Web Analytics
Jump to content

bottleneck

hkh
 Share

Recommended Posts

Hev strengene.

Hvis lave strenger, bruk en slide som er tykkere på toppen ved neglen enn nede ved håndflaten.

Ved slide på ringfinger, demp strengen bak med peke-/langfinger. Husk at du også kan spille toner bak sliden, og dermed lettere komme til dur/moll og andre toner som du vil nå.

Lykke til!

Jeg spiller en del Dobro. Er selvlært, men et bra triks er å lage veldig små vibrato med sliden, for å få tonene til å henge. Et triks for å spille renere er å starte anslaget med sliden lit før tonen. Det gir en tøff effekt og tonen klinger lengre. Dobro-stemming er åpen G Åpen D og E er også brukt. tykke strenger er viktig både for nedpressing og tonen sin skyld. Det er en fordel med avrunnede basstrenger.

jeg bruker bottlenecken på lillifingeren slik at jeg har tilgang til å skift over til vanlig med de andre..

Jeg synes det er lettere å ha den på ringefingeren hvis jeg bare skal spille power chords.

Da er det bare å løfte opp sliden og ta chordsene med peke og lillefingeren.

Syns det blir best å ha den på lillefingern.. da kan man liksom rive i et par licks/soloer mens man spiller.. blir liksom mye mer flexibelt! blir på en måte innestengt ved å bare kunne bruke pekefinger og "fuckfingern" :wink:

Funker fint å ta power chords på den måten også

• 2 years later...