Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norsk rock


Toften

Anbefalte innlegg

Tenkte det hadde vert skjekt med ein tråd der du kan diskutera norsk rock.

Sjølv så har eg høyrt vanvittig mykje på norske rocke band frå 70-tallet, og då spesielt band som Aunt Mary, Junipher Greene og Titanic. Noreg hadde etter mi meining nokon veldig, veldig gode rocke band (Junipher Greene, Aunt Mary, Titanic, Popol Vuh/Ace, Prudence, Saft, Høst osv...) som aldri nådde heilt fram til det store publikummet (kanskje fordi dei var frå Noreg). Junipher Greene kom jo med eit monster av eit kanon album i 1971, Friendship, som står igjen idag som ein norsk bauta innen for norsk rock. Dessverre så tok økonomien knekken på mangen av banda fordi dei aldri greite å tjene nok penger til å leve av.

Aunt Mary - Stop your whishful thinking

Aunt Mary - Whispering Farewell

Junipher Greene - Take the road across the bridge

Titanic - I see no reason (http://www.youtube.com/watch?v=FMDkKuVHG80&feature=related her har du ein live versjon mde film som er spilt inn i Paris)

Titanic - Something on my mind

Andre norske rocke band som eg høyrer mykje på er BigBang, The Grand og Motorpsycho (+ nokon band som er på veg til å ta seg opp, då altså band som Hot Organ og Grand Cafe).

(Veit det har vert ein sånn tråd her før, men eg orke ikkje å grava opp ein 2-3 år gammel tråd, så eg tenkte det var like lurt å lage ein ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå terger jeg sikkert på meg mange, men jeg mener det og står for hvert ord: nå har jeg hørt gjennom deres linker til youtube og etter min smak så er det så tragisk at jeg har lyst til å grine. Det som var litt ok var det som var gammelt, HVORFOR klarer ikke noen å lage ting på høyde med det som var laget på 70 tallet? Heldigvis så var ikke Kaizers med i forslagene deres, for det er så ille å høre på at de skulle hatt spilleforbud på radio. De er det verste norske bandet jeg vet om. Det beste er selvfølgelig Backstreet Girls, for det var ROCK vi snakket om, var det ikke?

Utenfor grensene er det selvfølgelig ACDC som ruler, men mot alle odds så har det dukket opp et nytt band: Airbourne, det er så nære ACDC du kan komme uten at det er helt likt, så her krysser jeg fingrene og håper på at neste album blir like bra også, så det så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbourne? WTFlol? Er jo ikke snakk om å lage noe på høyde med 70-tallet - er jo bare blodkopi. Musikk, som alt annet, utvikler seg. Folk her inne ser ut til å være så vanvittig bakstreberske. Helt greit at de spiller Ac\Dc-covre for moroskyld og en og annen gig, men å kalle det der deres eget synes jeg er tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbourne kan jo umulig spille covre av AC/DC. Ok, de spiller veldig likt, tekstene går vel mye på det samme. Men nå må jo dem få lov til å lage god gammeldags rock n roll? De gjør jo det fordi de er lei av alle disse som eksperimenterer.

Syns Airbourne er bra, men AC/DC er det beste rock n roll bandet.

On Topic: Kåre & The Cavemen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.