Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

youtube konsert


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

herregud for en stygg gitar.

Ja noe av det verste jeg har sett at noen tør å dra opp på scenen. Men asiatere har gjerne en litt annen smak enn oss. Nå skal det også sies at det finnes visse andre kjente vestlige gitarister som ikke akkurat er kjent for å ha en veldig raffinert kunstnerisk stil... *kremt* Steve Vai *kremt* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ikke noe disrespect, men når det kommer til Youtube videoer synes jeg Funtwo sin er den beste. Veldig god tone (og lyd generelt), og 99% plettfri spilling. Det er nok veldig mange gitarister som er bedre enn Funtwo, men Youtube videoen hans fikk nok 8 millioner views av en grunn. Blir litt feil å sammenligne live opptredener, med mer eller mindre live videoer på Youtube. Med dagens teknologi er det ikke akkurat vanskelig å gjøre en del etterarbeid uansett hvor ekte det måtte høres og ses ut.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ikke noe disrespect, men når det kommer til Youtube videoer synes jeg Funtwo sin er den beste. Veldig god tone (og lyd generelt), og 99% plettfri spilling. Det er nok veldig mange gitarister som er bedre en Funtwo, men Youtube videoen hans fikk nok 8 millioner views av en grunn. Blir litt feil å sammenligne live opptredener, med mer eller mindre live videoer på Youtube. Med dagens teknologi er det ikke akkurat vanskelig å gjøre en del etterarbeid uansett hvor ekte det måtte høres og ses ut.

Det viser eigentleg kor flink han er å terpe på noko i fleire dagar for så å spele inn det perfekte taket , samt kor udugeleg man er som liveartist. Studiomusikere og liveartister er to veldig forskjellige veier. Synst generellt at Rockaholic er betre på fleire måtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser eigentleg kor flink han er å terpe på noko i fleire dagar for så å spele inn det perfekte taket , samt kor udugeleg man er som liveartist. Studiomusikere og liveartister er to veldig forskjellige veier. Synst generellt at Rockaholic er betre på fleire måtar.

Jeg er enig. Men begge deler har sin verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funtwo sin versjon av canon rock har blitt en 'youtube snakkis', derav 8 millioner visninger. Ikke pga ferdigheter

og orginalitet, det er mange langt bedre versjoner :)

Det er din mening. Jeg mener at Funtwo sin er den beste, ikke fordi han er den beste gitaristen, eller fordi han komponerte gitarstemmen slik som Jerry C, og ikke fordi han er voldsomt original og har ekstrem taknikk slik som MattRach. I mine øyne er en av de viktigste faktorne lyden, tonen og spillingen er utrolig polert, omtrent som en profesjonell mainstream innspilling. Selvfølgelig har dette også med personlige preferanser å gjøre. De som liker metal vil gjerne sette mer pris på de versjonene med metal preg for eksempel.

Dessuten er det ikke godt nok å bare si at den har blitt populær fordi mange har snakket om den. Det naturlige spørsmålet vil jo da være: hvorfor har så mange snakket om den?

I tillegg til mystikken den ansiktsløse figuren med gullgitaren skaper, har lyden i videoen et uttrykk som folk flest kjenner igjen fra musikken de selv hører på, og en svært fengende melodi. Samtidig er den folkelig og indie.

Når dette er sagt er det jo greit å merke seg at jeg var den første som skrev at han spilte dårlig live. Jeg er absolutt ikke noen Funtwo fanboy. Jeg setter bare pris på en eksepsjonelt god Youtube video som kom på rett sted til rett tid.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.