Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

youtube konsert


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

Funtwo sin versjon av canon rock har blitt en 'youtube snakkis', derav 52 millioner visninger. Ikke pga ferdigheter

og orginalitet, det er mange langt bedre versjoner :)

:P

Ikke søk på Canon Rock, søk på "guitar", så kommer den med 50 millioner visninger opp.

Btw, er det noen som vet hvilken gitar Funtwo spiller på? Ikke den her hvor han spiller med Satriani, men denne?:

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At det er forskjell på studio-gitarister og live-gitarister er det ingen tvil om. Det jeg likte best med videoen er at man omtrent ikke ser noen stjerne-nykker hos satriani. Han pusher frem Funtwo og legger seg bakpå som rytmegitarist. Har sansen for en del av malmsteen, men tror neppe vi hadde sett samme oppførsel på scenen hvis han var med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....ikke ser noen stjerne-nykker hos satriani. Han pusher frem Funtwo og legger seg bakpå som rytmegitarist. Har sansen for en del av malmsteen, men tror neppe vi hadde sett samme oppførsel på scenen hvis han var med.

Malmsteen hadde sikkert plassert seg foran funtwo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Seriøst..?

Syns jeg hørte feil gjennom hele soloen på canon rock.

Hallo i luken! Har du lest hva jeg har skrevet eller? Snakker om Funtwo sin originale video. Jeg har jo påpekt her to ganger at spillingen i Satriani videoen er horribel. Han spiller litt feil i den originale videoen også, men feilene er ikke voldsomt hørbare for utrente ører. Hovedgrunnen til at jeg liker versjonen er at han ikke hiver inn så mye fiks-fakseri. Han spiller den rett frem slik man mest sannsynlig ville gjort i studiosammenheng.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening. Jeg mener at Funtwo sin er den beste, ikke fordi han er den beste gitaristen, eller fordi han komponerte gitarstemmen slik som Jerry C, og ikke fordi han er voldsomt original og har ekstrem taknikk slik som MattRach. I mine øyne er en av de viktigste faktorne lyden, tonen og spillingen er utrolig polert, omtrent som en profesjonell mainstream innspilling. Selvfølgelig har dette også med personlige preferanser å gjøre. De som liker metal vil gjerne sette mer pris på de versjonene med metal preg for eksempel.

Dessuten er det ikke godt nok å bare si at den har blitt populær fordi mange har snakket om den. Det naturlige spørsmålet vil jo da være: hvorfor har så mange snakket om den?

I tillegg til mystikken den ansiktsløse figuren med gullgitaren skaper, har lyden i videoen et uttrykk som folk flest kjenner igjen fra musikken de selv hører på, og en svært fengende melodi. Samtidig er den folkelig og indie.

Når dette er sagt er det jo greit å merke seg at jeg var den første som skrev at han spilte dårlig live. Jeg er absolutt ikke noen Funtwo fanboy. Jeg setter bare pris på en eksepsjonelt god Youtube video som kom på rett sted til rett tid.

Du svarer egentlig deg selv på det spørsmålet. Faktorene er enkle; fengende sang som er lett å like, og funtwo sin video som var på rett sted til rett tid.

Tviler på folk flest har gått igjennom horder av canon rock versjoner for å dømme funtwo sin verson som den beste. Folk flest har nok kun sett funtwo sin versjon, fordi

det er den som har fått oppmerksomhet.

Endret av basic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer egentilg deg selv på det spørsmålet. Faktorene er enkle; fengende sang som er lett å like, og funtwo sin video som var på rett sted til rett tid.

Tviler på folk flest har gått igjennom horder av canon rock versjoner for å dømme funtwo sin verson som den beste. Folk flest har nok kun sett funtwo sin versjon, fordi

det er den som har fått oppmerksomhet.

Jepp. Men jeg mener også at Funtwo sin versjon er den som fenger mest av versjonene, til tross for at det er samme låt og han ikke er den beste gitaristen. Men det er jo bare min personlige mening selvfølgelig.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.