Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 5150/5150+


Gjest Peavey

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

5150 er ikke MIDI styrt, men det er enkle måter å styre den via MIDI på hvis det er int!

Overasket over at de er så dyre brukt nå.

Jeg kjøpte min for 3000,- og solgte den igjen for 5000,- mener jeg det var.

Men uansett en kul amp til Metal.

Kjøper du en så få noen til å justere biasen på de, er veldig "kalde" fra Peavey og låter mye fetere

skrudd opp(bare ikke skru opp for mye hvis du ikke har råd til å bytte rør hele tida :lol: )

Få noen til å skru biasen mens du spiller da hører du det virkelig!

Hva menes egentlig med å justere "biasen"?

Beklager at jeg bumper denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justering av bias på røramper innebærer å regulere "hvilestrømmen" til rørene i sluttrinnet, slik at de arbeider innenfor sitt ideelle arbeidsområde, kan man vel si.

Takk for svar! Mener ikke å mase, men får jeg spørre om hvordan dette gjøres? Kanskje det finnes en guide noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Mener ikke å mase, men får jeg spørre om hvordan dette gjøres? Kanskje det finnes en guide noe sted?

Hvis du ikke vet så mye om elektronikk fra før, så anbefaler jeg deg ikke å gjøre dette selv... Selv om du slår av ampen, er det spenninger i kondensatorene inni en amp som kan være livsfarlige og komme borti, og det er lett, hvis du ikke vet hva du driver med... Man må ha en spenningsmåler/multi-instrument for å måle spenningen mellom ett par loddepunkter inni ampen, og deretter justere ett potmeter slik at spenningen blir "kald" eller "varm" (Lav eller Høy spenning)... hva kald og varm spenning er på en spesiell amp finnes det folk som har kunnskap om... akkurat på en Peavey 6505, vet jeg ikke.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.