Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 5150/5150+


Gjest Peavey

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en Peavey 5150+ rørtopp. Men før jeg legger så mye penger i en forsterker vil jeg vite om det finnes billigere alternativer? Og er det noen som vet hvem som selger de i Norge?

Håper på raske svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For en så billig penge, tror jeg ikke du får stort bedre amp egnet til metall... Ikke den mest allsidige, men herregud for en vreng på den ampen!

Regner med at du har prøvd den skikkelig, så du vet hva du hopper inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en så billig penge, tror jeg ikke du får stort bedre amp egnet til metall... Ikke den mest allsidige, men herregud for en vreng på den ampen!

Regner med at du har prøvd den skikkelig, så du vet hva du hopper inn i?

+1! Kongelig fet amp. Jeg kjøpte faktisk min uten å prøve den, og jeg har ikke angret et sekund.

6505 er AKKURAT samme som 5150, kun kosmetiske endringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, har prøvd en 6505 på tre45 musikk i tr.heim. Er en stund siden nå da, men med tanke på at jeg spiller en del 80talls greier synes jeg det var den beste ampen de hadde til den bruken. Prøvde noe ENGL, Mesa og en annen high-gein amp, og ingen av de ampene var i nærheten av den gode 80talls-metal lyden!

Men jeg ser at 5150 ligger på 11000 brukt, og 6505 ligger på 8-9000 NY. hvorfor er det disse forskjellene?

Og hva er forskjellen på 5150+ og vanlig 5150 etc?

Takker for svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel noe med tilgjengelighet å gjøre. Svært få som har 5150 selger disse, og da blir det dyrt :) 6505 lå på 14000 veiledende før, men har blitt dumpet betraktelig i pris. Vanskelig å vite hvorfor, men vi klager jo ikke :D

Når det gjelder 5150-II / 6505+, så har den separat EQ per kanal, og et ekstra rør i preampen. Noen føler sikkert behov for separat EQ per kanal, jeg er ikke en av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så slt for flink til å lete opp nettbutikker etc. og priser og slikt.

Hvor stor er differansen mellom de med separat IQ og de uten - prismessig altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig bruktpris 11k for en 5150. I løpet av det siste året har jeg iallefall sett 5 stk 5150 til salgs for mellom 5-7k. Så er bare å være litt tålmodig om du skal ha en slik. Hvis ampene alikevel er helt like, er det jo bare å gå for 6505 ampen. Jeg har planer om å gå til innkjøp av 1 av de før eller siden iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, mente EQ, selvfølgelig!

Ja, om de er identiske er det jo en smal sak. Om de er like i størrelse er det jo bare å kjøpe en 5150-grill på ebay og sette inn?

Men om man kjøper fra ebay og andre internasjonale butikker... hvordan er det da med strøm til ampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, mente EQ, selvfølgelig!

Ja, om de er identiske er det jo en smal sak. Om de er like i størrelse er det jo bare å kjøpe en 5150-grill på ebay og sette inn?

Men om man kjøper fra ebay og andre internasjonale butikker... hvordan er det da med strøm til ampen?

hvorfor skal du bytte grill da?

Kjøper du fra USA så må du ha en strømomformer, som du får kjøpt på f.eks Clas Ohlsson o.l. til en femhundrelapp, men er tungvint om du skal flytte mye rundt på ampen da. En ekstra ting å drasse med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke egentlig :P

Synes 5150grillen ser tøffere ut, i grunn!

Omformere er vel kjent for å være tunge og kjedelige å drasse på?

Men er det noen på forumet som har en amp å selge da, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EVH eier produktnavnet 5150, derfor skiftet de navn til 6505 (Peavey startet i '65, og ampen endre navn i '05). Neppe særlig forskjeller på de to. Jeg har hatt et par 5150, fungerte best med 4x10" for min del. Ekstrem amp... Den støyer en anelse også. ;) Men til sitt bruk, veldig gode amper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.