Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 5150/5150+


Gjest Peavey

Anbefalte innlegg

Hvordan kabinett har du, Tore? Har ikke du 1922? :)

Jepp.

Kabinettet har rett og slett ikkje nok volum til å gje frå seg nok bass, og kabinettet spyr ut mellomtone og diskant som ein jævel. ^_^ Til den ampen er ikkje det kabinettet det rette. Har prøvd med eit 1960 lead, og det var mykje greiare å høyra på. Eg har tight lyd no, men til solospeling vert det altfor tynt og skrikande.

Eg veit ikkje kva kabinett som er ideelt, men skal ein kjøpa kabinett til denne toppen sin, er det ein svært god ide å prøva ut fleire forskjellege fyrst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe!

Noen som har peiling på om ampen er midistyrt?

5150 er ikke MIDI styrt, men det er enkle måter å styre den via MIDI på hvis det er int!

Overasket over at de er så dyre brukt nå.

Jeg kjøpte min for 3000,- og solgte den igjen for 5000,- mener jeg det var.

Men uansett en kul amp til Metal.

Kjøper du en så få noen til å justere biasen på de, er veldig "kalde" fra Peavey og låter mye fetere

skrudd opp(bare ikke skru opp for mye hvis du ikke har råd til å bytte rør hele tida :lol: )

Få noen til å skru biasen mens du spiller da hører du det virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1922 er veldig små. De har mindre volum enn det som er "standardmålet" på 2x12 kasser. Kan det ha noe å si for bassen?

Aphelion: var comboen jeg så på. Den koster vell rundt 12k nå. Men den kostet mye mer for ett år siden. Vet ikke av hvilke grunner.

Men så har jo en del norske butikker jævlig høye priser på gitarutstyr i forhold til nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk et 1922 stående... Men når jeg får penger blir det nok et skikkelig 4x12" kabinett.

Hvordan går det ann å styre den med MIDI da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å få lønn fredagen om 3 uker, så da blir det vel!

Men burde jeg gå for pluss-modellen, eller klarer man å skru fram god cleanlyd med standardmodellen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å få lønn fredagen om 3 uker, så da blir det vel!

Men burde jeg gå for pluss-modellen, eller klarer man å skru fram god cleanlyd med standardmodellen også?

Du får nok akseptabel cleanlyd med standardmodellen, men hvis du er fast bestemt på å ha en fast clean og en fast vrengcanal, bør du nok kanskje gå for plussmodellen.

Går selv for standardmodellen, hvis jeg kjøper, men spiller nesten utelukkende deathmetal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mulig - går det vel ann å ha TO EQ-pedaler?

en for cleankanalen og en for sololyd?

Eller tenker jeg vanskelig?

Altfor klønete for meg, hvertfall. Jeg tenker BRA vreng, så gir jeg faen i cleanlyden de få gangene jeg trenger det. Legg på litt chorus og klang, så går det nok greit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.