Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 5150/5150+


Gjest Peavey

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men en ting jeg lurer på.

Kan ikke komme på at denne ampen har A og B volum? Så hvordan kan man da få en høyere sololyd uten å bruke clean/crunch kanalen som rytmekanal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt glad i disse pedalene. Lurer mer på en slags volumpedal, som jeg stiller inn på et visst volum når den står lukket, slik at DET blir rytmevolumet, og når jeg åpner den, får jeg solovolumet. Eller er dette vanskelig å få til, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si 12 av 10 i prisklassen ;) Krever litt knot for å få god cleanlyd (funker dog supert med Telen min), men du kjøper jo ikke en slik for cleanlyden :D Selv skal jeg bruke en Fender-combo og ABY-switch (som naboen har laget!) til cleanformål. :)

EQ-pedal i loop er konge, da kan du forme sololyden litt annerledes også. Selv legger jeg til litt mids og fjerner litt bass, for mer definisjon og mindre grums.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg elsker dette forumet allerede, dog jeg føler at alle er smartere enn meg :ninja:

Cleanlyden er jo ikke det jeg tenker mest på når jeg tenker på å gå til anskaffelse av en slik forsterker. Jeg vil ha den skittne gain'en som jeg hører igjen hos så alt for mange 80tallsband! Det jeg tenker på, er å investere i en litt dyrere overdrivepedal, slik at jeg får både clean, overdrive og dist. i en og samme amp, selv om det er kun to kanaler. De på tre45 foreslo ENGL, mesa og diezel ett eller annet. For det første er det WAY over mitt budsjett, og for det andre så liker jeg de ikke. Jeg finner liksom ikke den ubeskrivelige 80tallslyden i noen av de ampene! Jeg er også lei av selgere som skal prakke på deg det dyreste de har! Jeg er sikker på at om jeg kommer inn med ampen min til reparasjon for en ødelagt LED må jeg sikkert kjøpe en ny amp pga. fatale skader.... <_<

Jeg har alltid vært i tvil angående pedaler... Jeg liker dem ikke. men jeg tror jeg skal stole på deres råd!

Nå mangler jeg bare lønning, så tror jeg at jeg går for denne 6505+ versjonen.

Må virkelig takke for så mange positive svar på SÅ kort tid!

tror jeg kommer til å bruke dette forumet i fremtiden også. Masse kunnskapsrike og hyggelige folk her, virker det som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ute etter en Metal-forsterker til 6-7k, var Marshall Vintage Modern til 17k det første de fåreslo.

Etter det kom de med den nye Vox AC50CC2 (som forresten var en fét forsterker, men ikke til metal) til 15k.

"Du får ikke rør til under 15 tusen kroner" var det de sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.