Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bugera amps


askret

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er også en hel haug på Harmony-Central forumet som har spontandød.

En "haug" er vel å ta litt i? Men det var vel noen kondensatorer etc som hadde dævva.. Vet noen noe om hvor mange som ikke har kræsja? Om det er 10 av 10 solgte som har gått, er det jo ikke bra. Siden det er masseprodusert i Kina, kan man kanskje forvente at det er laget og solgt mer enn de som er rapportert død på HCAF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet da er å kjenne sine rettigheter. Hvis reprasjon tar mer en 7 dager har man KRAV på å få låne en forsterker mens din blir reparert. Og da kan de ikke komme med en MG15 som erstatning.

At vi har et godt lovverk i Norge er ingen erstatning for god produktkvalitet. At butikken kan gi deg en låneamp på mandag hjelper lite når ampen din dauer under lydsjekken lørdags kveld.

Harmonycentral har også en haug med brukere som er kronisk hjernedøde. Så...

Veldig sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk såpass åpen at jeg kan teste en "kina" amp uten at det betyr noe som helst. Har desverre ikke fått testet bugera ampene ennå. Vurderte og bestille en siden de er såpass billig. Men så dukket det opp en carvin legacy 212 som jeg har siklet etter lenge på grunn av det lukkede kabinettet.

Bare lurer på om noen vet hvor kablene, potene, bryterne, treverket, skruene, kretskortene etc på de dyreste av dyre amper kommer fra. Tviler faktisk på at mesa har sin egen fabrikk med egenproduksjon av alle nevnte komponenter. Har lest (uten at jeg fant det igjen) at mesa sine rør er laget eller har vært produsert av sovtek (Mener det var de), skriver mesa på og dermed blir de 3 ganger så dyr.

Jeg hadde en periode en valveking 112. Den leverte en av de beste clean lydene jeg har hørt (fender, carvin, mesa, marshall mfler bare for å nevne noen andre amper jeg har testet). Til hi gain lyder var den mer enn god nok, men hadde vært bedre tjent med ett lukket kabinett. Men når jeg boostet den med mxr zw pedalen min ble det meget tight. Og eqalizeren på den er noe helt annet enn hva du finner i en marshall jcm (mye mer fleksibel).

Åpne opp sinnet litt folkens og innse at tingene inni en marshall eller mesa sannsynligvis stammer fra andre land enn usa...

Jeg håper og tror at Bugera er supre amper til jeg har erfart noe annet. (og reviews på hc er ikke en god referanse). Ihverfall ikke på billig produkter. Ser folk der som spiller U2 slakter Metal Zone pedalen (jippi, dumass). Og folk som spiller Dimmu borgir slakter ts-9...

Drit i prisen. Prøv og se hva som faller i smak.

Her fant jeg litt fakta om mesa rør....

Shuguang Electrical Factory No. 1: State-owned until recently.

Shuguang makes most of the popular audio and guitar types, which

are frequently rebranded by importers. Large guitar-amp manufacturers,

such as Mesa-Boogie and Fender, are the world's largest consumers

of audio tubes today, and they get most of their tubes from Shuguang.

PM Components, a British firm, has "Golden Dragon" types made by

Shuguang, which are then marketed by firms such as Whirlwind and

Tubes By Design.

Types in production:

6L6GC, EL34 (3 types), 6550, KT88 (2 types), 300B (4 types),

KT100, 5AR4, 12AX7, 12AT7, 12AU7, 2A3, 211, 845, KT66,

EL84, 807, 6GH8, 6AN8, occasional runs of 6AU6 and EF86.

Endret av krusch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at Bugera/Behringer kan låte bra. (har ikke hørt de selv)

Men driftsikkerheten hadde jeg ikke stolt på.

Er nok ingen amp å ta med ut på tur uten å ha en backup :)

Når det gjelder rør så stemmer det at de stort sett kommer fra samme plassene.

Untatt N.O.S rør selvsagt!

Er jo ikke akurat haugevis av fabrikker igjen.

Det man betaler ekstra for er at MESA o.l tester røra før de selger dem.

Jeg vet at MESA har kastet/sendt tilbake store sendinger med rør som har hatt feil, så man kan risikere

å få crappy rør hvis man kjøper fra den billigste plassen man finner.

Ingen big deal, men litt kjedelig hvis man har bestillt akurat med rør og et ikke funker hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke Mesa rørene selv? Det er jo et eget merke. "Mesa Boogie Tubes" da.

Kan jo hende at de bestiller rør fra en leverandør og setter egnde stempler på de elns..

Sovtek lager jo rør der det står "ENGL" på, som egentlig ikke er helt like som stock-rørene i ENGL ampene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke Mesa rørene selv? Det er jo et eget merke. "Mesa Boogie Tubes" da.

Kan jo hende at de bestiller rør fra en leverandør og setter egnde stempler på de elns..

Sovtek lager jo rør der det står "ENGL" på, som egentlig ikke er helt like som stock-rørene i ENGL ampene.

Hverken Engl eller Mesa lager rør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de gjør er å matche dem til biasen de har på ampene fra fabrikk, jeg vil tro at fabrikkene selv kjører QA på produktet. Tro, eller håpe, stryk det som ikke passer.

Når det gjelder kvalitet på elektronikk fra Asia gjelder for så vidt et samme som for gitarer, det har blitt MYE bedre. Så don't knock it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at Bugera/Behringer kan låte bra. (har ikke hørt de selv)

Men driftsikkerheten hadde jeg ikke stolt på.

Er nok ingen amp å ta med ut på tur uten å ha en backup :)

Når det gjelder rør så stemmer det at de stort sett kommer fra samme plassene.

Untatt N.O.S rør selvsagt!

Er jo ikke akurat haugevis av fabrikker igjen.

Det man betaler ekstra for er at MESA o.l tester røra før de selger dem.

Jeg vet at MESA har kastet/sendt tilbake store sendinger med rør som har hatt feil, så man kan risikere

å få crappy rør hvis man kjøper fra den billigste plassen man finner.

Ingen big deal, men litt kjedelig hvis man har bestillt akurat med rør og et ikke funker hehe

Bestil hos http://demostenes.no/

Da sparer du penger og får rør som passer ditt behov, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.