Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitarpro for Piano!?


Gompen

Anbefalte innlegg

Jeg tror du må forklare litt mer hva du mener. På et piano, eller andre klaviaturinstrumenter, bruker man vanlige noter. Jeg tviler sterkt på om "tabs" kan tilføre lesingen av en sang, en stemme eller noen annet noe særlig i det hele tatt.

Jeg har i hvert fall ikke vært borte i en annen notasjonsteknikk enn noter på et piano, med unntak av såkalt moderne musikk, men det tror jeg vi skal la ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste programmer til redigering av musikk jeg har vært borti forstår seg på MIDI og kan skrive ut noter for deg. På et piano trenger du ikke tablatur da hver note kun har én representasjon, en C kan bare spilles ett sted på pianoet, mens på en gitar har du flere. Du vil kanskje måtte lære deg litt rytme for å kunne lese noter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt.. om det finnes noe sånn, guitarpro - men mer .. "piano Pro"?

vet man kan se det i guitar pro og, men mer fullstendige tabs!?`:)

bare lurer

det er bare og trykke på vis piano grie på gitarpro så ser du et piano greie som viser hvor du skal trykke og presse:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg kan lese noter, jeg kan lese tabs, uten problemer.

Jeg det jeg egentlig lurer på, er det noe sånt program, som spiller av midifilene/sangen samtidig som den spiller av notene

samme som tabsene i guitar pro, Spilte litt piano før, enkle greier, gikk i skolemusikken i noen år. Lærte alt jeg trengte der,men kunne vært morsomt å lært seg litt mer. Lært alt jeg kan på gitar utifra nettet og guitarpro stort sett, studert tabs og sånne ting.

men.. piano, noe som er litt mer fullstendig, hvordan man legger ann venstre hånda og høyrehånda og sånn. det jeg lurte på :)

sorry for litt "fjern skriving". takker uansett for respons så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey :)

skal sjekke ut litt =)

Jeg vet om et program som er det samme som guitar pro, eller veldig likt som hvor man kan lage noter:

Finale 2008 (tidligere versjoner er rimelig like)

Hvis du vil lære piano, lær deg grep; lær deg å finne ut notene selv. Og lær deg durer. Noter er greit å kunne, men gjør deg ikke noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste tjenesten du kan gjøre deg selv er å kaste/slette alt som heter tabs, guitarpro o.l, og heller lære deg det på øret. Du utvikler deg utrolig mye mer på den måten, samtidig som du lærer opp øret ditt, improvisasjon og lytteevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste tjenesten du kan gjøre deg selv er å kaste/slette alt som heter tabs, guitarpro o.l, og heller lære deg det på øret. Du utvikler deg utrolig mye mer på den måten, samtidig som du lærer opp øret ditt, improvisasjon og lytteevne.

Et øre er fint å ha, men den dagen du skal spille i bandet til en revy, får 20 låter på noter pluss en uke til å øve dem inn, er det fint å kunne ta noter kjapt. Jeg snakker da om noter i form av prikk og strek, ikke de strekene med tall på. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øre er fint å ha, men den dagen du skal spille i bandet til en revy, får 20 låter på noter pluss en uke til å øve dem inn, er det fint å kunne ta noter kjapt. Jeg snakker da om noter i form av prikk og strek, ikke de strekene med tall på. ^_^

Tjaa,. du kommer like langt med å ta det på gehøret,. er jo bare å høre hvilke toner sangene går i, og spille med. Legge til solo, eller mer markant basslinje hvis det passer inn. En skikkelig gitarist skal klare å ta det på strak arm med vellykket resultat:p Hendrix spillte f.eks mye på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.