Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitarpro for Piano!?


Gompen

Anbefalte innlegg

Et øre er fint å ha, men den dagen du skal spille i bandet til en revy, får 20 låter på noter pluss en uke til å øve dem inn, er det fint å kunne ta noter kjapt. Jeg snakker da om noter i form av prikk og strek, ikke de strekene med tall på. ^_^

Er enig i at det bare er en fordel å kunne noter, spesielt i slike situasjoner som du nevner der. Problemet er at mange lærer seg sanger kun ved bruk av tabs og noter (stort sett tabs, egentlig), og med mindre det er svært nødvendig å lære masse ting veldig kjapt, er det bare idiotisk, IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa,. du kommer like langt med å ta det på gehøret,. er jo bare å høre hvilke toner sangene går i, og spille med. Legge til solo, eller mer markant basslinje hvis det passer inn. En skikkelig gitarist skal klare å ta det på strak arm med vellykket resultat:p Hendrix spillte f.eks mye på den måten

Jeg våger å påstå at du definitivt ikke kommer like langt med å bruke gehøret - med samme fart. Jeg er stor fan av gehør, ikke misforstå. Det å lære låter etter øret er utrolig fint å kunne. På en annen side, er det mange fordeler ved også å kunne bruke noter når du lærer deg låter.

Hvis du skal spille gitarstemmen i et partitur, så er det utrolig greit å kunne lese noter og kunne ta låten med det samme, kanskje til og med bladspille den.

Nå tenker jeg mest i forhold til spillejobber der man gjerne må ta ting kort tid før det skal spilles, og ikke låter du lærer hjemme på rommet.

Det skal også sies at jeg personlig ikke er spesielt flink til å lese noter, men jeg jobber med saken. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.