Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du missliker, som du tør innrømme at du missliker?


Holyman

Anbefalte innlegg

  • Svar 357
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel...

Jeg tror jeg mest sannsynlig misliker mer musikk enn musikk jeg virkelig liker, men for å si det sånn, så liker jeg "ukjente" band og "ukjent" musikk!

Jeg skrev ukjent med "", fordi bandene er jo selvfølgelig kjente til en viss grad, men ikke akkurat verdensdominerende.

Ta Metallica for eksempel, kanskje tidenes beste metalband, men dessverre liker jeg de ikke så veldig på grunn av bandets popularitet, og at alle engang har lært seg Nothing Else Matters, litt slitsomt rett og slett...

Litt småirriterende å tenke sånn når jeg vurderer band, men sånn er det bare...

For å bomme skikkelig på selve topicen her, kan jeg jo nevne et band som jeg liker, og som jeg definerer som noenlunde "ukjente" :rolleyes:

Babe Ruth!

Og for å treffe topicen, kan jeg si at jeg har lyst til at alle som er involverte i My Chemical Romance, Blink 182, Sum 41 og diverse "amerikanske fjortisband" sin suksess skal ¤¤ :wub:, eller i minste falls få seg en ny musikksmak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for å si det sånn, så liker jeg "ukjente" band og "ukjent" musikk!

Jeg skrev ukjent med "", fordi bandene er jo selvfølgelig kjente til en viss grad, men ikke akkurat verdensdominerende.

Hehe, jeg tror vi raskt hadde kommet i en klinsj om vi hadde diskutert dette nærmere. Jeg mener nemlig at bandets popularitet (enden den er stor eller liten) er revnende likegyldig for om musikken er bra eller ikke. Så om du har tenkt å synest at Metallica ikke er bra, så er det greit for meg, men da må du komme med en bedre begrunnelse enn at "alle spiller Nothing Else Matters" på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Monoton svartmetall hvor musikerne jobber hardere med å få flest mulig dobbelbasstrommeslag enn gode komposisjoner, og hvor trommisen kan TO rytmer som stort sett er brukt før av alle de andre svartmetallbanda som er akkurat like dårlige. Gitaristene stemmer gjerne en god del steg ned også og kuker seg i bassisten sitt frekvensområde, og de synest "chugging" er et ypperlig utgangspunkt for en ny låt når fantasien ikke koker frem noen gode riff.

Blackmetalgitarister veit ikke hva palmmuting og chugging er, de kan bare å spille moll-akkorder en par-tre steder på halsen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har eklært deg innhabil i metaldiskusjoner når du går under navnet Alexi, Snorre.

Legg merke til at det er tre år siden jeg registrerte meg under det navnet her, Zander. Var da 15 år gammel. Men hvis det er mulig å skifte navnet sitt, så si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...

Jeg tror jeg mest sannsynlig misliker mer musikk enn musikk jeg virkelig liker, men for å si det sånn, så liker jeg "ukjente" band og "ukjent" musikk!

Jeg skrev ukjent med "", fordi bandene er jo selvfølgelig kjente til en viss grad, men ikke akkurat verdensdominerende.

Ta Metallica for eksempel, kanskje tidenes beste metalband, men dessverre liker jeg de ikke så veldig på grunn av bandets popularitet, og at alle engang har lært seg Nothing Else Matters, litt slitsomt rett og slett...

Litt småirriterende å tenke sånn når jeg vurderer band, men sånn er det bare...

For å bomme skikkelig på selve topicen her, kan jeg jo nevne et band som jeg liker, og som jeg definerer som noenlunde "ukjente" :rolleyes:

Babe Ruth!

Og for å treffe topicen, kan jeg si at jeg har lyst til at alle som er involverte i My Chemical Romance, Blink 182, Sum 41 og diverse "amerikanske fjortisband" sin suksess skal ¤¤ :wub: , eller i minste falls få seg en ny musikksmak!

Hvis du ikke liker et band på grunn av at det er populært eller har suksess er du jo en helt fantastisk idiot!

Gratulerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater Tokio Hotel, Dragonforce og Dream Theater av hele mitt hjerte! Dream Theater er direkte fælt å høre på, stygt og ufengende! Tokio Hotel er... trenger jeg virkelig skrive noen begrunnelse her?? Dragonforce er et latterlig band, med et enda latterligere navn. Through the Fire and the Flames er jo litt fengende, det skal jeg innrømme, men ikke så kult å ha raske, heftige gitarsoloer når man ikke kan spille det live.

Ah, deilig å få det ut.

Og til dere som ikke liker Maiden og Metallica? Wtf?!?!?! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.