Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Combo rør-amper


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har lenge spilt på en Hughes & Kettner "edition silver" combo amp sammen med en Tradition s 20 les pauler, men nå er jeg i ferd med å anskaffe meg en Gibson SG Standard, og trenger derfor en anelse bedre amp. Jeg så lenge på half stacks med Laney VH100R topp og et tillhørende 4x12 kabinett, men ser nå at det blir litt i drøyeste laget for lommeboka. Jeg vil uansett ha meg en rør-amp til SG'n så jeg lurte på om noen hadde noen anbefalinger når det gjelder combo-rør amper. De bør helst være på 60 watt---> og helst ikke koste mer enn 8000.

Musikkstiler: Gothrock, grunge, metal, industrial, punk

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Peavy ValveKing for du får 3660 på www.musikborsen.no

det er et bra tilbud

Emm joda, det virker jo glimrende det, men musikkbørsen er svensk opprinellig og alt som står på musikkborsen.no står jo på svensk og det var ikke mulig å finne ut om ampen sto i Sverige, for i tilfelle så blir det jo toll på den og da er det ikke sikkert at det er et så glimrende tilbud likevel <_<

Men jeg går utifra at siden musikkbørsen nå har etablert seg i norge og prisene er oppgitt i NOK og inkl mva så er vel det prisen i norge minus frakt bare, får håpe det.

Viss noen andre her har erfaringer med musikkbørsen, eller vet med sikkerhet om de sender varene sine fra Norge på tross av at alt som står på siden er svensk og det faktum at det i bunn og grunn er en svensk kjede så hadde det vært fint å vite så jeg ikke går på en smell med toll og styr hehe

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavy ValveKing for du får 3660 på www.musikborsen.no

det er et bra tilbud

Emm joda, det virker jo glimrende det, men musikkbørsen er svensk opprinellig og alt som står på musikkborsen.no står jo på svensk og det var ikke mulig å finne ut om ampen sto i Sverige, for i tilfelle så blir det jo toll på den og da er det ikke sikkert at det er et så glimrende tilbud likevel <_<

Men jeg går utifra at siden musikkbørsen nå har etablert seg i norge og prisene er oppgitt i NOK og inkl mva så er vel det prisen i norge minus frakt bare, får håpe det.

Viss noen andre her har erfaringer med musikkbørsen, eller vet med sikkerhet om de sender varene sine fra Norge på tross av at alt som står på siden er svensk og det faktum at det i bunn og grunn er en svensk kjede så hadde det vært fint å vite så jeg ikke går på en smell med toll og styr hehe

Musikk Børsen har butikk i oslo også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen folkens, men jeg har funnet ampen jeg skal ha, ENDELIG! :D

Det blir en VOX AD50VT combo rør-amp på 50 watt som bare koster 3500, har hørt demos av den når den blir spilt med forskjellige setuper og den låter rett og slett helt fantastisk, VOX er jo også et bra og annerkjent merke og prisen er det heller ikke noe å si på :)

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

/\

Det er ikke ne rør amp.

mn en hybrid.

Har rør i preampen men ikke i power ampen.

Det har du rett i, men jeg vil faktisk heller ha Vox'n enn en valveking fra Peavy, selv om Peavy'n er en fullblods røramp. Har lest mye om Peavy'n på diverse utenlandske forum, og de dømmer den nord og ned, sier at den er av dårlig kvalitet, fremstår som kjip og billig og at det eneste positive ved den er clean kanalen <_<

Aller helst vil jeg jo såklart ha en Laney LC50-II eller en TSL eller en DSL amp fra Marshall, men de koster jo skjorta alle sammen, så kanskje en gang i fremtiden men for øyeblikket blir det for dyrt, så det blir nok en AD50VT fra Vox nå i første omgang, det er jo en veldig fleksibel amp som låter bra, i alle fall når man tenker på hvor rimelig den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mye om Peavy'n på diverse utenlandske forum, og de dømmer den nord og ned, sier at den er av dårlig kvalitet, fremstår som kjip og billig og at det eneste positive ved den er clean kanalen <_<
Det er bare tull, alt sammen. Hvilke fora er så disse? UG og MX?

Vel, det er tydeligvis en del delte meninger om den i hvert fall, men delte meninger er det vel om det meste! Viss du sjekker ut linken under til et forum hvor ampen ble diskutert ble det påpekt bl. a at:

I sent my valveking back to MusiciansFriend today. It has a faulty reverb tank. From what I've read online, someone else also experienced a similar problem. One of the springs inside the reverb tank broke off. I think this is because the reverb tank was not screwed down tight enough to the bottom of the cab. There were two (out of four) screws missing which is probably why the tank was loose and the spring inside broke off.

og videre sier en annen det samme:

Got mine today. HEHEHE!! Awesome! My reverb tank was loose as hell. Only had 2 screws holding it on but it was fine. I'm going to find 2 more screws to hold it down. Its definitily not a bad $400 all tube amp if you can get past the fact its made in China. I think the speaker is at least going for sure and I got no buzzing so the tubes are fine for now. Think I might get a couple sets just to play around though.

Er ikke så kult å kjøpe en amp som ikke er skrudd skikkelig sammen en gang, de fleste forsterkerprodusentene produserer nesten alle de billige forsterkerne sine i Kina, og valvekingen er ingen unntak, men det forsvarer jo ikke at kvaliteten skal være noe dårligere av den grunn. Alt jeg sier er bare at viss jeg først skal skaffe meg en ny amp, vil jeg kjøpe ikke bare en som låter bra, men som er av god kvalitet også, gidder ikke kjøpe en som går i stykker eller som har stor eller større sjanse for å gå i stykker enn en annen amp.

kilde:

http://satrianiforum.com/index.php?showtopic=1608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.