Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Jeg har begynt å like Nirvana.


Syd Barrett

Anbefalte innlegg

Ja herregud når jeg blir voksen vil jeg vertfall like et band som har fans utlukkende bestående av fjortisser.

Grunge, punk og lignende er ungdomsmusikk ikke glem det.

Dessuten blir jeg bedre og bedre for hver dag, og jo bedre jeg blir jo mindre begynner jeg å like banal musikk. Husk var topicen heter, "hjelp jeg har begynt å like Nirvana", et rop om hjelp naturligvis. Jeg synes det er merkelig at et forum tilsynelatende bestående av gode gitarister og folk med peil kan komme med uttalelser som faktisk setter bra gitarspill i dårlig lys. Tror du virkelig Kurt ble inspirert av Steve vai, Yngwie Malmsteen, Steve Lukather og lignende?

EDIT: Enig med fyren over, men det finnes jo en gylden middelvei.

Heldighvis så blir sikkert du som de flest av oss mer moden og klokere med årene og når du blir ordentlig voksen så kan du også le av alt det dumme du sa når du var ung. Hvis du tror god musikk handlet om å være flink til å spille ja da har du mye igjen å lære..........................

Hvis det er noen trøst så var Kurt diehard metalfan på begynnelsen av 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må si at lightningboy faktisk overasker meg, jeg hadde aldri trodd at det var mulig å ha en slik holdning som du har til musikk!

Når det gjelder dette med tekster: De fleste GODE tekst skrivere skriver for sin egen del, ikke for min eller din del...

Og du rett ut at du synes musikk er dårlig fordi det ikke er teknisk vanskelig! At det er mulig!!

Det handler jo ikke om teknikk, det skal låte bra!

Og jeg er meget enig med aiwass, mye av den beste kunsten, uansett type, har kommet til av personer som er VELDIG langt nede!

Men det skulle vært meget spennende å se en liste over dine favorittband..

Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om teknikk nei, det skal låte bra. Men har du ikke hørt hvor mye bedre du låter nå enn hva du gjore for et par år siden? Grunge skal jo låte skittent og dårlig, litt samme attituden som hardcore og punk har. Og det er en viss sammenheng mellom annerkjennelse og gode låter.

Liste over band jeg liker til han som ba om den(det her er bare en brøkdel):

Progbanda som jeg nevte for noen poster siden

Warrant

Motley Crue

Poison

Guns n' roses

Allan Holdsworth

Frank gambale

Toto

Deep Purple

Whitesnake

Led Zeppelin

Nazareth

Nitro(guilty pleasure)

White lion(noe satan så bra gitarspill)

Winger

and the list goes on and on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden hadde gått glipp av mye fantastisk kunst om folk bare gav uttrykk for tilfredshet og livsglede hele tiden.

Støtter opp på den her gitt. Musikk skal jo være personlig, så da skulle det bare mangle at tekstene er det og. Jeg for min del har mer sansen for tektser jeg kan kjenne meg igjen i, kontra det å skrive ned masse møl om ingenting, men som likevel gir mening.

Enig her, men alikvel, "skrive ned masse møl om ingenting, men som likevel gir mening" kan jo være greit det B) Herlig linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pokker er poenget med å lage en sånn tråd som det her? Om du liker Nirvana, Britney Spears, eller Vikingarna gir jeg pokkern i, så lenge du liker det, og ikke hører på spesielle artister og band fordi det er inn og slikt. Folk som gjør det er noen sopper. Får vel gratulere deg med å ha funnet enda mer å like nå, da :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trender er vel noe som folk flest bryr seg om(ikke jeg, da ville jeg ikke likt Whitesnake for å si det sånn). Og bølger kommer og går, man må bare sticke til det som tiltar en. De store rockebanda hadde jo egentlig få "fans", de fleste som kjøpte platene var folk som ville kjøpt hva som helst som var inn på tida alikevel(skal ikke nekte for at de likte musikken dog). Så når banda ble "ut" mistet de masse potensielle kjøpere som gikk over til å kjøpe grunge, dance, eller hip-hop. Men det ser nesten ut til at rock er på vei inn igjen, så vi får bare vente å se hvilken retning trendene svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.