Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Jeg har begynt å like Nirvana.


Syd Barrett

Anbefalte innlegg

Ingenting å være flau over. Nirvana er et rimelig bra band, men gode melodier og av og til bra tekster.

Er fan av Nirvana men det har aldri vært pga tekstene. Syns ikke tekstene var det geniale med Nirvana,

joda Kurt kunne skrive gode tekster, men først og fremst lagde han rå og fengende grunge.

Nei, ikke helt enig der, syns Kurt lagde geniale tekster, men den råeste grungen syns jeg det var Pearl Jam som kom med.

Hør på «Dumb», den er helt meningsløs, men hvor herlig er ikke galskapen i den? ;)

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har også begynt å høre på det. Synes Nirvana rett og slett er et bra band og synes ikke Led Zeppelin nødvendigvis er bedre smak... Jeg Liker Zeppelin også foresten.

Har hørt mest på Nevermind fra territorial pissing og ut over. Og så er siste låta på incestiside knall.

De tidligere skivene synes jeg etter minnimal lytting er en litt blek versjon av The Melvins, men kan godt hende det er bra saker om jeg bare får satt meg inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust
men den råeste grungen syns jeg det var Pearl Jam som kom med.

Alice in Chains, da?

Oh, du kan nevne flere grunge band. Så flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er noe av det laveste musikken som er laget. Hvor er kvaliteten? Hvorfor høre på musikk som man SKAL bli deppa av(man trenger jo ikke bli det, men du vet at det er meningen). Kurt Cobain var jo med på å presse rock n' roll ut av listene, og gjøre det kult å være underground samt å ikke kunne synge og spille.

En utvikling som går mot ferdigheter, hva slags utvikling er det? Nå skal jeg nevne at jeg liker noen Alternative band, men det er kun band som kan å spille og som ikke synger om selvmord.

Jeg liker Crash test dummies, Mr. Big, Faith No More, og har fått litt sansen for Creed i det siste kommer ikke på flere men jeg vet det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er noe av det laveste musikken som er laget. Hvor er kvaliteten? Hvorfor høre på musikk som man SKAL bli deppa av(man trenger jo ikke bli det, men du vet at det er meningen). Kurt Cobain var jo med på å presse rock n' roll ut av listene, og gjøre det kult å være underground samt å ikke kunne synge og spille.

En utvikling som går mot ferdigheter, hva slags utvikling er det? Nå skal jeg nevne at jeg liker noen Alternative band, men det er kun band som kan å spille og som ikke synger om selvmord.

Jeg liker Crash test dummies, Mr. Big, Faith No More, og har fått litt sansen for Creed i det siste kommer ikke på flere men jeg vet det finnes.

Edit: slettet det jeg skrev. Trollete innlegg bør ikke mates... Du vet utmerket godt at innlegget ditt utelukkende var ment for å provosere og tiltrekke seg oppmerksomhet, som du rett nok har lyktes i, utifra dette innlegget å bedømme.

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er noe av det laveste musikken som er laget. Hvor er kvaliteten? Hvorfor høre på musikk som man SKAL bli deppa av(man trenger jo ikke bli det, men du vet at det er meningen). Kurt Cobain var jo med på å presse rock n' roll ut av listene, og gjøre det kult å være underground samt å ikke kunne synge og spille.

En utvikling som går mot ferdigheter, hva slags utvikling er det? Nå skal jeg nevne at jeg liker noen Alternative band, men det er kun band som kan å spille og som ikke synger om selvmord.

Jeg liker Crash test dummies, Mr. Big, Faith No More, og har fått litt sansen for Creed i det siste kommer ikke på flere men jeg vet det finnes.

Når jeg her leser at du liker Creed, og i tillegg kommer med så dumme uttalelser om Nirvana, er det vanskelig å ta deg seriøst.

Jeg synes Nirvana er er sinnsykt oppskrytt band, men er et særdeles viktig band i musikkhistorien slik som ting utviklet seg på tidlig 90-tall.

Selvfølgelig... det er ingen instrumentale prestasjoner å dra frem i Nirvana, da alle låtene er enkle og greie. Men fengende er mye av det, og Nirvana har noen knall låter. Man trenger ikke å være et tekniskt geni på sitt respektive instrument for å lage god musikk, men trenger knapt å kunne spille i det hele tatt, selv om det så klart er en fordel. Musikk er mye mer enn teknikk, og det burde du også klare å tenke deg til.

Cobain kan da å synge, fordi om du evt ikke liker måten han synger på. Jeg skal ikke si at jeg er så glad i den selv heller i grunn, men har ikke noe problem med å innse at Nirvana skapte mye ut av lite. Jeg har selv irritert meg grenseløst over at Nirvana og grungen generelt drepte rocken på midteb av 90-tallet i mange år. Men rocken er jo tilbake, selv om ikke alle aspekter av den er like mye frem i lyset. Og uansett så var Nirvana med å starte grungebølgen som førte til at mange veldig gode band kom frem i lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er noe av det laveste musikken som er laget. Hvor er kvaliteten? Hvorfor høre på musikk som man SKAL bli deppa av(man trenger jo ikke bli det, men du vet at det er meningen). Kurt Cobain var jo med på å presse rock n' roll ut av listene, og gjøre det kult å være underground samt å ikke kunne synge og spille.

En utvikling som går mot ferdigheter, hva slags utvikling er det? Nå skal jeg nevne at jeg liker noen Alternative band, men det er kun band som kan å spille og som ikke synger om selvmord.

Jeg liker Crash test dummies, Mr. Big, Faith No More, og har fått litt sansen for Creed i det siste kommer ikke på flere men jeg vet det finnes.

Nå ble jeg faktisk nysgjerrig på hva du hører på utenom de banda du nevner. Etter det du sa om Nirvana altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, greia er som tittelen sier; jeg har begynt å like Nirvana. Jeg husker at jeg hørte litt på de for noen år siden, da gikk det mest i Lake of Fire, Come As You Are og den radiovoldtatte; Smells like a teen spirit. Jeg begynte å høre mer 60-80 talls rock (altså, fikk god musikksmak) og glemte Nirvana. Nå som jeg hadde tilgang på Pink Floyd, Guns N' Roses, Led Zeppelin Aerosmith osv. husket jeg Nirvana som noe dårlig. Tok ikke lang tid før jeg

begynte å kalle Nirvana musikk for suicidale fjortizer.

Så skjedde det. Jeg bestemte meg for å gi Nirvana en ny sjanse. Jeg fant ut at Lake Of Fire og Come as You Are ikke var så dårlige, men bare Lake of Fire fikk lov til å komme på mp3-spilleren min (jeg har bare 1gb – ergo er det en stor kamp om plassen) Dagen etter falt jeg for fristelsen og la til Come As You Are. Dette forsatte og jeg begynte å like flere og flere Nirvana sanger. Nå har jeg Smells like a Teen Sprit, Lake of Fire, Come As You Are, Rape Me, Lithium og Heart shaped box på mp3-spilleren min. Og det er sikkert ikke lenge til Something in The way også er der.

Spørsmålet mitt er, burde jeg være flau eller stolt? Burde jeg tilkalle lege fort? :ninja:

For det første får du lov til å like akkurat hva faen du vil :D

For det andre er Nirvana bra musikk, Cobain er jo ikke en ræser på gitar, men som Miles Davis sa(tror det var han :blush: ): Less is more

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cobain er jo ikke en ræser på gitar, men som Miles Davis sa(tror det var han :blush: ): Less is more

Tror ikke jazzgeniet Davis tenkte på folk som Cobain da han kom med det utsagnet, for å si det sånn.

Speaking of Nirvana, jeg kjøpte nettopp Bleach og Incesticide på CD. Utgaven av Bleach er i dette tilfellet førsteutgaven, om det betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.