Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Jeg har begynt å like Nirvana.


Syd Barrett

Anbefalte innlegg

Jeg syns det blir helt feil å si at grunge ikke er rock!

For jeg mener at både punk, grunge, og tyngre saker går under fellesbetegnelsen ROCK.

Man har selvfølgelig den klassiske rocken som Led Zeppelin, Deep Purple, men fortsatt ser jeg på Nirvana osv. som rockeband!

Og hvor dumt blir det ikke når du sier:

"

Livet er herlig, eller skal være det. Det som derimot er latterlig å legitimere depressjoner og suicidale tanker. Man trenger ikke å kreve oppmerksomhet og sympati av alle andre fordi om man har det jævelig.

Du må forstå at de fleste tekst skrivere skriver om følelsene sine, og da er det helt naturlig å skrive melankolske tekster for Cobain. Og han krevde aldri sympati fra andre, du må tenke på at Cobain skrev slike ting lenge før andre mennesker fikk interesse av å høre på tekstene hans!

Men det er klart at når man elsker hair metal så kan jeg vell egentlig ikke forvente at du skal ha så veldig mye greier på tekster...

Jeg kan i alle fall fortelle deg at den dagen du evt. er så uheldig å bli plaget av depresjoner så håper jeg at du forstår hvot fantastisk mye teit du sier om den saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja om Grunge er rock så er Ambient det samme som techno. No det slett ikke er(senser du et mønster eller?). Begge går jo under sjanger elektronisk musikk.

Jeg vet nøyaktig hvordan det er å være deppa, har vært det selv i peroider som er godt forbi. Men jeg går ikke rundt å skryter eller lager kutt på arma mi fordi, faktisk var jeg i tvil om jeg i det hele tatt skulle nevne det i posten.

Å være deprimert går også mye på at man lar seg selv være det. Dvs at hvis man roper inn til underbevisstheten "jeg er deppa" om og om igjen vil det ha en SVÆRT negativ virkning. Noe av den samme virkningen fikk sikkert Kurt Cobain, og hans lyttere. Musikk er jo også i bunn og grunn underholdning og noe man hører på for å føle seg bedre. Så hvorfor høre på musikk som man føler seg som drit etterpå av? Hvorfor ikke høre på rock n' roll som oppfordrer til fest og morro :=) ?

Uansett de fleste som skriver låter vil jo ha annerkjennelse for låtene, hvorfor tror du ellers han skrev låter? Så det spiller fint lite rolle om Kurt skrev sytetekster før eller etter han ble kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det negativt å skrive triste / deppede tekster? Å nekte folk å skrive deprimerte tekster vil jo være ensbetydende med å nekte hvert menneske den frihet å uttrykke sine følelser gjennom musikk!

Dersom du hadde muligheten, ville du nektet Johnny Cash synge Hurt, nektet Eric Clapton fremføre Tears in Heaven, Elvis' In the Ghetto, Bruce Springsteens The River, REMs Everybody Hurts, Pink Floyds Comfortably Numb og Wish You Were Here, Metallicas One og Fade to Black, etc. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt litt på Nirvana men det har aldri helt vært min smak. Men uansett

1. Smaken er som baken: delt, med litt dritt innimellom

2. Nå er jeg ikke admin, og jeg skjønner at når man er fan av et band forsvarer man det gjerne med nebb og klør, men ta det litt rolig i svingene da. Dritt-slenging før ingen steds hen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det negativt å skrive triste / deppede tekster? Å nekte folk å skrive deprimerte tekster vil jo være ensbetydende med å nekte hvert menneske den frihet å uttrykke sine følelser gjennom musikk!

Dersom du hadde muligheten, ville du nektet Johnny Cash synge Hurt, nektet Eric Clapton fremføre Tears in Heaven, Elvis' In the Ghetto, Bruce Springsteens The River, REMs Everybody Hurts, Pink Floyds Comfortably Numb og Wish You Were Here, Metallicas One og Fade to Black, etc. ?

Låtene er jo ikke essensen av stilen demmes. Og jeg tror det er forskjell på å skrive at verden er et høl og nevnte låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det negativt å skrive triste / deppede tekster? Å nekte folk å skrive deprimerte tekster vil jo være ensbetydende med å nekte hvert menneske den frihet å uttrykke sine følelser gjennom musikk!

Dersom du hadde muligheten, ville du nektet Johnny Cash synge Hurt, nektet Eric Clapton fremføre Tears in Heaven, Elvis' In the Ghetto, Bruce Springsteens The River, REMs Everybody Hurts, Pink Floyds Comfortably Numb og Wish You Were Here, Metallicas One og Fade to Black, etc. ?

Låtene er jo ikke essensen av stilen demmes. Og jeg tror det er forskjell på å skrive at verden er et høl og nevnte låter.

Tja, både One og Fade to Black har suicidale tekster, strengt tatt... Men ok, Kurt led av depresjon. Antakeligvis var den eneste måten å få rensket systemet, for hans del, å skrive om det. Han skriver for seg selv, og for mange andre unge, som satt med noe av de samme følelsene. (la meg tilføye, jeg snakker ikke av egen erfaring).

Så jo, med det heller ekstreme standpunktet du har, så kan jeg forstå hva du mener (selv om det er hvert menneske som har sin frihet i å velge om du skal kjøpe og høre på Kurt, eller ikke. Du legger jo skylden nærmest utelukkende på de som står bak musikken. Endog "nye tullebølger av musikk" blir kredittert til Kurt).

Det er de færreste som har et så ekstremt standpunkt. Diversitet i musikken er kjempeviktig, og det er det som gjør musikk så universellt! Jeg vil si at en slik holdning du utviser, er sammenlignbart med holdningen visse kristen-ekstremister har (der er heldigvis ekstremt få også) som mener at rock er djevelskap (du vet, det er rytmer i musikken, og rytmer får kroppen til å bevege seg i takt, som igjen induserer lyst til å hoppe i høyet. Elementært.)

Jeg må bare riste på hodet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er noe av det laveste musikken som er laget. Hvor er kvaliteten?

Jeg syntes du skal printe ut denne posten og å legge den langt ned i en skuff. Ta den frem når du har blitt voksen og le godt av hvor ung og uviten man engang var..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er noe av det laveste musikken som er laget. Hvor er kvaliteten?

Jeg syntes du skal printe ut denne posten og å legge den langt ned i en skuff. Ta den frem når du har blitt voksen og le godt av hvor ung og uviten man engang var..............

Print ut èn til meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er noe av det laveste musikken som er laget. Hvor er kvaliteten?

Jeg syntes du skal printe ut denne posten og å legge den langt ned i en skuff. Ta den frem når du har blitt voksen og le godt av hvor ung og uviten man engang var..............

Ja herregud når jeg blir voksen vil jeg vertfall like et band som har fans utlukkende bestående av fjortisser.

Grunge, punk og lignende er ungdomsmusikk ikke glem det.

Dessuten blir jeg bedre og bedre for hver dag, og jo bedre jeg blir jo mindre begynner jeg å like banal musikk. Husk var topicen heter, "hjelp jeg har begynt å like Nirvana", et rop om hjelp naturligvis. Jeg synes det er merkelig at et forum tilsynelatende bestående av gode gitarister og folk med peil kan komme med uttalelser som faktisk setter bra gitarspill i dårlig lys. Tror du virkelig Kurt ble inspirert av Steve vai, Yngwie Malmsteen, Steve Lukather og lignende?

EDIT: Enig med fyren over, men det finnes jo en gylden middelvei.

Endret av lightningboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirvana er noe av det laveste musikken som er laget. Hvor er kvaliteten?

Jeg syntes du skal printe ut denne posten og å legge den langt ned i en skuff. Ta den frem når du har blitt voksen og le godt av hvor ung og uviten man engang var..............

Ja herregud når jeg blir voksen vil jeg vertfall like et band som har fans utlukkende bestående av fjortisser.

Grunge, punk og lignende er ungdomsmusikk ikke glem det.

Dessuten blir jeg bedre og bedre for hver dag, og jo bedre jeg blir jo mindre begynner jeg å like banal musikk. Husk var topicen heter, "hjelp jeg har begynt å like Nirvana", et rop om hjelp naturligvis. Jeg synes det er merkelig at et forum tilsynelatende bestående av gode gitarister og folk med peil kan komme med uttalelser som faktisk setter bra gitarspill i dårlig lys. Tror du virkelig Kurt ble inspirert av Steve vai, Yngwie Malmsteen, Steve Lukather og lignende?

EDIT: Enig med fyren over, men det finnes jo en gylden middelvei.

Hysterisk!

Du er utelukkende ute etter å fremheve deg og din musikksmak! Kred-jeger? Troll? Når du etterhvert trer inn i de voksnes rekker, så vil du også akseptere at andre hører på eksempelvis Nirvana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden hadde gått glipp av mye fantastisk kunst om folk bare gav uttrykk for tilfredshet og livsglede hele tiden.

Støtter opp på den her gitt. Musikk skal jo være personlig, så da skulle det bare mangle at tekstene er det og. Jeg for min del har mer sansen for tektser jeg kan kjenne meg igjen i, kontra det å skrive ned masse møl om ingenting, men som likevel gir mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.