Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Satriani fyller 50 år lørdag 15 juli


Satriani

Anbefalte innlegg

Han har konsert i Roma på dagen, lørdag 15 juli, så antar det kommer til å skje litt morro :)

Synd jeg ikke er der og ennå værre at han ikke tok turen til Norge i år.

Også 20 år siden "Not Of This Earth" kom ut i år, den har jeg på vinyl :)

Har Satriani betydd noe for deg når det gjelder musikksmak og gitarspilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Satriani betydd noe for deg når det gjelder musikksmak og gitarspilling?

Oj, visste ikke han hadde nådd slik en alder.

På den tid da jeg begynte å spille, dvs slutten av åttitallet, var han en av dem som viste nye veier, instrumental gitarrock. Mitt første møte var videoen til «Always with me, always with you» vist på svensk tv. Siden var jeg hekta en god stund. Konserten på «Flying in a Blue Dream»-turneen på Rockefeller er fortsatt en av de bedre jeg har vært på.

Etter «The Extremist» har interessen min sakte men sikkert dabbet av, jeg syns ikke det han gjør nå er så spennende lenger. Kanskje det bare er jeg som har hørt nok. Han har hugget sitt navn inn i gitarhistorien, og jeg kommer nok til å ta frem platene hans nå og da. Hørte faktisk et par ganger på «Friends» tidligere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, gammal kar. Alltid moro å se på satch tapes, og andre opptak fra da han var yngre og hadde en hel del hår :D

Satriani var vel den første sologitaristen jeg begynte å høre på (4-5 år siden). Hører fortsatt på'n.

En kompis av meg skal se eller har nettopp sett han på Korsika, heldiggris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satch var en av de første skikkelige gitaristene jeg hørte på. Morsomt å lese at folk er glade for å ikke ha blitt inspirert av ham. Finnes knapt noen som kan så mye som Satch innenfor rockegitar. Mannen er på nippet til å være en levende legende. En gitarist som alle kan lære mye av, enten de liker Satch Boogie, New Blues, Tears in the Rain, Midnight eller noen av låtene fra Not of this earth. Veldig allsidig, ikke mange som har spilt med både Alice Cooper og Deep Purple. ;)

Skulle opplevd Satch live, mens han er i spillende live. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle er eldst som det heter. Satch har og er en stor inspirasjon når det gjelder instrumental rock. Enten du liker ham eller ikke, kan du uansett ikke si at han er dårlig

Satch: Gratuluer med dagen

Må si meg enig. Det er mange gitarsjeler som har hentet mye inspirasjon fra Satch. Jeg liker han ikke noe spesielt, men for all del, han er en stor gitarspiller.

Gratz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.