Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp Boffen med effekt valg!


Boffen

Anbefalte innlegg

Kort fortalt, er ute etter ett par pedaler:

Vreng: Hva vil dere anbefale? Vet bare at jeg vil ha noe a lá Supercharger eller Tonebone Hot British. Rundt 3500 kroner.

Boost: Har mer eller mindre bestemt meg for en TS-9, om pengene strekker til, muligens en keeley modda. 1500 kroner. (Max!)

Klang: Har sett litt på Holy Grail'en, forslag mottas med takk. 1500 kroner. (Max!)

Delay: Aner ikke hvor mye jeg vil bruke. Alt fra dd-6 prisklassen til t-rex replica. 3500. (Max!)

Vil selvfølgelig foretrekke brukt, så dere må gjerne hjelpe meg å finne ting på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt, er ute etter ett par pedaler:

Vreng: Hva vil dere anbefale? Vet bare at jeg vil ha noe a lá Supercharger eller Tonebone Hot British. Rundt 3500 kroner.

Boost: Har mer eller mindre bestemt meg for en TS-9, om pengene strekker til, muligens en keeley modda. 1500 kroner. (Max!)

Klang: Har sett litt på Holy Grail'en, forslag mottas med takk. 1500 kroner. (Max!)

Delay: Aner ikke hvor mye jeg vil bruke. Alt fra dd-6 prisklassen til t-rex replica. 3500. (Max!)

Vil selvfølgelig foretrekke brukt, så dere må gjerne hjelpe meg å finne ting på bruktmarkedet.

Mine forslag:

Vreng: Electro harmonix English muff'n (enkel liten sak som gjer deg den gode " hot british overdrive/distortion " om du vil)

Boost: seymore duncan pickup booster (gode erfaringar med denne)

Klang: Holy grail er heilt konge. Det finst jo ein "holyest grail" men eg meiner no at holy grail er heilt god nok.

Delay: Guiatone ( sjekk www.godlyd.no.... ein venn av meg (explorer) er svært nøgd med denne )

ellers vil eg berre sei at det pleiar å løne seg å halde ting ved det enkle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt, er ute etter ett par pedaler:

Vreng: Hva vil dere anbefale? Vet bare at jeg vil ha noe a lá Supercharger eller Tonebone Hot British. Rundt 3500 kroner.

Boost: Har mer eller mindre bestemt meg for en TS-9, om pengene strekker til, muligens en keeley modda. 1500 kroner. (Max!)

Klang: Har sett litt på Holy Grail'en, forslag mottas med takk. 1500 kroner. (Max!)

Delay: Aner ikke hvor mye jeg vil bruke. Alt fra dd-6 prisklassen til t-rex replica. 3500. (Max!)

Vil selvfølgelig foretrekke brukt, så dere må gjerne hjelpe meg å finne ting på bruktmarkedet.

Mine forslag:

Vreng: Electro harmonix English muff'n (enkel liten sak som gjer deg den gode " hot british overdrive/distortion " om du vil)

Boost: seymore duncan pickup booster (gode erfaringar med denne)

Klang: Holy grail er heilt konge. Det finst jo ein "holyest grail" men eg meiner no at holy grail er heilt god nok.

Delay: Guiatone ( sjekk www.godlyd.no.... ein venn av meg (explorer) er svært nøgd med denne )

ellers vil eg berre sei at det pleiar å løne seg å halde ting ved det enkle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg sier jeg er ute etter noa a lá supercharger/tonebone, så er det vel ikke riktig å anbefale en big muff? Har selv prøvd den, og skjønner ikke hvorfor den har fått så mye skryt, velger DS-1 over den any day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mye vreng vil du ha ut av vrengpedalen? Hvis det ikke er så mye er Budda Zenman/Phatman også noe å tenke på. Kanskje Matchless/Bad Cat-pedalene? Litt avhengig av typen og mengden vreng du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville vurdert visual sound h2o, som har knallgod chorus og delay til rundt 1500

ellers er det jo ikke dumt å vite hvilket utstyr det skal brukes med, og hva det skal brukes til. tonebone er jo en fin allsidig pedal, men mange mener den koster mer enn den smaker her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg sier jeg er ute etter noa a lá supercharger/tonebone, så er det vel ikke riktig å anbefale en big muff? Har selv prøvd den, og skjønner ikke hvorfor den har fått så mye skryt, velger DS-1 over den any day.

Nå var det nå English Muffin han anbefalte og ikke en Big Muff. To ganske forskjellige pedaler.

Btw: Både Ds-1 og Big Muffen er flotte pedaler, men jeg foretrekker Big Muffen(spesielt med en EQ-pedal foran).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Demeter Fat Control, men siden han jo har sagt at han vil ha en TS, regner jeg med at han vil ha en som farger lyden, og som ikke prøver å være transparent, sånn som fat boost og fat control prøver å være. (altså, ja de booster visse frekvenser mer enn andre, men de prøver ikke å skape et eget sound)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt, er ute etter ett par pedaler:

Vreng: Hva vil dere anbefale? Vet bare at jeg vil ha noe a lá Supercharger eller Tonebone Hot British. Rundt 3500 kroner.

Boost: Har mer eller mindre bestemt meg for en TS-9, om pengene strekker til, muligens en keeley modda. 1500 kroner. (Max!)

Klang: Har sett litt på Holy Grail'en, forslag mottas med takk. 1500 kroner. (Max!)

Delay: Aner ikke hvor mye jeg vil bruke. Alt fra dd-6 prisklassen til t-rex replica. 3500. (Max!)

Vil selvfølgelig foretrekke brukt, så dere må gjerne hjelpe meg å finne ting på bruktmarkedet.

Tipper du finner det meste der til en fin pris på ebay gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt, er ute etter ett par pedaler:

Vreng: Hva vil dere anbefale? Vet bare at jeg vil ha noe a lá Supercharger eller Tonebone Hot British. Rundt 3500 kroner.

Boost: Har mer eller mindre bestemt meg for en TS-9, om pengene strekker til, muligens en keeley modda. 1500 kroner. (Max!)

Klang: Har sett litt på Holy Grail'en, forslag mottas med takk. 1500 kroner. (Max!)

Delay: Aner ikke hvor mye jeg vil bruke. Alt fra dd-6 prisklassen til t-rex replica. 3500. (Max!)

Vil selvfølgelig foretrekke brukt, så dere må gjerne hjelpe meg å finne ting på bruktmarkedet.

Når det gjelder vrengpedal så vil jeg anbefale deg Klon Centaur. Denne er ikke så mye vrengpedal i seg selv, men den får virkelig frem vrengen i forsterkeren. Ellers ville jeg gått for en Keeley modda DS-1

Til boost ville jeg heller gått for en BOSS MT-2 Metal Zone.

Styr unna BOSS Chorusene unntatt de gamle CE-1 og CE-2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klon Centaur har jeg hørt veldig mye positivt om. Problemet er vel at det er 3 måneders ventetid på den, og ikke minst koster den 3 ganger så mye som nypris om du skulle være så heldig å komme over en brukt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.