Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ron Thal/ Bumblefoot


odd1

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Thal er en fantastisk gitarist, bare synd at han må dele scene med verdens dårligste gitarist, Robin Finck.

Ja, skjønner IKKE hva Axl ser i Finck. Har tilgode å høre noe av han som er bra...

Enig der, men han reddet faktisk hele turneen på fredagen. I følge noen på HTGTH-forumet som hadde vært tilstede på konserten, hadde Richard Fourtus vært nokså dritings på scenen, og gått rundt i sine egne tanker mens han spilte. Midt under en av sangene, fikk Finck akkurat dratt ham unna et slags fyrverkeri-stativ, eller hva det enn var. Uansett, så kunne Fourtus ha blitt veldig stygt skadet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han deltatt og stukket av med førstepremien i VM i stygg gitar?

Hvis du sikter til "fot-gitaren" så er jeg enig i at den ikke var et estetisk vidunder, nei...

hahaahaha :lol: Yan kan ikke måle seg med slash aka saul hudson!

enda godt han ikke trenger det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til "fot-gitaren" så er jeg enig i at den ikke var et estetisk vidunder, nei...

Den er jo drittøff! Må jo ha litt humoristisk sans...

Thal er en fantastisk gitarist, bare synd at han må dele scene med verdens dårligste gitarist, Robin Finck.

Haha, dette beviser bare hvor latterlig uvutende og overfladisk du er.

Robin Finck er en jævli god gitarist. I 2002 syntes jeg han overspilte på noen av Slashsoloene, men nå har han planket de og utfører de veldig bra. I bandet som GNR har nå, er Finck den musikeren jeg synes passer best inn i det Guns N Roses jeg vil ha. Han minner mye om Slash i spillestilen til tider. Også Fortus gjør jobben meget bra.

Men eneste folk her klarer å sette pris på et shreddere som Thal og Buckethead, men de er jo faktisk det elementet i bandet som ikke er så bra. Greit nok at de er tekniske vidundere på gitar, da spesielt Buckethead, men har de noe i Guns å gjøre? Nei.

En grunn til at Thal forlot scenen da November Rain ble spilt, for de har ikke bruk for slik i følelsesinnholdige sanger som denne, fordi det blir for mye av det gode. Men så spiller til gjengjeld Thal også bluessoloer veldi bra, noe Buckethead ikke gjorde.

Jeg synes det er greit at han er med, for å spille på de nye låtene, der soloene er annerledes, men han kunne like godt ha gått av scenen under alle de gamle låtene.

En god gitarist i et band er langt ifra det samme som en god gitarist. GNRs musikk er ikke bygd opp rundt en helvetes god shreddegitarist, men rundt følsomme soloer fra gitarister som Slash.

Er en grunn til at folk som Malmsteen, Thal og Buckethead osv osv har egen band som de selv fronter, for de passer ikke så godt inn i et band der de blir en del av rytmeseksjonen i den grad Thal og Buckethead skal være det i GNR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette beviser bare hvor latterlig uvutende og overfladisk du er.
Og nok en gang viser du hvor forutintatt du er når du hevder at vi bare setter pris på shreddere. Personlig foretrekker jeg gitarister som spiller bra soloer, noe Finck ikke gjør, ihvertfall ikke på de opptakene jeg har hørt.

Thal og Buckethead passer selvfølgelig ikke inn i bandet, men de kan jo spille gitar. Dette er ikke bra gitarspill:

http://youtube.com/watch?v=U_i081KM1Is

http://youtube.com/watch?v=fFs2galbW38 (Finck spiller solo #2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette beviser bare hvor latterlig uvutende og overfladisk du er.
Og nok en gang viser du hvor forutintatt du er når du hevder at vi bare setter pris på shreddere. Personlig foretrekker jeg gitarister som spiller bra soloer, noe Finck ikke gjør, ihvertfall ikke på de opptakene jeg har hørt.

Thal og Buckethead passer selvfølgelig ikke inn i bandet, men de kan jo spille gitar. Dette er ikke bra gitarspill:

http://youtube.com/watch?v=U_i081KM1Is

http://youtube.com/watch?v=fFs2galbW38 (Finck spiller solo #2)

Hadde jeg funnet noen opptak i farta skulle jeg gitt deg de, men ser ut til at newgnr.com har fjernet de fleste, og jeg gidder ikke begynne å laste ned.

BAre sjekk ut konserten fra fredag, Finck hadde visst overbevist der, og det jeg har hørt er bra.

Den videoen fra November Rain du har funnet er vel noe av det værre han har gjort, men den andre der er da vel helt grei. Han bare står å spiller, da kan han vel få spille hva han vil. Ikke det at det var så pent, men da var då ikke dårlig spilt, bare ikke noe vanskelig, og det trengs da heller ikke.

Forresten så kan du jo bare åpne www.newgnr.com å hør soloen som kommer på frontsiden det. på en av de nye låtene, noe som mest sannsynelig er Finck. Er bare noen sec da, men fin solo.

Jeg har hørt ufattelig mange gode GNR soloer av Finck, så jeg tror du heller bør gjøre litt mer research før du uttaler deg neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg funnet noen opptak i farta skulle jeg gitt deg de, men ser ut til at newgnr.com har fjernet de fleste, og jeg gidder ikke begynne å laste ned.

BAre sjekk ut konserten fra fredag, Finck hadde visst overbevist der, og det jeg har hørt er bra.

Den videoen fra November Rain du har funnet er vel noe av det værre han har gjort, men den andre der er da vel helt grei. Han bare står å spiller, da kan han vel få spille hva han vil. Ikke det at det var så pent, men da var då ikke dårlig spilt, bare ikke noe vanskelig, og det trengs da heller ikke.

Forresten så kan du jo bare åpne www.newgnr.com å hør soloen som kommer på frontsiden det. på en av de nye låtene, noe som mest sannsynelig er Finck. Er bare noen sec da, men fin solo.

Jeg har hørt ufattelig mange gode GNR soloer av Finck, så jeg tror du heller bør gjøre litt mer research før du uttaler deg neste gang.

Når han presterer å fucke opp en så enkel solo som den i "November Rain", da lover det ikke godt. Ikke bare det, men alle soloene der han spiller alene har vært uinspirerte og veldig amatørmessige. Skal du først spille noe rolig, så kan du vel for pokker spille noe bra. Nok et eksempel på Fincks 'vakre' solospill:

http://www.youtube.com/watch?v=jI9TvcSGqfQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill inn soloen du da, det skulle jeg likt å høre. JEg har aldri hørt noen spille Slash sine soloer perfekte, samme hvor enkle de er. Hvis du spiller inn soloen perfekt til meg, så skal jeg høre på tullpraten din.

JEg skal da klare å drive opp latterlige soloer av enhver gitarist du mener er god jeg også, hvis jeg vil, alle spiller dårlig noen ganger, det hører med til rock n roll livet, hvis det alltid er perfekt hadde det vært veldig kjedelig å se konserter, da kan jo bandet like så greit kjøre noe backtracking istedet for å spille.

Sweet Child, siste soloen.

[url=http://youtube.com/watch?v=GFEAYEuH8dM&search=guns%20n%20roses, her ved rundt 4.20 i Patience. Flott solo.

her har du mer.

Jeg sier ikke at Finck er tidenes gitarist, men han er god nok.

God nok til spille i Guns, så da kan han nok sakene sine.

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.