Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ron Thal/ Bumblefoot


odd1

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alle kan bli lynkjappe og tekniske vidudere med tilstrekkelig øvingsmengde, iallefall nesten alle. Men ikke alle kan skape magiske musikalske øyeblikk, og det glemmes ofte av personer som du gir uttrykk her for å være.
Robin Finck er en kar som ikke skaper magiske musikalske øyeblikk, og jeg skjønner virkelig ikke hva han har i det bandet å gjøre.

Når det gjelder tekniske gitarister så er det en ting jeg har merket meg, og dette gjelder selvfølgelig ikke alle. Når noe spiller kjapt og teknisk, så kommer det alltid en kar og rakker ned på det, babler noe om 'feeling' og sånt. Trekker gjerne fram Gilmour eller Knopfler som eksempler på hvordan gitar skal spilles.

However, som the så fint heter på engelsk, når noen legger ut en video av Gilmour eller Knopfler, så er det aldri noen som kommer og irriterer seg over mangelen på sweeping og andre gitarstunts. De fleste, det være seg grungere eller shreddere, er enige i at det er vakkert gitarspill. Det viser jo egentlig at de fleste som digger raskt og teknisk gitarspill er like store fans av sakte spill, men at det motsatte heller sjelden er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det er sagt, så har jeg mine tvil om at man kan finne en bedre gitarist, da kun ut ifra teknikk, enn Michael Angelo Batio :)

Nja... jeg synes teknikken hans er litt overvurdert. Han har god teknikk, men i grunnen ikke noe bedre enn f. eks. Gilbert og Petrucci, uten at de får samme 'syking'-status som Angelo. Angelo bare spiller fort oftere. :P

Ellers vil jeg i all alvorlighet påstå at Thal er en av de teknisk sykeste gitaristene på planeten. Temmelig høy 'WTF!'-faktor på noen av de greiene han spiller... :blink:

Sjekk forresten MP3-sampleren fra det nye Bumblefoot-albumet, 'Normal'--Reel Big Fish/Foo Fighters-inspirerte låter med morsomme tekster kombinert med hinsides ufattelig gitarspill:

http://www.bumblefoot.com/index2.htm

Bestilte den fra Amazon idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.