Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt fra ENGL


Pappa

Anbefalte innlegg

Syns den så litt koselig ut jeg. Alltid fett med de kanonbra beskrivende produktsidene og det vanvittige utvalget med lydklipp på webben til ENGL, men men. Kult med 4 totalt uavhengige kanaler ihvertfall. Virker omtrent som et rack inni en topp, spør du meg.. ;) Klør i fingra etter å prøve nå :D

http://engl-amps.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å spare peng til amp nå, så skal jeg se til høsten hvor mange tusen jeg egentlig har. Pris driter jeg egentlig i så lenge det låter bra.. noe det ikke er sikkert den gjør! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som min Savage SE har pult på en Powerball...

1Savage%20Arrives%20008.jpg_thumb.jpg1Savage%20Arrives%20020.jpg_thumb.jpg

For å sitere LordRiffenStein:

I just got back from 2 days of Messe-mayhem and I have heard and played the Invader several times.

When Engl is talking about a new concept, they mean that this amp is way different from all their other offerings. The one on display is a prototype which did not have the lo/hi gain switch per channel. Having said that, it was already a very versatile amp.

Channel 1 does some awesome clean tones up to nice fat crunch sounds. It has almost as much gain as ch2 of a Savage. The breakup is VERY sweet sounding. Ch2 starts with a really cool low gain rootsy tone and can go up to almost rectifier tones, it can be dialed in to sound very fat and has plenty of gain available. Ch3 has the lowest gain just a tad higher than ch2 but sounds way different, it´s the typical Engl crunch sound and comparing it to other Engls I´d say you can get sounds in the range of ch2 on a Savage to Ch3 on the Powerball. Finally, ch4 has way more mids then the others and is really a smooth sounding lead channel which reminded me of the creamyness of some Mesa Mark amps.

It´s not yet certain it will be available in 50/100/150w versions but it´s something they are seriously considering. The price in Europe for the 150w version will be around 2300euros and probably lower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte litt demoer av denne ampen i Frankfurt, og den låter helt klart bra. Demoene jeg hørte var clean og crunch type lyder igjennom riggen til Bernie fra Running Wild. Jeg spurt Bernie hva han mente og for å si det litt kort så anbefallte han Engl SE EL34. Invaderen var en tidlig prototype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.