Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

FUZ


PL3ktEr

Anbefalte innlegg

Ofte veldig vanskelig å få fuzz og distortion bokser til å låte bra.. For å få det til, burde du ha en ganske god amp.. Fuzz/dist boks rett i PA er sjeldent noen god løsning.. Hvis du ikke har masse andre bokser da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fuz burde jeg ha?

(er ikke ute etter den beste som finns) Jeg spiller ikke hard metall, men litt roligere. Er ute etter en som koster maks 1000kr.

Er det noen nettbutikker som er bra???

Hvordan fuzz du _burde_ ha, er fuzz du liker selv. Prøv og hør forskjellige ting og finn ut hva du liker. Det er ikke noe fasitsvar på hva du burde ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skarru ha føss, tar du et barberblad og skjerer hull i membranen på ampen din. Ellers har du jo slike pedaler som Boss SD-1, BJF Baby Blue-OD(litt dyr kanskje). Skal dub ha sånn soft greier er vel en OD pedal noe å satse på, Distortionpedaler har du jo en del av, men DS-1-en slår vel det meste både i pris og lyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez Tone-Lok Pedaler er meget undervurderte... Dra til en musikk-forretning, prøv, og kjøp den du vil ha! ;)

Selv har jeg både DS7 Distortion (vanlig "snill" distortion) og SM7 SmashBox (sinnsykt rå metal lyd!).

De har også en pedal som heter FZ7 Fuzz, eller noe sånt, men vet ikke helt om det var det du du var ute etter?

Iallefall: Prøv pedalen før du kjøper! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du hatt litt mer penger å bruke (ca 1500 hvis jeg husker rett)ville jeg anbefalt tech21 sansamp gt2. Du kan jo se om du får tak i en brukt, men jeg har ikke sett det hittil her i landet.

Godt mulig DS-1 er tingen for deg, men jeg har faktisk glemt hvordan den hørtes ut.

Det lureste for deg er nok å gå til en gitarbutikk og be dem hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skarru ha føss, tar du et barberblad og skjerer hull i membranen på ampen din...

Litt morsomt. På 60-tallet så fantes det faktisk noen eksperter som hadde som spesialområde å skjære i membranet for å få bra fuzz. Store band som skulle ha vreng bestilte hjelp av disse karene, og da kom de flyvende med knivene sine.

Mye rar kunnskap ute og vanker gitt. Hva gjør disse karene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.