Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Raskt gitarspill


Anbefalte innlegg

melodien som teller... samme hvor rakst det er bare det er bra

Der er jeg helt enig. Viss det ikke er en melodi på spillet er det ikke verdt og høre på.

Slik som jeg ser det, så misliker jeg Micheal Angelo fordi han har ikke noe melodi på soloene hannes. Han er syko flink teknisk, men han mangler det musikalske. Yngwie kan ha noe pene melodier, bortsett fra at han har de melodiene i vær eneste sang. Shawn Lane er en kul gitarist, han har en del variasjon i spillet, likte veldig godt den instruksjonsvideon jeg fant på google.video. Steve Vai blir jeg lei av etter 2 minutter. Steve Vai er det samme for meg som Micheal Angelo - syk teknikk og null melodi. Bare wank off. Joe Satriani vill jeg ikke ha med i denne diksjonen en gang, han bare groover og spiller med flow.

John Petrucci har blitt dårligere med årene, desverre. Han spilte myyye bedre live før en det han gjør nå. Jeg vet ikke om noen her har sett den videon da de spiller The Glass Prison der han slurver noe ekstremt på soloen? Og det er jo en ganske lett sweepe/arpegio solo.

Når det kommer i alt synes jeg Jason Becker er best. Han har mange fine melodier (Air, Altitudes, Concerto, Opus Pocus osv...) og han er (eller var) sinnsykt flink på teknikken. Og ikke glem at han hadde alt dette på en alder av 18-19 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At noen spiller en skala raskt opp og ned er jo lite interesangt til tider. Gutta som Malmsteen, Angelo og spessielt Gilbert gjør veldig mye utav. Det er vel det som får folk til å mislike en del Shredding. Ingen feeling! I nesten alle Racer X sangene er det bare jo bare skalaer og øvelser som spilles. Eneste grunnen til at dette blir "bra" er fordi de blir mestret i aller høyeste grad. Også Angelos plektertekking er jo perfekt!

Men... skala opp, skala ned = kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melodien som teller... samme hvor rakst det er bare det er bra

Der er jeg helt enig. Viss det ikke er en melodi på spillet er det ikke verdt og høre på.

Slik som jeg ser det, så misliker jeg Micheal Angelo fordi han har ikke noe melodi på soloene hannes. Han er syko flink teknisk, men han mangler det musikalske. Yngwie kan ha noe pene melodier, bortsett fra at han har de melodiene i vær eneste sang. Shawn Lane er en kul gitarist, han har en del variasjon i spillet, likte veldig godt den instruksjonsvideon jeg fant på google.video. Steve Vai blir jeg lei av etter 2 minutter. Steve Vai er det samme for meg som Micheal Angelo - syk teknikk og null melodi. Bare wank off. Joe Satriani vill jeg ikke ha med i denne diksjonen en gang, han bare groover og spiller med flow.

John Petrucci har blitt dårligere med årene, desverre. Han spilte myyye bedre live før en det han gjør nå. Jeg vet ikke om noen her har sett den videon da de spiller The Glass Prison der han slurver noe ekstremt på soloen? Og det er jo en ganske lett sweepe/arpegio solo.

Når det kommer i alt synes jeg Jason Becker er best. Han har mange fine melodier (Air, Altitudes, Concerto, Opus Pocus osv...) og han er (eller var) sinnsykt flink på teknikken. Og ikke glem at han hadde alt dette på en alder av 18-19 år..

Du ser ting veldig svart-hvitt, min venn. Og det du skriver er temmelig usaklig.

Vai er det samme for meg som Micheal Angelo - syk teknikk og null melodi. Bare wank off.

Føler alt jeg trenger er å sitere deg her. Dumheten taler for seg selv.

Joe Satriani vill jeg ikke ha med i denne diksjonen en gang, han bare groover og spiller med flow.

Er spillinga og musikken hans milevis unna Vai sin, siden han fikk din aksept, men Vai ble sett på som en gitaronanist? Hadde jeg ikke hørt dem, ville jeg trodd at Vai spilte som Francesco Farreri utifra din beskrivelse. Enten så er din munn uren, eller så kan det være ørene.

Ser Michael Angelo er populær å slenge dritt om. Jeg er på ingen måte fan av musikken hans (han ser mer ut som en sirkusgitarist), jeg har bare hørt en sang av han (denne kjente videoen med den stålgitaren!?). Det blir sagt at han ikke har melodi... Vel, jeg begynner å lure på om det er mine ører det er noe galt med, men jeg hører melodi hele veien.

CrowaX, legg fra deg klisjéene. Glibert er sannsynligvis den kuleste shredderen av dem alle. Ingen feeling, nei... nei, nei. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melodien som teller... samme hvor rakst det er bare det er bra

Der er jeg helt enig. Viss det ikke er en melodi på spillet er det ikke verdt og høre på.

Slik som jeg ser det, så misliker jeg Micheal Angelo fordi han har ikke noe melodi på soloene hannes. Han er syko flink teknisk, men han mangler det musikalske. Yngwie kan ha noe pene melodier, bortsett fra at han har de melodiene i vær eneste sang. Shawn Lane er en kul gitarist, han har en del variasjon i spillet, likte veldig godt den instruksjonsvideon jeg fant på google.video. Steve Vai blir jeg lei av etter 2 minutter. Steve Vai er det samme for meg som Micheal Angelo - syk teknikk og null melodi. Bare wank off. Joe Satriani vill jeg ikke ha med i denne diksjonen en gang, han bare groover og spiller med flow.

John Petrucci har blitt dårligere med årene, desverre. Han spilte myyye bedre live før en det han gjør nå. Jeg vet ikke om noen her har sett den videon da de spiller The Glass Prison der han slurver noe ekstremt på soloen? Og det er jo en ganske lett sweepe/arpegio solo.

Når det kommer i alt synes jeg Jason Becker er best. Han har mange fine melodier (Air, Altitudes, Concerto, Opus Pocus osv...) og han er (eller var) sinnsykt flink på teknikken. Og ikke glem at han hadde alt dette på en alder av 18-19 år..

jeg har sett den.... men petrucci er syykt flink selvom... kan jo ha hatt en dårlig dag ;) for petrucci er ikke den jeg forbinder med mye feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når den har det svarte har passert ''share'' kommer det kule... og det mener jeg er driit kult også.

en ting til... blir irrtert hver gang folk drar inn satriani i raskt gitarspill... han kan spille fort, men det er ikke han som er den som bruker det mest, og han er heller ikke den kjappeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva noen her mener med melodi... Og Satriani spiller ofte så fort at det ikke er mulig å høre hver enkelt tone. Det må jo være fort. Hvis ikke skjønner jeg ikke fort. Må jo tenke på at de fleste av de store 80-talls gitaristene begynner å bli veldig gamle, at de spiller saktere på nye ting er helt naturlig - både pga alder og forandring i musikalsk retning.

For min del spiller ikke hastighet noen rolle for hva som er kult og ikke. Men har likevel en tendens til å like ting som går for fort til at jeg kan spille det med en gang. Uvisst av hvilken årsak, for jeg setter meg ikke ned og øver på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melodien som teller... samme hvor rakst det er bare det er bra

Der er jeg helt enig. Viss det ikke er en melodi på spillet er det ikke verdt og høre på.

Slik som jeg ser det, så misliker jeg Micheal Angelo fordi han har ikke noe melodi på soloene hannes. Han er syko flink teknisk, men han mangler det musikalske. Yngwie kan ha noe pene melodier, bortsett fra at han har de melodiene i vær eneste sang. Shawn Lane er en kul gitarist, han har en del variasjon i spillet, likte veldig godt den instruksjonsvideon jeg fant på google.video. Steve Vai blir jeg lei av etter 2 minutter. Steve Vai er det samme for meg som Micheal Angelo - syk teknikk og null melodi. Bare wank off. Joe Satriani vill jeg ikke ha med i denne diksjonen en gang, han bare groover og spiller med flow.

John Petrucci har blitt dårligere med årene, desverre. Han spilte myyye bedre live før en det han gjør nå. Jeg vet ikke om noen her har sett den videon da de spiller The Glass Prison der han slurver noe ekstremt på soloen? Og det er jo en ganske lett sweepe/arpegio solo.

Når det kommer i alt synes jeg Jason Becker er best. Han har mange fine melodier (Air, Altitudes, Concerto, Opus Pocus osv...) og han er (eller var) sinnsykt flink på teknikken. Og ikke glem at han hadde alt dette på en alder av 18-19 år..

Du ser ting veldig svart-hvitt, min venn. Og det du skriver er temmelig usaklig.

Vai er det samme for meg som Micheal Angelo - syk teknikk og null melodi. Bare wank off.

Føler alt jeg trenger er å sitere deg her. Dumheten taler for seg selv.

Joe Satriani vill jeg ikke ha med i denne diksjonen en gang, han bare groover og spiller med flow.

Er spillinga og musikken hans milevis unna Vai sin, siden han fikk din aksept, men Vai ble sett på som en gitaronanist? Hadde jeg ikke hørt dem, ville jeg trodd at Vai spilte som Francesco Farreri utifra din beskrivelse. Enten så er din munn uren, eller så kan det være ørene.

Ser Michael Angelo er populær å slenge dritt om. Jeg er på ingen måte fan av musikken hans (han ser mer ut som en sirkusgitarist), jeg har bare hørt en sang av han (denne kjente videoen med den stålgitaren!?). Det blir sagt at han ikke har melodi... Vel, jeg begynner å lure på om det er mine ører det er noe galt med, men jeg hører melodi hele veien.

CrowaX, legg fra deg klisjéene. Glibert er sannsynligvis den kuleste shredderen av dem alle. Ingen feeling, nei... nei, nei. :rolleyes:

Vell, smak og behag. Dette er det jeg synes.. Tross alt, hadde alle likt og ment det samme hadde det vært en gørr kjedelig verden og leve i ;)

Og ja, Micheal Angelo ser ut som en sirkusgitarist :D

Jeg er enig i deg at Gilbert er en av de kuleste shredderne, selv om jeg synes han spiller "litt" for mye slik skala opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på hvilken stemning låta er i da. Raskt gitarspill er utrolig fett i Slayer og Morbid Angel da soloene skal faktisk skildre noe musikalsk, som f.eks. kaos og forvirring. Jeg digger generelt ikke puddelmusikk fra 80 - tallet mye pga produksjonen og vokalen. Soloene kan være kule de, men ofte så er de ganske ensformig. Hvis jeg skal nevne Mahavishnu Orchestra vil jeg føye til at musikken kunne ha vært jævlig kul hadde det ikke vært for de ofte malplasserte onanispasmene til McLaughlin. Enkelte ganger sømmer det seg ikke rett og slett.

Har forsåvidt ikke noe i mot det. Det som gjelder er å bruke det der det sømmer seg.

Endret av master_k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, smak og behag. Dette er det jeg synes.. Tross alt, hadde alle likt og ment det samme hadde det vært en gørr kjedelig verden og leve i ;)

Jeg liker å dele meninger med folk, men det er flott om de jeg diskuterer med ikke kommer med usanne påstander. Gi meg gjerne meninger som er litt gjennomtenkte.

Kan du greie litt ut om dette med at Vai ikke har melodi? Jeg er veldig interessert i å høre alt du har å si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve så godt jeg kan.

Ok. Når Steve Vai begynner og spille blir jeg alltid skjokkert over hvor god han er, men så etterhvert blir jeg på en måte lei, får det høres ut som han har sottet sammen alle øvelsene i en solo viss du skjønner. Det blir for rart for min smak, og for umusikalsk for min smak. Men det betyr ikke at jeg IKKE liker han, han har noen sinnsykt vakre sanger, jeg kan till og med Sisters. Men når det kommer til det kjappe, shreddetingene så liker jeg det rett og slett ikke.

Håper dette var et godt nok svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve så godt jeg kan.

Ok. Når Steve Vai begynner og spille blir jeg alltid skjokkert over hvor god han er, men så etterhvert blir jeg på en måte lei, får det høres ut som han har sottet sammen alle øvelsene i en solo viss du skjønner. Det blir for rart for min smak, og for umusikalsk for min smak. Men det betyr ikke at jeg IKKE liker han, han har noen sinnsykt vakre sanger, jeg kan till og med Sisters. Men når det kommer til det kjappe, shreddetingene så liker jeg det rett og slett ikke.

Håper dette var et godt nok svar.

Vel, det er hans manglende melodiøsitet jeg vil vite mer om. Jeg vet fra før at du har arrestert han i fartskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.