Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Raskt gitarspill


Anbefalte innlegg

Shreding kan være både vel og bra det. Vet det er mange som er uenig i det, men jeg mener at Petrucci er en fabelaktig gitar spiller (både nå, og slik som han var før). Eddie Van Halen er også en av favorittene blant de raske gitaristene.

Men jeg synes ikke så mye om Yngwie Malmsteen. Det finnes ikke annet en brief i den karen.

Når det gjelder Strev Vai så er han en genial gitarist, men jeg synes ikke at det funker noe særlig når han spiller raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, det er hans manglende melodiøsitet jeg vil vite mer om. Jeg vet fra før at du har arrestert han i fartskontrollen.

Viss du har så vanskelig for og tro at enkelte har andre syn på hva som er melodisk eller ikke, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør en gang.

Jeg sier det en gang til: Jeg synes mye han har er så umelodisk at den ustemte mandolinen høres penere ut.

Grunnen til at jeg synes det er umelodisk er vell at hjernen min forteller at dette er ikke noe pent og høre på. Slik er det bare. Du synes sikkert noe er stygt som katta, men noen andre kan like det. Er det vanskelig og skjønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er hans manglende melodiøsitet jeg vil vite mer om. Jeg vet fra før at du har arrestert han i fartskontrollen.

Viss du har så vanskelig for og tro at enkelte har andre syn på hva som er melodisk eller ikke, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør en gang.

Jeg sier det en gang til: Jeg synes mye han har er så umelodisk at den ustemte mandolinen høres penere ut.

Grunnen til at jeg synes det er umelodisk er vell at hjernen min forteller at dette er ikke noe pent og høre på. Slik er det bare. Du synes sikkert noe er stygt som katta, men noen andre kan like det. Er det vanskelig og skjønne?

Temaet er interessant.

The Euphor spurte retorisk om hva folk definerer som melodi litt lenger opp her. Du forklarer at for deg så er det melodiøse det hjernen måtte oppfatte som pent å høre på. Nå skal jeg ikke være kverulant (eller mer enn jeg er fra før, hehe) og ta det som at hvis du ikke liker "Bæ bæ lille lam", så syntes du automatisk ikke at den er melodiøs. Du mener vel antakeligvis at det hjernen og ørene har fordøyd oppigjennom årene, er med på å bedømme om noe er melodiøst eller ei.

Når det er sagt, hvis du hører en sang som For The Love of God av Steve Vai (velger den som eksempel siden den er så kjent); oppfatter du ikke de frasene som blir spilt som en melodi? Eller høres det ut som tilfeldige noter som er spilt helt uten mål og mening? Hvis det høres ut som tilfeldige noter, så syntes jeg forklaringa di er akseptabel. Sannsynligheten er dog størst for at hjernen din vil tolke det som en melodi, og da er det vel lite grunnlag igjen for påstanden din om at Steve Vai er en gitarist uten melodi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller høres det ut som tilfeldige noter som er spilt helt uten mål og mening? Hvis det høres ut som tilfeldige noter, så syntes jeg forklaringa di er akseptabel

detta har ingenting med deres diskusjon å gjøre, men har noen hørt bumblefoot's Turn Around? soloen der høres ut som tilfeldig plasserte noter, men er dog noe av det nydeligste jeg har hørt....har fått en del gåsehud av den ass.

Mr.Mag: nevn en a disse sangene der vai spiller mer shred enn melodisk...tror jeg ikke jeg har hørt iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta har ingenting med deres diskusjon å gjøre, men har noen hørt bumblefoot's Turn Around? soloen der høres ut som tilfeldig plasserte noter, men er dog noe av det nydeligste jeg har hørt....har fått en del gåsehud av den ass.

Kan ikke blande inn slike mesterverk i denne diskusjonen. Soloen på Turn Around er bra, men det er ikke tilfeldige noter akkurat. Bumblefoot har en litt annen stil enn nevnte Vai. Jeg synes begge er melodiøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er hans manglende melodiøsitet jeg vil vite mer om. Jeg vet fra før at du har arrestert han i fartskontrollen.

Viss du har så vanskelig for og tro at enkelte har andre syn på hva som er melodisk eller ikke, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør en gang.

Jeg sier det en gang til: Jeg synes mye han har er så umelodisk at den ustemte mandolinen høres penere ut.

Grunnen til at jeg synes det er umelodisk er vell at hjernen min forteller at dette er ikke noe pent og høre på. Slik er det bare. Du synes sikkert noe er stygt som katta, men noen andre kan like det. Er det vanskelig og skjønne?

Temaet er interessant.

The Euphor spurte retorisk om hva folk definerer som melodi litt lenger opp her. Du forklarer at for deg så er det melodiøse det hjernen måtte oppfatte som pent å høre på. Nå skal jeg ikke være kverulant (eller mer enn jeg er fra før, hehe) og ta det som at hvis du ikke liker "Bæ bæ lille lam", så syntes du automatisk ikke at den er melodiøs. Du mener vel antakeligvis at det hjernen og ørene har fordøyd oppigjennom årene, er med på å bedømme om noe er melodiøst eller ei.

Når det er sagt, hvis du hører en sang som For The Love of God av Steve Vai (velger den som eksempel siden den er så kjent); oppfatter du ikke de frasene som blir spilt som en melodi? Eller høres det ut som tilfeldige noter som er spilt helt uten mål og mening? Hvis det høres ut som tilfeldige noter, så syntes jeg forklaringa di er akseptabel. Sannsynligheten er dog størst for at hjernen din vil tolke det som en melodi, og da er det vel lite grunnlag igjen for påstanden din om at Steve Vai er en gitarist uten melodi?

Jeg har aldri sagt sagt at han er en gitarist uten melodi. Og ja, for meg høres du ut som at notene er spilt bare for og showe-off. For meg høres det ut som han spiller uten mål og mening (da tenker jeg på soloene, ettersom det er temaet her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er hans manglende melodiøsitet jeg vil vite mer om. Jeg vet fra før at du har arrestert han i fartskontrollen.

Viss du har så vanskelig for og tro at enkelte har andre syn på hva som er melodisk eller ikke, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør en gang.

Jeg sier det en gang til: Jeg synes mye han har er så umelodisk at den ustemte mandolinen høres penere ut.

Grunnen til at jeg synes det er umelodisk er vell at hjernen min forteller at dette er ikke noe pent og høre på. Slik er det bare. Du synes sikkert noe er stygt som katta, men noen andre kan like det. Er det vanskelig og skjønne?

Temaet er interessant.

The Euphor spurte retorisk om hva folk definerer som melodi litt lenger opp her. Du forklarer at for deg så er det melodiøse det hjernen måtte oppfatte som pent å høre på. Nå skal jeg ikke være kverulant (eller mer enn jeg er fra før, hehe) og ta det som at hvis du ikke liker "Bæ bæ lille lam", så syntes du automatisk ikke at den er melodiøs. Du mener vel antakeligvis at det hjernen og ørene har fordøyd oppigjennom årene, er med på å bedømme om noe er melodiøst eller ei.

Når det er sagt, hvis du hører en sang som For The Love of God av Steve Vai (velger den som eksempel siden den er så kjent); oppfatter du ikke de frasene som blir spilt som en melodi? Eller høres det ut som tilfeldige noter som er spilt helt uten mål og mening? Hvis det høres ut som tilfeldige noter, så syntes jeg forklaringa di er akseptabel. Sannsynligheten er dog størst for at hjernen din vil tolke det som en melodi, og da er det vel lite grunnlag igjen for påstanden din om at Steve Vai er en gitarist uten melodi?

Jeg har aldri sagt sagt at han er en gitarist uten melodi.

Steve Vai er det samme for meg som Micheal Angelo - syk teknikk og null melodi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, den var litt eid da :P

Men uansett. Det jeg mener er at han kan ha masse fine melodier,da mener på sangene som er litt roligere. Sisters er jo en kjempefin sang. Men når han skal spille fort suns jeg det bare blir uten mål og mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, den var litt eid da :P

Men uansett. Det jeg mener er at han kan ha masse fine melodier,da mener på sangene som er litt roligere. Sisters er jo en kjempefin sang. Men når han skal spille fort suns jeg det bare blir uten mål og mening.

Uten å være slem på noen måte. Jeg tror du oppfatter det slik fordi du ikke forstår hva han spiller. Nå er jeg av den oppfatning at man må vite noe om ting for å like de. Hvis du oppriktig mener at det for deg er uten mål og mening, så er det greit nok. Men mål og mening er det nok fra utøverens side. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker begge deler. Kan jo ta B.B King of Buckethead mot hverandre da. B.B King spiller bare utrolig nydelig, men ikke noe serlig raskt. Eller noenganger så gjør han det, men ofte ikke og det er utrolig fint å høre på. Buckethead spiller nesten bare fort, og det synes jeg er drit bra og. Hvordan han klarrer å få alt til å passe sammen er jo utrolig. Nå var det poenget da. Jeg driter i hvor fort det går, bare det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.