Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trening Og Rask Spil


super85no

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig øker den eksplosive kraften, men smidig blir man derimot ikke av styrketrening (snakker av egen erfaring. Jeg er ikke velig sterk, men jævlig usmidig :P) Selvfølgelig KAN store folk være smidige, styrketrening ALENE fører ikke til smidighet.

Nei, styrketrening gjør deg ikke smidigere. Det gjør forsåvidt ikke sjakkspill heller. Poenget er jo at uansett om man driver med styrketrening, så må det en eller annen form for bevegelihetstrening til for å oppnå fleksibilitet. Man blir ikke slangemenneske av bare ikke å trene styrke, liksom...

Her har dere regjerende Mr. Olympia, Ronnie Coleman, en mann på drøye 130 kg i konkurranseform, som avliver en myte eller to:

soscomp70.jpg

Å fy faen. Minner om en av dinosaurene fra King Kong. Den fyren kan tjene en formue på sirkus!

Forøvrig kan jeg bekrefte påstanden om at man ikke blir smidig av ikke å trene styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mange vil jo hevde at mr.olympia er sirkus. Jaja, han har nok penger ihvertfall. Han jobber som politimann ved siden av kroppsbygningen for moro skyld.

Han gjorde det en stund, men ikke nå lenger. Tror kanskje han har en minimal deltidsstilling eller noe, men det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening kan vel ikke bidra til annet enn å gjøre deg til en bedre gitarspiller, hvis ikke du regner med skader da. For å få økt muskelmasse er det vel vanlig å trene eksplosiv styrke, og det er det samme som gjør deg hurtigere. Og trening stimulerer nervebaner og blodgjennomstrøming til de aktuelle områdene, og det kan danne grunnlag for at mer spesifikk trening (som gitarspill) vil ha større utviklingspotensiale.

Så jeg ville nok heller satset på å trene mer, i stedet for å bekjymre hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Grunnen til at armene hans er så fucka, er at han har injisert store mengder olje inn i dem, derav det latterlige utseendet. Det er helt absurd å påstå at AAS-misbruk har skylden for det der...

Er vel noe synthol inne i bildet ja. Dessuten er det vel helst den klumpen mellom armene hans som er mest ødelagt.

Jeg trener selv både med vekter og ski/jogging og det er kun fordeler med å være i form. Ikkeno vits å henge seg opp i skrekkhistorier. Dessuten blir man ikke svær før man dedikerer hele livet til bygging, og attpåtil har gener til det, så det er ingen "fare" :)

Tilbake til topic, så tror jeg at styrketrening kan være en fordel både for gitarspillere (og PC-brukere), da økt styrke lettere forebygger skader som senebetennelse og slitasje i ledd etc som man gjerne får etter ensidig muskel/håndbevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til topic, så tror jeg at styrketrening kan være en fordel både for gitarspillere (og PC-brukere), da økt styrke lettere forebygger skader som senebetennelse og slitasje i ledd etc som man gjerne får etter ensidig muskel/håndbevegelser.

Veldig godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Null problem, med mindre du spiller rett etter at du har løftet vekter, og fremdeles er litt gelé i hender og armer...

EDIT: Ellers kan du også si til kompisen din at det bare er bullshit at vekter gjør ham treigere i bryting.

Det er vel ikke vektene så mye som måten man trener med de som er avgjørende for hurtigheten.. Hva vekter for gitarspill angår så løfter du jo ikke vekter med fingrene! Så uansett hvordan du trener med vekter har det ingenting å si for hvor kjapp du er i fingrene.. Det er ikke sånn at du blir treg i annet en akkurat de musklene du trener dersom dete er på en måte som tilsier at du ikke får så stor hurtighet som du kunne fått ved å trene på annet vis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Null problem, med mindre du spiller rett etter at du har løftet vekter, og fremdeles er litt gelé i hender og armer...

EDIT: Ellers kan du også si til kompisen din at det bare er bullshit at vekter gjør ham treigere i bryting.

Det er vel ikke vektene så mye som måten man trener med de som er avgjørende for hurtigheten.. Hva vekter for gitarspill angår så løfter du jo ikke vekter med fingrene! Så uansett hvordan du trener med vekter har det ingenting å si for hvor kjapp du er i fingrene.. Det er ikke sånn at du blir treg i annet en akkurat de musklene du trener dersom dete er på en måte som tilsier at du ikke får så stor hurtighet som du kunne fått ved å trene på annet vis..

Det stemmer forsåvidt ikke at du ikke bruker fingrene. Grepsstyrke er en betydelig faktor i f. eks. markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi snakker for de fleste gitaristene som bare 'trimmer' som folk flest gjør så tror jeg ikke de markløftene man gjør to gang i året for morro skyld med tom stang og later som om man driter seg ut for å gjøre narr av ruslebiffen, egentlig spiller noen rolle :D

Ikke det at jeg har noe i mot trening, bruker noen timer om dagen på det, om jeg ikke 'pumper' men nå er det nå engang sånn det det jeg som trener tenker på når det er snakk om trening er noe anna en det er for de aller fleste.. De trimmer to ganger i uka på sats og er sjeldent å se med veldig tunge ting i nevene.

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Grunnen til at armene hans er så fucka, er at han har injisert store mengder olje inn i dem, derav det latterlige utseendet. Det er helt absurd å påstå at AAS-misbruk har skylden for det der...

aiwass: du er ikke tilfeldigvis på treningsforum også du? :)

mener å ha sett nicket ditt der opptill flere ganger :D

Dumonde / Tidy her forresten B)

back to topic:

tull og tøys at man blir treg av å bedrive styrketrening, det er det største absurde drittet man kan tro på.

en som ikke driver bevegelighetstrening, blir sannsynligvis ikke så rask og smidig, som en som gjør det, men jeg vil tro at en som driver styrketrening er adskillig raskere og har bedre utholdenhet enn en vanlig stuegris. og tror nok noen ville bli forbauset over å se hvor smidige mange svære folk er... 120kg +

Å trekke inn greg valentino blir idiotisk, da han har armene fulle av synthol og annen slags olje. det er nok litt indirekte aas bruken også, men ikke aas'en i seg selv, men betennelsen, og alt den driten han fikk etter å ha brukt de samme nålene gang på gang, mistet dem på gulvet, brukt dem på nytt, rota med nåla inni armen for å bli hoven i muskelaturen, injesert B12 i store mengder, + en hel haug av andre ting...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Grunnen til at armene hans er så fucka, er at han har injisert store mengder olje inn i dem, derav det latterlige utseendet. Det er helt absurd å påstå at AAS-misbruk har skylden for det der...

aiwass: du er ikke tilfeldigvis på treningsforum også du? :)

mener å ha sett nicket ditt der opptill flere ganger :D

Dumonde / Tidy her forresten B)

aiwass/Shemhazai her, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.