Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trening Og Rask Spil


super85no

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei. Null problem, med mindre du spiller rett etter at du har løftet vekter, og fremdeles er litt gelé i hender og armer...

EDIT: Ellers kan du også si til kompisen din at det bare er bullshit at vekter gjør ham treigere i bryting.

Endret av aiwass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo bli tregere om musklene er så stor at du ikke når fram til gitaren på et vis, har influensa, så ikke spør om det logiske i dette svaret, følte at jeg måtte gi denne posten et lite løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo bli tregere om musklene er så stor at du ikke når fram til gitaren på et vis, har influensa, så ikke spør om det logiske i dette svaret, følte at jeg måtte gi denne posten et lite løft.

Tull og atter tull. Skulle forresten likt å se noen med så store muskler at vedkommende ikke nådde frem til gitaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan på en måte virke logisk, hvis du tenker deg at pumping fører til større masse. Ikke nødvendigvis masse som bidrar til økt hastighet, men masse som skal flyttes i tillegg til den massen du hadde i utgangspunktet. Likevel, på gitar... Den eneste bakdelen jeg har erfart er at huden på fingrene blir mindre følsom (uansett hva du gjør med hendene egentlig - tykkere). Tviler sterkt på at det er noe hinder. Manowar er ikke dårlige lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo bli tregere om musklene er så stor at du ikke når fram til gitaren på et vis, har influensa, så ikke spør om det logiske i dette svaret, følte at jeg måtte gi denne posten et lite løft.

Tull og atter tull. Skulle forresten likt å se noen med så store muskler at vedkommende ikke nådde frem til gitaren...

Det innlegget var ikke akkurat 100% seriøst, Zakk Wylde er vel litt stor i masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo et faktum at styrketrening må kombineres med bevegelighetstrening (les: gitarspill) for å opprettholde hurtigheten.

Et noe overdrevet faktum, forsåvidt. Mye av grunnen til at noen muskuløse folk ikke er så bevegelige, er jo ikke at de bedriver styrketrening, men at de IKKE bedriver bevegelighetstrening. Jeg er ikke særlig fleksibel eller hurtig av meg, men var heller ikke det før jeg begynte å trene med vekter.

Utover dette må jeg bare si at jeg synes dere overdriver litt her med hensyn til hva som faktisk er relevant for gitarspill. Det er snakk om å bevege venstre hånds fingre og høyre hånds håndledd innenfor et område på noen få centimeter--det er ikke snakk om turn.

Endret av aiwass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må si noe igjen her jeg. Fyren var på landslaget i bryting så jeg tror han vet hva han snakker om.

...du vil bli overrasket over hvor mye svada som verserer blant trenere, også på elitenivå. Det er dessverre symptomatisk--det meste av 'treningsviten' inntil relativt nylig har vært preget av pseudovitenskap og synsing. Jeg hører f. eks. fremdeles trenere og idrettsleger snakke om at vekttrening blant unge hemmer vekst og skader benbygningen, hvilket er ubegrunnet visvas, og er blitt motbevist. Likevel lever de videre som en seiglivet myte.

Nå skal jeg heller ikke påstå å vite bedre enn alle mulige idrettsleger og trenere, men om det stemmer at man blir 'treigere' av å trene med vekter, hvordan har det seg da at av ALLE idrettsfolk, så er vektløftere blant de aller spenstigste og hurtigste? Disse karene er noen jævler på sprint og stille lengde/høyde, og flere av de riktig svære bamsene på 150 kg kan dunke en basketball uten problemer. En som kan rykke 200 kg fra bakken og over hodet, er rett og slett ikke 'treig'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig øker den eksplosive kraften, men smidig blir man derimot ikke av styrketrening (snakker av egen erfaring. Jeg er ikke velig sterk, men jævlig usmidig :P) Selvfølgelig KAN store folk være smidige, styrketrening ALENE fører ikke til smidighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig øker den eksplosive kraften, men smidig blir man derimot ikke av styrketrening (snakker av egen erfaring. Jeg er ikke velig sterk, men jævlig usmidig :P) Selvfølgelig KAN store folk være smidige, styrketrening ALENE fører ikke til smidighet.

Nei, styrketrening gjør deg ikke smidigere. Det gjør forsåvidt ikke sjakkspill heller. Poenget er jo at uansett om man driver med styrketrening, så må det en eller annen form for bevegelihetstrening til for å oppnå fleksibilitet. Man blir ikke slangemenneske av bare ikke å trene styrke, liksom...

Her har dere regjerende Mr. Olympia, Ronnie Coleman, en mann på drøye 130 kg i konkurranseform, som avliver en myte eller to:

soscomp70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.