Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul-kopier


PelsJakob_

Anbefalte innlegg

Epi Joe Perry om Sound1 fortsatt har tilbud. Tradition har jeg ikke prøvd, men om de er billige og bra så er jo det noe å vurdere. Epiphone holder ganske grei kvalitet og du får nok mange med nye, høykvalitets pickuper brukt for prisen av en ny LP. Lokale sjappa solgte jo en brukt Goldtop med EMG'er og kasse for 5000 spenn eller noe. Synes selv at du får mer for pengene når du kjøper Epiphone enn Gibson. Ikke sagt at det er bedre (selv om Gibsons generelle kvalitet nå om dagen er grusom), men du får langt mer gitar for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone (og tradition?) produseres IKKE av gibson.

Gibson produseres i USA av gibson

Epiphone produseres i korea eller noe sånt AV EPIPHONE

At Gibson eier Epiphone gir overhodet ingen garanti for at Epiphone er noe bedre enn andre gitarer i samme prisklasse.

Epiphone er etter min mening ikke forferdelige gitarer, men de ligger likevel langt unna gibson i kvalitet.

Ble ikke Epiphone og Tradition kjøpt opp av Gibson på 50- og 60-tallet da?

Mente det var slik i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre45 selger Tradition. Epiphone lager helt greie gitarer, men om du setter i nye pickups, blir lyden sammenlignbar med gitarer av en langt høyere klasse. Det jeg har å utsette på Epiphone er at noen av modellene rett og slett har en fæl sunburst, båndene slites fort ned, de har plastikk-nut og at gitarene lages i Kina.

Når det gjelder dritfetegitarer.com, så mener jeg de er seriøst overpriset innimellom.

Endret av Lektor Tørrdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å anskaffe en ny gitar, og etter å ha prøvd en del forskjellig, har jeg kommet frem til at en Les Paul passer best til mine behov. Jeg synes imidlertid det er litt i meste laget å betale 7–8000 (minst) for en ekte Gibson, så jeg vurderer en kopi. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper at noen kan svare på:

  • Det er svært mange som laver Les Paul-kopier. Jay Turser, Epiphone, Morgan og Tradition er de første som rinner meg i hu. Er det noen merker som er bedre enn andre? Jeg har for eksempel muligheten til å få en Jay Turser JT-100 til en billig penge; er det noe å satse på?
  • Hvordan er kvalitet, spillbarhet, lyd og andre ting på kopiene sammenliknet med en original Gibson?
  • Hvilke – om noen – Les Paul-kopier er å anbefale til en billig penge?

Håper på noen gode råd. :)

Skal du ha jay turser må du kjøpe jt-200 ikke jt-100, jt-100 er en bilig utgave til jay turser med bolt on neck og ikke set neck som jt-200 har. Selger en del jay turser gitarer og har prøvd både jt-100 og jt-200.

Og har aldri fått nå negativ tilbake melding på jt-200

Så det er en gitar du gått kan prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å anskaffe en ny gitar, og etter å ha prøvd en del forskjellig, har jeg kommet frem til at en Les Paul passer best til mine behov. Jeg synes imidlertid det er litt i meste laget å betale 7–8000 (minst) for en ekte Gibson, så jeg vurderer en kopi. I den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper at noen kan svare på:

  • Det er svært mange som laver Les Paul-kopier. Jay Turser, Epiphone, Morgan og Tradition er de første som rinner meg i hu. Er det noen merker som er bedre enn andre? Jeg har for eksempel muligheten til å få en Jay Turser JT-100 til en billig penge; er det noe å satse på?
  • Hvordan er kvalitet, spillbarhet, lyd og andre ting på kopiene sammenliknet med en original Gibson?
  • Hvilke – om noen – Les Paul-kopier er å anbefale til en billig penge?

Håper på noen gode råd. :)

La nettop inn et innlegg angående Les paul kopier.

Vis du kan finne en kopi fra Kasuga ( Japansk), får du faktisk en gitar som er tett opp imot orginalen, disse gitarene er bare fantastisk både i spillbarhet og håntværk.

Kan nok være vanskelige å få tak i, men er vært arbeidet.

Flame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.espguitars.co.jp/edwards

www.ishibashi-music.com skaffer disse. Send dem en mail. Etter hva jeg har lest på nettet, er de en seriøs aktør, og har vært i bransjen lenge. De har ingen motforestilliger mot å sende til Norge, jeg har vært i kontakt med dem tidligere ang. Edwards, men gikk for en ESP Eclipse i stedet. Edwards LP-standard modellen fikk VELDIG god kritikk i svenske Fuzz magazine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.espguitars.co.jp/edwards

www.ishibashi-music.com skaffer disse. Send dem en mail. Etter hva jeg har lest på nettet, er de en seriøs aktør, og har vært i bransjen lenge. De har ingen motforestilliger mot å sende til Norge, jeg har vært i kontakt med dem tidligere ang. Edwards, men gikk for en ESP Eclipse i stedet. Edwards LP-standard modellen fikk VELDIG god kritikk i svenske Fuzz magazine.

Stiller meg bak dette, selv om jeg ikke har prøvd en selv. Disse gitarene er nok topp håndtverk, med dyp halsinnfesting osv osv (deep set neck, long neck tenon eller hva man sier). Det er altså ikke spart på mye. Leveres vel gjerne med SD-pickups (og EMG om man vil) osv.

Kan jo ellers også anbefale Burny, Tokai, Greco etc. Men prøv å få tak i de japanske modellene, selv om jeg også har hørt mye bra om koreanske Tokaier. Var det ikke en her som kjøpte en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.