Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Terrafanatica


Gjest

Anbefalte innlegg

"Bugge" får være tilstrekkelig av hva jeg føler for å legge navnet mitt på nett.

23 år og opprinnelig fra Kirkenes- Studerte litt i Oslo før det bar til trondheim for filosofi, historie og kunst litt om hverandre, men det kan se ut som sammensetningen i fag heller mot en grad i kunshistorie.

Musikalsk er gjennomgangstema stoner, doom og sleaze. Alt som kan kalles for progressivt er også svært interessant, det være seg Death, Fantomas, Mars Volta, Van Halen eller Aphex Twin! Jeg føler faktisk egentlig ikke for å sette en merkelapp på det som gjør at jeg liker det og det av musikk...

Det som drev meg til å spille gitar var nok GnR, men hva jeg i dag måtte ha som "helter" vet jeg ikke helt. Patton? Stockhausen? Platon? Kant?

Prøver for tiden å finne den perfekte ampen... Regner med å prøve ting i et halvt års tid før jeg danner meg et bilda av hva den skal ha og kunne... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Patton? Stockhausen? Platon? Kant?

Mike Platon? :P

Hume banker forresten Kant ned i støvlene..

Har du forresten testa ENGL sin Powerball? Den står på ønskelista mi.. ENGL har generelt mye bra både innenfor combo's og i det hele tatt.. Også ser de bra ut :)

Endret av luzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike Platon? :P

Hume banker forresten Kant ned i støvlene..

Har du forresten testa ENGL sin Powerball? Den står på ønskelista mi.. ENGL har generelt mye bra både innenfor combo's og i det hele tatt.. Også ser de bra ut :)

Synes de egentlig ser ut som billig amper jeg, men men. De har tøff lyd da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de egentlig ser ut som billig amper jeg, men men. De har tøff lyd da ;)

De er iallefall ikke så billige at det gjør noe.. Syns det er mest kombo-ampene deres som ser billige ut.. Powerballen ser jo mest sinna ut. Og grisekul vreng i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er iallefall ikke så billige at det gjør noe.. Syns det er mest kombo-ampene deres som ser billige ut.. Powerballen ser jo mest sinna ut. Og grisekul vreng i den..

Ja kombo ampene ser billige ut. Trodde det var de du sikta til i forige innlegg.

Nå har ikke jeg prøvd Powerballen, men den får god omtale så den er sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kombo ampene ser billige ut. Trodde det var de du sikta til i forige innlegg.

Nå har ikke jeg prøvd Powerballen, men den får god omtale så den er sikkert bra.

Og det med fullverdig grunn. Ble rent forelska i den, både utseendemessig og lydmessig.. prismessig ikke så veldig.. men det er ikke så ille.

Strengt tatt så har jeg egentlig ikke bruk for noe mer enn den lille 10watts'en jeg har midlertidig, siden jeg for det meste bare sitter hjemme og øver.. men er da lov til å sikle på alt man en gang skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten testa ENGL sin Powerball? Den står på ønskelista mi..

Det står en på Imerslund som jeg til tider har siklet mye over. Tar kanskje med Parker'n ned dit en dag og tester den (tenker alle narkisene tar beina på nakken når jeg skrur opp volumet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en på Imerslund som jeg til tider har siklet mye over. Tar kanskje med Parker'n ned dit en dag og tester den (tenker alle narkisene tar beina på nakken når jeg skrur opp volumet).

Så en rimelig shabby uteligger gå å kjøpe en av de MIM Fenderne med floyd på imers, og han var god til å spille også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje samme fyren jeg så på Riff i Prinsens gate like ved siden av en gang...? Så ut som han loka etter noe å bøffe, men han plukka ned en HSS Strat og spilte faktisk ganske rå rythm & blues / rock! Kult egentlig..

Hva ENGL angår låter de ganske fett, men kanskje litt vel HiFi for min smak? Også karakteren på lyden vet jeg ikke heeelt hva jeg skal gjøre med. Finnes masse dødbarsk metall, men jeg heller kanskje med mot tjukk og fyzzy doom og stoner når vrengen skal tas i bruk. På clean siden er fender helt glimrende, men for meg må vreng være britisk og helst ikke bli for mye av.

Og Luzi?... Hume vs. Kant? Ikke start meg... Dette er tross alt mitt felt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Luzi?... Hume vs. Kant? Ikke start meg... Dette er tross alt mitt felt ;)

In the words of my heroes:

"Immanuel Kant was a real pissant.."

Ditt felt som i din tråd, eller som i filosofi og trangsynte filosofer?

Powerballen er solgt... :(

Og Gud sa til ENGL, du skal lage bare en..

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nietzsche var mannen. "Du grosses Gestirn! Was wäre dein Glück wenn du nicht die hättest, welchen du leuchtest!"

Men han kom jo dog bektraktelig mye senere.

Kant var uansett en trangsynt gjøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske alene om å beskrive Kant som trangsynt egentlig :P .. Etter selv dagens standard vil han være en som trår forsiktig. Jeg har en mistanke om at du sier det mer for å provosere egentlig? Selv om Hume er ganske interessant, så er han nok endel mer trangsynt en Kant. Men det har da ærlig talt aldri vært noe poeng hverken på den ene aller andre måten i filosofien... En som har et komplekst verdensbilde vil omtale en som mener alt egentlig er ganske enkelt for trangsynt, likeså andre den andre for å være så trangsynt at han er blendet av et eller anna som hindrer vedkommende i se hvor enkelt ting egentlig er.

På sett og vis kan man si at Kants verker i stor grad tok utgangspunkt i athan syntes både empiristene og rasjonalistene var for trangsynte. Men det kommer vel helt an på om man vil være fan av noe og hva det måtte være.

Men blandt empiristene syns jeg egentlig Peter Singer er den mest interessante! Ikke minst fordi han faktisk lever og virker i dag og har "oversatt" klassiske tanker til dagens setting.. Det er sagt mye rart om mye rart som virker VELDIG rart for oss, bare fordi de er sagt i et samfunn hvor de gjorde rare ting ;) Hadde de fungert i vårt samfunn ville nok de samme tankene kommet til utrykk på annet vis..

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske alene om å beskrive Kant som trangsynt egentlig :P ..

Dette vet du med sikkerhet, siden du har snakket med hele verdens befolkning?

Etter selv dagens standard vil han være en som trår forsiktig. Jeg har en mistanke om at du sier det mer for å provosere egentlig?

Så spesiell er du da ikke.. Om jeg skulle provosert ville jeg uansett sagt at du er en trangsynt gjøk, som gidder å forsvare Kant.

Selv om Hume er ganske interessant, så er han nok endel mer trangsynt en Kant. Men det har da ærlig talt aldri vært noe poeng hverken på den ene aller andre måten i filosofien... En som har et komplekst verdensbilde vil omtale en som mener alt egentlig er ganske enkelt for trangsynt, likeså andre den andre for å være så trangsynt at han er blendet av et eller anna som hindrer vedkommende i se hvor enkelt ting egentlig er.

På sett og vis kan man si at Kants verker i stor grad tok utgangspunkt i athan syntes både empiristene og rasjonalistene var for trangsynte. Men det kommer vel helt an på om man vil være fan av noe og hva det måtte være.

Men blandt empiristene syns jeg egentlig Peter Singer er den mest interessante! Ikke minst fordi han faktisk lever og virker i dag og har "oversatt" klassiske tanker til dagens setting.. Det er sagt mye rart om mye rart som virker VELDIG rart for oss, bare fordi de er sagt i et samfunn hvor de gjorde rare ting ;) Hadde de fungert i vårt samfunn ville nok de samme tankene kommet til utrykk på annet vis..

Ganske utrolig at du kan skrive så mye uten å egentlig si noen ting. Selve erfaringsbolken av Kants filosofi er kanskje ikke den mest søkte, både med a priori og a posteriori, selv om metoden er noe mer tungtfordøyelig enn Hume sin forklaring. Det er heller når han kommer til moral og etikk jeg syns han kan ta seg en real bolle.

Han legger så utrolig lite imellom det at folk faktisk er forskjellige. Mye av filosofien hans er enten/eller-filosofier, og "så lenge intensjonen er god har ikke konsekvensen relevant" er bare svada etter min mening. I veldig mange situasjoner så vil du være klar over konsekvensen før du utfører handlingen, og da er det naivt å tro at intensjonen var god, bare fordi du følger din egen morallov. Det er utrolig selvfokuserende å ikke ta andre verdier i betraktning, samt å mene at alle er såpass like at det vil fungere.

Det er i hovedsak derfor jeg foretrekker Hume fremfor Kant, han åpner mer for at folk faktisk er forskjellige, noe vi i høyeste grad er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.