Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wah Wah pedal....?!?!?!


Stian

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en wah wah pedal snart.. Lurte på hva dere ville anbefale.. har sett litt på en 95-Q CryBaby Wah Wah (Jim Dunlop), men ikke prøvd den.. Noe om den?

Vil dere anbefale den fremfor GCB-95 CryBaby Wah Wah som er en god del billigere..?

Peace & Love & Gibson Les Paul Standard!!!:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa.. har selv dunlop Jimi hendrix jh-1 wah... Kjempepedal! Eg har hørt at denne skal låte finere enn den orginale crybabyen..

Har aldri prøvd crybaby, så eg veitikkje, men det var en eller annen (kanskje her på forumet?) som sa at forskjellen på crybaby'n og JH-1'n var at crybaby sier "quack quack" og jh'n "wah wah", hehe.. kan sikkert ta det med en klype salt men hendrixen skal låte litt rundere...

crybabyen er veldig skarp (?????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GCB-95 og JH-1 er to veldig gode pedaler. Å velge mellom de to blir en smakssak, og jeg anbefaler deg til å prøve de i butikken før du ev. går for en av dem.

Morley Bad Horsie blir en litt annen type Wah i motsetning til dne klassiske. Har hørt at den ikke gir så mye "wha", men at den egner seg bedre til oppsett med relativt mye distortion/overdrive..

Ellers så har Dunlop en modell som jeg tror heter GCB-95F, som har Fasel komponenter i seg. Disse er sagt å være de som gir den beste lyden, og ble brukt i god gamle dager. Sjekk den ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har CBG-95' date=' er fornøyd med den![/quote']

Har ikke noe problemer med å anbefale den jeg heller, noen alternativer kunne jo seff ha vært Budda eller VOX, har ikke hørt noen buddapedaler, men jeg fikk høre en VOX in action her for litt sia og kan ikke si meg imponert akkurat, men GCB-95 er en veldig god Wah-Wah, du får den for 30-40 dollar på eBay :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skal bruke den til har litt å si.

Fulltone Clyde er en meget heftig wah pedal. www.fulltone.com Koster noen kroner, som slike ting gjør.

Dunlop 95Q har ikke den samme system som Morley Bad Horsie wah'en? Auto på, ingen av/på trykking?

Vi tro Dunlop er den billigste av de gode i dette selskapet, men så igjen. Smak og behag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.