Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jøss, på tide med ny gitar!


Captain Koala

Anbefalte innlegg

:mrgreen: Topic sier vel det meste - har endelig tenkt meg en ny gitar!

Etter å ha spilt i cirka ett år på en Yamaha Pacifica (tror den kosta to høvdinger) har jeg tenkt å skaffe en ny gitar. Våger å påstå at jeg er "viderekommet", og ikke helt nybegynner lengre, men siden jeg fremdeles ikke er så sykt god som dere andre her inne, har jeg satt budsjettet på 5-6000 kr.

Følgende gitarer har jeg sett litt på:

Epiphone Les Paul:

epiphone%20lp%20std.jpg

Fender Mexican Standard Fat Strat (Lønn eller rosentre??):

mex_st_3_strat.jpg

IBANEZ SZ-520QM:

758SZ-520QM-BBLstor.jpg

IBANEZ SZ-320:

704SZ-320-BKstor.jpg

LTD H-100FM:

382LTDH100FMstor.jpg (Elsker finishen på denne)

Jackson DX10DFS:

jackson_dx_10_dfs.jpg

Har også sett på BC Rich; men det ble litt for ekstremt for meg :)

Trenger litt veiledning - Noen forslag? Håper dere kan hjelpe meg, er fremdeles litt blind når det gjelder valg av gitar, aner ikke hva som er bra og hva som ikke er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke sikker på hva du spiller. Men om du har planer om å leke Vai, Petrucci, Satriani og spille litt kjapt og gæli vill jeg styrt unna Les Paulen.

Spiller du tung rytmegitar og vil ha en hals som er god til det og en lyd som er bra til det, kjøper du Les Paulen. Men for min del blir den altfor lite allsidig da den ikke har vib-arm og det er drit vanskelig å spille noe teknisk vanskelig på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa... Godt poeng, men (med fare for å bli halshugd) jeg er litt lei av den tradisjonelle strat-formen :mrgreen:

Kunne f.eks godt tenkt meg den Ltd-en, men er usikker på om den er av god kvalitet :|

Får komme meg til Sagevik og prøve den LTD-gitaren hvis de har den inne. Sagevik er jo i Kick Music kjeden :mrgreen:

Har prøvd nesten alle de andre gitarene untatt Ibanezene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jeg deg da vill jeg gått for en ibanez rg.... deilig tynn hals... er ikke akkurat så bluesete... men passer fint til rock osv....+ den har floydrose... det er min mening :wink: tviler på du vil angre dersom du bestemmer deg for å spille litt heavy rock osv... men du må nesten gå i butikken og finne den du liker å spille på best, er ikkeno fasitsvar jeg kan gi deg på hvilke gitar som passer best for deg, men her har du et alternativ :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja utifra hva jeg har hørt så skal Jackson være ganske gode shredder gitarer. Har aldri prøvd en selv da. :mrgreen: Fenderen er vel det man kan kalle en litt mer allsidig gitar( passer som regel til alt), mens Les Paulen er en gitar med mer trøkk. Lykke til med valg av gitar. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en venn av meg har en slik ibanez.(sz520qm)

etter min meninger dem temmelig god å spillepå,men har prøvd bedre i samme prisklasse, halsen er ikke så fryktelig tynn syntes jeg, som er et lite minus, men den ergodå spille på fordeom.:P

og den veier et helvette :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er vanskelig å si hva du skal velge. Det beste er å dra på en butikk, sette seg ned, og bare spille på de forskjellige....

Om du er interessert har jeg en Epiphone Elite Les Paul Cusomt til salgs. Se under "Kjøp & Salg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.