Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jøss, på tide med ny gitar!


Captain Koala

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så får du pønske litt på om du faktisk trenger floyd rose. Hvis du (som sannsynligvis svært mange andre) ikke har bruk for den, så vil den være et stort minus. Mye mer ork å justere, stress å skifte strenger på, og hvis den er i prisklassen "forholdsvis lav" holder den ikke stemminga på langt nær like bra som en fast stol vil gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forsterker har du? Hvis du ikke har en skikkelig god forsterker, ville jeg kjøpt det først. Vet det er kjekkere med ny gitar, men Yamaha Pacifica gitarene er ikke så dårlige egentlig, og du vil få en mye større lydforskjell hvis du kjøper ny forsterker først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Roland Cube 15 :oops:

Men jeg føler at Yamaha'en er skikkelig udigg å spille på.

Har tenkt litt på om jeg skulle begynne spille litt gjennom pc'n. Har ganske godt anlegg, så kanskje en sånn guitar-port ting ville klart biffen :)

Ellers tenkte jeg å anskaffe meg en ny forsterker etter jeg har fått meg jobb.

Hehe, får forresten stipend når jeg begynner på videregående, kanskje jeg kunne brukt en liten sum av det :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4100...kr koster ibanez rg med floydrose :wink:

Nå er Floyd Rose systemer på slike gitarer ofte lite å skryte av da. Har erfart at hvis man først skal ha floyd rose, burde man gå for en ordentlig.

Har du prøvd EdgePro II ? Føles jo tusen ganger bedre ut en orginal floyd. Lett å mekke/bytte strenger på og den holder seg justert slik du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edge Pro II en billigutgave av Ibanez sine tremoloer...tror jeg ville styrt unna, men det kan godt hende den duger for mange.

Edge Pro er den nyeste og "beste" tremoloen fra Ibanez.

Poenget mitt var at jeg synes tremoloen på "billig"ibanezene er absolutt gode nok, sammenlignet med orginalen. Har ikke justert noe på en EdgePro, men har prøvd å spille litt på det, og kjente ingen forskjell fra EdgePro II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.