Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jøss, på tide med ny gitar!


Captain Koala

Anbefalte innlegg

Greit nok. Det er bare mange som tror at Edge Pro II er "bedre" en Edge Pro, noe som ikke er tilfellet. Førstnevnte er jo en "billigtremolo". Folk som bruker tremolo mye og hardt, vil kanskje ha en annen oppfattelse angående hvorvidt disse billige sakene er gode i forhold til en OFR som du nevner.

Om man skulle testet en OFR mot en Ibanez trem, måtte man jo tatt frem noe av de skikkelige sakene som Edge/Lo-Pro Edge/Edge Pro... I dette tilfellet ville det bare handle om smak og behag, fremfor det å holde stemmingen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har egentlig aldri brukt tremolo no særlig :oops:

Ibanez'ene er minst anal av de der. Epiphone har jo ødelagt gitarene sine med elendig treverk, ESP LTD suger under 400 serien og ja... Ibanez blant de der

Bare å komme med forslag til andre gitarer Jonny :mrgreen:

edit: Hmm, jeg har en idé. Det virker som om man ikke får så supergode gitarer til 5000 som jeg trodde. Hva om jeg kjøpte en forsterker nå, og ventet litt med gitar? Selv om Yamaha'en er skikkelig udigg å spille på, begynner jeg å mislike lyden i Cube 15 :(

Hvis jeg venter, kan jeg gå opp til 10 000 kr.

Er det lurt av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Floyd Rose systemer på slike gitarer ofte lite å skryte av da. Har erfart at hvis man først skal ha floyd rose, burde man gå for en ordentlig.

Har du prøvd EdgePro II ? Føles jo tusen ganger bedre ut en orginal floyd. Lett å mekke/bytte strenger på og den holder seg justert slik du vil

Doh! Når du først bytter tremolo går du gjerne rett på Floyden i stedet for å hoppe innom nok en billig dritt-kopi ;)

Ellers er jeg med på strat'er, men må inrømme at halsen er litt rund for å spille særlig kjapt, om det er målet da. Men de er absolutt veldig gode gitarer. Ellers synes jeg Petrucci sin gitar er helt ekstremt god allround gitar, da jeg liker halsprofilen veldig godt. OLP gitaren er absolutt ikke ille. Locking tuners har den og ;)

OLP er generelt veldig mye gitar for penga. Bjørn Jensen på Imers sa en gang at de like gjerne kunne vært solgt for 3-4 ganger prisen uten at folk hade sett noen hadde klagt på kvaliteten. Det ser seff satt litt på spissen, men det sier sitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri brukt tremolo no særlig  :oops:  
Ibanez'ene er minst anal av de der. Epiphone har jo ødelagt gitarene sine med elendig treverk, ESP LTD suger under 400 serien og ja... Ibanez blant de der

Bare å komme med forslag til andre gitarer Jonny :mrgreen:

edit: Hmm, jeg har en idé. Det virker som om man ikke får så supergode gitarer til 5000 som jeg trodde. Hva om jeg kjøpte en forsterker nå, og ventet litt med gitar? Selv om Yamaha'en er skikkelig udigg å spille på, begynner jeg å mislike lyden i Cube 15 :(

Hvis jeg venter, kan jeg gå opp til 10 000 kr.

Er det lurt av meg?

Desverre er nok brukt best i Norge for tiden. Den nye Schecter forhandleren har knallpriser på sinnsykt gode modeller, og Sound1 har kanskje tilbud iblant som med BoneYard LP'en de har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.