Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

«Trønderrock - lungesykdommen fra Namsos»


blaamann

Anbefalte innlegg

«Trønderrock - lungesykdommen fra Namsos»

Man skulle tro at når man ble født med en stemme selv ikke en mor kan elske, så fant en det for godt å velge et annet instrument når man startet band. Sånn er det ikke i Namsos. Her har snarere dette musikalske skadedyret blitt institusjonalisert. Grøtrøsten har blitt fast inventar i alt som handler om musikk.

https://www.nidaros.no/tronderrock-lungesykdommen-fra-namsos/o/5-113-261111

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hensikt og mål med det debattinnlegget der. Det er da vitterlig ikke bare Namsosinger som ikke innehar englerøst , men som likevel har gjort det rimelig bra som artister. Til og med her i Norge. Vi kan jo nevne Ole Paus og Lars Lillo bare for å poengtere.

Dum Dum Boys blir nevnt som et eksempel på at selv om de er trøndere, har de valgt å synge på bokmål for å unngå assosiasjon med "trønderrock". Godt mulig det er noe i det, men Prepple er da sannelig ikke noen skjønn-sanger han heller.

Greit nok å ikke like trønderrock, men faktum er at Åge Aleksandersen kanskje er den største "innenlandsartisten" vi har hatt her på berget. Platesalg (den gang det var en målbar og aktuell verdi) og publikumsbesøk på de utallige turneene hans snakker for seg.

Man kan mene hva man vil om Åge, DDE, Tysland og alle de andre som på en eller annen måte har kommet i kjølvannet av disse, men spesielt de tre nevnte har tross alt hatt grei suksess, og det betyr at de har truffet noe i en ganske stor del av befolkningen. Så kan man selvfølgelig like det, eller ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

 

Jeg synes det var et artig kåseri,  men for all del. Faren min synger finere enn faren din osv...

Jepp. Tær vil bli tråkket på, og man får vondt i håret etc.

Minner meg om da Joddski harselerte over 80s hardrock. Folk blir fort alvorlig selvhøytidelige når de opplever seg krenket.

Life is too short, good people!

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, jantore skrev:

Mulig artikkelforfatteren skrev nettopp for å skape debatt.Eller så har jeg mere sansen for Tysland og Rotmo enn Åge A. og DDE.:ninja:

jepp. jeg også. de har begge egentlig ganske gode tekster (til tider). men det beste fra trøndelag, synes jeg, er sangen "takk te dåkk" med prudence. tett fulgt av et par dumdum-låter.

sambandet er imidlertid et godt over gjennomsnittlig kompetent standarard-rockeband. en del flinke folk der. som for eksempel han pjokken (yngstemann) på gitar.

man kan også trekke litt paralleller til internasjonale artister i forhold til åge og dde, synes jeg. smokie og dde, springsteen og åge er sammenligninger som gir litt mening for meg. i litt annen målestokk, må presiseres.

Endret av mislykketmusikant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mislykketmusikant skrev:

jepp. jeg også. de har begge egentlig ganske gode tekster (til tider). men det beste fra trøndelag, synes jeg, er sangen "takk te dåkk" med prudence. tett fulgt av et par dumdum-låter.

sambandet er imidlertid et godt over gjennomsnittlig kompetent standarard-rockeband. en del flinke folk der. som for eksempel han pjokken (yngstemann) på gitar.

Jepp, Skjalg er veldig dyktig, men til og med han må finne seg i å bli vurdert opp mot Gunnar Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.