Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Binding på plekterbrett?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Er det noen som har prøvd å legge binding på Tele-plekterbrett?

Jeg synes dette gjør seg skikkelig fint på Telecastre som i tillegg har binding rundt kroppen. Trenger litt tips rundt montering, og hvor man evt. kan få tak i en sånn tynn plastlist.

Takker for svar.

 

Vedlagt er eksempel på hva jeg mener:  

Binding pickguard Crook.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill.

Som noen påpeker, så er jo dette selvfølgelig et gjennomsiktig brett, men mye tjukkere enn vanlig (.125" for å være nøyaktig).

Joda, det er farge på kanten - det er ikke "gjenskinn" fra kjernen pga 45-graderen. Vedlagt er bilder av min egen Crook, der man tydelig kan se hvitfargen på kanten. Dette ser litt amatørmessig ut, men det kan være at fargen har falt av her og der da gitaren er 16 år. Det er en slags hard glatt overflate rundt hele, men hvilket stoff som er påført kanten rundt vet jeg ikke. Bill Crook (innehaver og produsent av Crook Custom Guitars) sa selv at han under en periode hadde en fyr til å gjøre dette for seg, så noen av gitarene ble levert med disse hvitkantede plekterbrettene der poenget vel var å skulle matche bindingen på selve kroppen. Har prøvd å kontakte denne fyren, men får ikke svar.

Min tanke var at det kanskje fantes noe tynne lettbøyelige plastlister som kunne limes på 45-graderen. 

 

Crook 1.jpg

Crook 2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Audun skrev:

Skulle jeg til å si også. Må jo være det absolutt enkleste.

Jo, det som er der er en slags maling. Aner ikke hva det er, men det må jo ha vært mykt og påførbart og deretter herdet på noe vis. Skulle likt å visst hvilket materiale som er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lime på en sånn kant av abs plast , bør vel det først freses vekk tilsvarende som skal på igjen. Hvis ikke blir det noe rart med størrelsen.  Og bruke en varmepistol for å få det rundt de mindre hjørnene . Sikkert ikke det enkleste å få det pent, spesielt på et gjennomsiktig brett, men det lar seg nok gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.