Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cab simulatorer med headset-utgang


JKR

Anbefalte innlegg

For å skåne dei eg bur i lag med vurderer eg innkjøp av ein eller annen cab simulator med headset-utgang. Leser litt ymse om lydkvaliteten gjennom headset, så lurer på om nokon har erfaring med dette, blir det ræva uansett så lenge ein brukar headset? Ser for meg gitar - pedaler - simulator - headset. Er kanskje ikkje så enkelt? Frister litt å teste Mooer Micro Radar, nokon som har testa denne med headset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett alltid øvd med headset, og skjønner ærlig talt ikke alt "hatet". Det kommer veldig an på hva du øver med og kvalitet på headset. I disse dager med helix, Ampero, headrush osv så burde det finnes noe for en hver smak.

Når det kommer til Cab simulator så har jeg god erfaring med Hotone Binary CAB. Headset ut, aux in, 100 cab modeller, 12 poweramp emuleringer, justerbar mikrofon emulering osv. Var en viktig del av øvingsoppsettet mitt i lang tid til jeg skaffet multifx brett. Brukte Hotone binary amp eller MXR 5150 pedal som preamp, og det fungerte brillefint😃👍

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, ErikKlæptn said:

Har stort sett alltid øvd med headset, og skjønner ærlig talt ikke alt "hatet". Det kommer veldig an på hva du øver med og kvalitet på headset. I disse dager med helix, Ampero, headrush osv så burde det finnes noe for en hver smak.

Når det kommer til Cab simulator så har jeg god erfaring med Hotone Binary CAB. Headset ut, aux in, 100 cab modeller, 12 poweramp emuleringer, justerbar mikrofon emulering osv. Var en viktig del av øvingsoppsettet mitt i lang tid til jeg skaffet multifx brett. Brukte Hotone binary amp eller MXR 5150 pedal som preamp, og det fungerte brillefint😃👍

Har ikkje så god greie på pedaler, men forstår det slik at ein overdrive kan funke som preamp? Sjølv har eg TC Electronics Mojo Mojo på brettet. Har også ein Boss eq-pedal, så har muligheter til å justere sånn sett... Headsettet mitt trur eg skal vere greitt, Beyer Dynamics 770 Pro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe grunn til at du ikke vurderer HX Stomp, Mooer GE200, Hotone Ampero, atomic amplifire eller noe lignende? Da får du en haug med forsterkere, kabinetter, effekter og mulighet for IR. Sannsynligvis like dyrt som en preamp og cab sims. Jeg syns HX Stomp har tilfredstillende lyd via headsett. Alternativt et godt lydkort og Bias FX. 

Jeg har Revv G4 og Suhr Riot, som fungerer bra som preamps sammen med overdrive. Men de gir meg ikke samme fleksibilitet som f. Eks HX Stomp. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JKR skrev:

Har ikkje så god greie på pedaler, men forstår det slik at ein overdrive kan funke som preamp? Sjølv har eg TC Electronics Mojo Mojo på brettet. Har også ein Boss eq-pedal, så har muligheter til å justere sånn sett... Headsettet mitt trur eg skal vere greitt, Beyer Dynamics 770 Pro. 

En hver overdrive, distortion eller fuzz er jo i bunn og grunn en preamp, men de fleste slike pedaler har jo rimelig laber equlizer. Som oftest er det jo bare en enkel tonekontroll på slike pedaler. Finnes utallige "preamp in a box" pedaler som emulerer kjente amper, så ville sett etter noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Troll said:

Er det noe grunn til at du ikke vurderer HX Stomp, Mooer GE200, Hotone Ampero, atomic amplifire eller noe lignende? Da får du en haug med forsterkere, kabinetter, effekter og mulighet for IR. Sannsynligvis like dyrt som en preamp og cab sims. Jeg syns HX Stomp har tilfredstillende lyd via headsett. Alternativt et godt lydkort og Bias FX. 

Jeg har Revv G4 og Suhr Riot, som fungerer bra som preamps sammen med overdrive. Men de gir meg ikke samme fleksibilitet som f. Eks HX Stomp. 

Først og fremst budsjett, hadde ikkje tenkt å bruke så mange tusen på dette :) Og har dårlig erfaring med headset i multieffekt etter å ha eigd ein Boss ME70 i nokre år. Men det kan no like gjerne vere mannen det var noke gale med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ErikKlæptn said:

En hver overdrive, distortion eller fuzz er jo i bunn og grunn en preamp, men de fleste slike pedaler har jo rimelig laber equlizer. Som oftest er det jo bare en enkel tonekontroll på slike pedaler. Finnes utallige "preamp in a box" pedaler som emulerer kjente amper, så ville sett etter noe slikt.

I tillegg til at de ofte bare har en tonekontroll er det mange pedaler som blander cleansignalet inn med vrengsignalet. Noen blander inn mindre cleansignal jo mer gain du skrur (f.eks. Klon), andre blander inn en fast mengde uansett (f.eks. Tubescreamer).

 

Multi-FX og forsterker- og kabinettmodellering har definitivt kommet milevis lengre siden Boss ME-70, så den erfaringen tror jeg uansett du kan kaste vekk umiddelbart.

Endret av Naigewron
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Mooer Radar og brukte den litt før med en Bogner Ecstacy Blue i front. Funker fint det, men det ble enklere å bare plugge headsetet i lydkortet og åpne Bias FX2. 

På hytta har jeg denne liggende: 

http://www.mooeraudio.co.uk/p/mooer-pe100-effects-processor

Jeg sier ikke at den er steinbra, men mer enn god nok om jeg får behov for å riste fingrene på ferie. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, JKR skrev:

Først og fremst budsjett, hadde ikkje tenkt å bruke så mange tusen på dette :) Og har dårlig erfaring med headset i multieffekt etter å ha eigd ein Boss ME70 i nokre år. Men det kan no like gjerne vere mannen det var noke gale med...

Tja, 2300kr er ikke så gale. Jeg betalte 1600kr for min REVV G4, som er en "preamp" med begrenset muligheter. Her du får du amper, kabinetter, effekter og mye mer for litt mer :) 

En fullverdig preamp fra ENGL/Marshall/Mesa koster fort en del lapper i tillegg til at du trenger cab.sim. 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=215816149

Jeg har brukt headsett i mange år fordi jeg må - men nå i det siste så bruker jeg det fordi jeg vil. Både Bias FX og HX Stom låter meget gra med headstet, regner med at konkurrente stiller ganske likt de også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, mislykketmusikant said:

hvilken versjon av dt770 har du? 32, 80 eller 250 ohm? har eid alle, og de er ganske forskjellige. både 80 og spesielt 250 ohm versjonene kan høres kjipe ut om du ikke har en amp som kan drive de skikkelig.

250 ohm. Verste sort då med andre ord :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.