Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til verdivurdering Fender Jaguar gitar


tuppern

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Håper det er noen her inne som har god peiling på Fender gitarer. Jeg ønsker å vite hva denne gitaren ca. er verdt i dag brukt. Kjøpte den på finn.no for ca 6 år siden, men brydde meg selvsagt ikke noe om dokumentasjon osv den gang da. En bekjent av meg tipset meg om at denne gitaren kunne være mye mer verdt enn de skarve 5000 kr jeg betalte for gitaren den gang. Beklager at jeg måtte svare mitt eget innlegg med flere bilder - dette forumet akksepterer maks 2Mb filstørrelse pr. innlegg.....

Har ikke noe originalt tilleggsutstyr, kun det bildene viser.

Setter stor pris på tips! Bare å etterspørre flere bilder dersom det er noe som er uklart eller mangler.

IMG_4750-min.jpg

IMG_4751-min.jpg

Endret av tuppern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, tuppern said:

@NaigewronJa typisk at det var akkurat dett bildet som ikke ble lastet opp :) Her kommer bilde. Serienummer = MZ8284967

IMG_4754-min.jpg

Er vel etter alt å dømme en Fender Jaguar Standard da, vil jeg tro. Serienummeret sier 2008 eller 2009.

Jeg kjenner ikke til priser på Jaguar spesifikt, men Telecastere og Stratocastere fra den serien pleier vel å gå for mellom 3000 og 4500 på Finn nå til dags.

 

Edit: Kan også være en Classic Player Special. Aner ikke om de er verdt mer enn Standard, men det er ikke umulig.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, tuppern said:

@Naigewron Takk for svar! Jeg fant også et "fender forum" nå som backer din antagelse: https://support.fender.com/hc/en-us/articles/214343763-How-can-I-find-out-when-my-Mexican-made-instrument-was-manufactured-

Da kan jeg nok trygt si at dette instrumentet ikke gjør meg til noen millionær...

Millionær blir du nok ikke, men vet ikke om du så edit'en min over:

Det kan også være en Classic Player Special. Aner ikke om de er verdt mer enn Standard, men det er ikke umulig. 

Du får eventuelt researche litt om det er mulig å identifisere eksakt modell mellom de to, og om det er noen markant forskjell i utstyrsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Classic Player. Gjenkjennelig på tune-o-nativ bridge og ikke den standard offset-bridgen. Videre er tremoloen flyttet nærmere bridgen enn hva som er vanlig på «vanlige» Jaguarer/Jazzmastere. Halsen er også forskjellig da CP fikk 9,5» radius og medium jumbo bånd og ikke 7,25» og små vintage type bånd. Pickupene er også hottere enn vanlige jaguar-pickups mener jeg. For mannen i gata en mer spillbar Jaguar, men helligbrøde for de som skal ha ting vintage-korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Classic Player. Gjenkjennelig på tune-o-nativ bridge og ikke den standard offset-bridgen. For mannen i gata en mer spillbar Jaguar, men helligbrøde for de som skal ha ting vintage-korrekt.

Det er vel delte meninger om Tune-O-Matic fungerer spesielt godt med offset-vibrato, det blir mer friksjon og følgelig mer trøbbel med stemming, dessuten er radius feil (12" mot Fender CP-halsens 9,5"). Men ellers er det helt riktig at Jaguar (og Jazzmaster) Classic Player er offset-gitarer for folk som egentlig ikke vil ha offset-gitarenes særheter, det vil si nesten alle som har offset-gitarer.

Endret av Arkadian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.