Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe 6-strengs banjo også kalt gitarbanjo.


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Siden det er 6-strengs banjo, eller gitarbanjo jeg skal kjøpe så håper jeg at det er greit at jeg poster denne tråden. 

Jeg kan spille gitar men vil prøve noe nytt uten å lære et nytt instrument. Så jeg fant ut at gitarbanjo er tingen. Det er egentlig en banjo med gitarhals, for å si det enkelt, og den har 6 strenger. Det er som å spille gitar og man kan bruke grep. Gleder meg til å prøve den. Jeg henter den denne uken. Skriver mer når jeg får den om noen dager.  

Jeg har funnet en brukt en som her fått nytt setup og ser bra ut.

 

4C81B7EC-E6C3-4D4B-9099-C7DEA917A48F.jpeg

0E185B03-5235-4235-8BF7-B857637EB5F8.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hentet gitarbanjoen. Det minner om å spille el-gitar. Den gitaren var et funn. Den har fantastisk lyd og mye detaljer som bakeplate av både flammelønn og mahogni som stripemønster. Den har også binding.

Den er satt opp og overhalt av en profesjonell og har fått nytt skinn og nye strenger før jeg kjøpte den.  

Den har også banjo-pickup med Jack inngang så den kan kobles til forsterker ved behov. Jeg tviler på at denne var billig da den var ny. 

13C7FA8F-FEE8-4BD4-BEB1-2EB410229CB0.thumb.jpeg.9612a4db5a022fab72fd3b2e5f29bede.jpegD6564328-2BFE-4A54-8F2B-C2083E860F1E.thumb.jpeg.d1cd7201bc6ffc16f6306b84973c5812.jpeg

 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en Eko? Da var den kanskje ikke veldig dyr ny, men den kan jo funke veldig bra for det. (Nå er ikke jeg særlig inne på guitarbanjomarkedet da... Det skal sies.)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Audun skrev:

Det er vel en Eko? Da var den kanskje ikke veldig dyr ny, men den kan jo funke veldig bra for det. (Nå er ikke jeg særlig inne på guitarbanjomarkedet da... Det skal sies.)

Ja det er EKO. Men den ser dyr ut. Se på binding og treverk. Men jeg vet at det at den er blank i finishen ikke betyr at den må koste så mye. Men den er nydelig å spille på. Og den er jo satt opp av en profesjonell, sa selgeren. Den har helt nytt skinn og strenger. Og den er til og med elektrisk. Ikke at jeg trenger det men...  Lyden er praktfull. 

24EAADBE-54E9-4339-AA1C-C90D7A4AF898.thumb.jpeg.2c02ae21066d4701cb631fab7636cdac.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Oh yes! Tror det er bedre å ikke ha spilt noe slags instrument før.

Og så HØYT! da gitt!

6-strengs banjo minner litt om å spille elgitar. Jeg klarer å spille både høyt og lavt med den. Neste som står på lista nå er en koffert til den. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Evil_Caprino skrev:

6 strengs banjo er akkurat som å spille på en gitar. En 5 strengs derimot, er noe helt annet. 🤠

Nettopp. Det var det jeg tenkte da jeg sa til meg selv: « med 6 strenger slipper jeg å lære noe nytt» 

Og jeg spiller like bra på banjoen min som på gitar. 

Jeg vet nemlig at 4 og 5 strengs banjo er noe helt annet. 

Jeg bestilte forresten koffert til den i dag. 

Den er vakker. Se mønsteret på bakplata i flammelønn/mahogni og til og med binding. 

96DB813C-AFAE-4D7D-BB46-E4764544596E.thumb.jpeg.daeaf713c4bf2e610cbbe0932ac5f51d.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.