Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MOOER Preamp Live. Godt alternativ til kemper?


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Hei folkens og takker for tips! :)

Har sett og studert youtube video'er av forslagene over. Min vurdering sier at det står i mellom Atomic Amplifire 6 eller Mooer Preamp Live. Line 6 HX stomp mangler XLR og kanskje akkurat for lite brytere når man skal veksle mellom clean, chrunsj, hi-gain og få solo på alle disse. 

Det er ingen tvil om at Mooer er veldig fristende. Er uten tvil den som er mest gjennomtenkt når det kommer til live bruk.  Du kan velge mellom 4stk amper med de switchene som er der og samtidig har alle en boost funksjon til soloer hvis du trykker to ganger på bryterne. Er veldig nyttig da vi kjører ofte lyd selv og har ingen til å mate ekstra ved soloer. Uansett om mann har lydtekniker, så er det uansett praktisk da mann er sikre på at soloer kommer frem. Ikke alltid den stakkars lydteknikeren vet når soloene kommer. Også er den veldig kompakt, har XLR utganger osv (er forsåvidt Atomic også). Ser for meg f.eks følgende oppsett til gitaristen vår:

1: Clean (med solo boost)

2: svak chrunsj (med solo boost)

3: Chrunsj (med solo boost)

4 Hi-gain (med solo boost)

Da har mann egentlig alt mann trenger i en "bank" uten å måtte skifte. I tillegg ha solo funksjon på alle "kanalene". Men så er jo kanskje det viktigste spørsmålet, låter det bra? Synes på demoene at det kanskje ikke er helt i Kemper liga, men det er kanskje ikke å forvente? 

Dette får mann også til med Atomic også, men da må mann nesten gå for Amplifire 6 eller 12. På Atmoc må mann dedikere en egen bryter for hver solo så mann må bruke en del flere brytere for å få solo boost på alle kanalene. Må kanskje redusere til 3 kanaler (clean, chrunsj, hi-gain) og bruke de resterende 3 bryterne til hver sin solo knap. Litt mer kostbar men kan hende den låter bedre? Etter Youtube videoene jeg har sett så synes jeg kanskje Mooer og Atomic låter ganske likt, men nå kan youtube videoer låte veldig forskjellig. Er ikke vanskelig å finner Kemper/Axe FX videoer som låter dritt dårlig, selv om Kemper/Axe FX låter fantastisk. 

Hva mener dere? Tar jeg helt feil eller? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Atomic AmpliFire m/tre brytere og det har funket fint til tre ulike lyder (clean/crunch/hi-gain) med muligheter for solo på hver. Hver av bryterne har to funksjoner og to LED farger som indikerer hvilken modus du er i.

Mooer har jeg ingen erfaring med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, nikotro skrev:

Jeg har hatt Atomic AmpliFire m/tre brytere og det har funket fint til tre ulike lyder (clean/crunch/hi-gain) med muligheter for solo på hver. Hver av bryterne har to funksjoner og to LED farger som indikerer hvilken modus du er i.

Mooer har jeg ingen erfaring med.

Nice! :) hmm... Kanskje jeg må se litt nærmere på Atomic'en!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er nå 499$ for en ny Amplifire 6. Er ca 4.290NOK. Så kommer det litt mva og frakt og da er vi på ca. 5.000-5.500,-
Hvis det er bedre Hardwire, kraftigere prosessor, støtte for flere effekter, dobbelt så mange switcher osv er min mening at dem gamle versjonen brukt ikke verdt mer enn toppen halv pris av en ny Amplifire 6 (2000-2500,- kanskje). Da er det litt mye å ta 4.200,- og 3.500,- for dem som ligger idag på finn.no,  

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde peisa på og testa Preamp Live jeg. Ser 4sound fører disse. Du har ikke en lokal 4sound du kan overbevise om å ta den opp da? De får avsetning om du ikke kjøper, for slik jeg har hørt så selger Preamp Live som hakka møkk for tiden! 

Personlig synes jeg den tone capture greia frister...Kemper light?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuuuuuUUUuuuusen takk for at dere gjør meg usikker igjen 😅
Joda. Gjør kanskje det. Men Atomic har jeg inntrykk av låter bedre? Kanskje? Bor jo i ødeland så får ikke testet Mooer sin på 4sound eller lignende. Får også inntrykk av at clean lyden på Mooer ikke er helt i liga med Atomic. Men hvem vet? Er vel ingen som har testet begge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Soundmannen skrev:

Faen heller. Bestilte meg en Mooer Preamp Live på Evendstad. Så får vi se 😅

Knall!! Bra du tar en for laget og prøver denne!! Tror egentlig det er bra saker for pengene. Ser veldig bra reviews over hele linja. Håper du skriver noen ord om din erfaring med den etter hvert😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.