Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MOOER Preamp Live. Godt alternativ til kemper?


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Så på youtube video at den kopierer amper ganske så bra.

 

Jeg har arrangert en del jammer, kjørt lyd på konserter osv der vi har mikket opp en drøss amper osv og har alltid i tillegg brukt kemper. Har noen favoritt profiler som ALLTID har låt bedre i PA kontra de ampene som har blitt mikket opp. Tenkte å prøve å kopiere profilene i kemper over på Mooer Preamp Live og se om den klarer å gjenskape kemper profilen bra. I følge youtube videoen under er "kopieringen" som Mooer har ganske bra. Skal ta opptak av A/B test å legge ut her etterpå! Blir spennende :)

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa var også litt skeptisk p.g.a det du ser Troll. Men etter jeg hørte "capture" funksjonen og A/B test av denne, så ble jeg veldig positivt overasket og klarte ikke å dy meg. 
Så jeg er spent på å prøve den! Har vært å trykket i Appen og den virket i alle fall veldig fin :) 
Det jeg finner veldig underlig er at det ikke er tuner på denne... Har lest manualen osv men klarer ikke å finne det. Finner jeg merkelig. Hele ideen med denne pedalen var at du skulle få alt du trenger i en liten pedal når du skal gjøre spillejobber, spesielt når du må reise lett og så mangler den tuner??? Hmm... Det var faktisk en strek i regninga... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Soundmannen said:

Det jeg finner veldig underlig er at det ikke er tuner på denne... Har lest manualen osv men klarer ikke å finne det. Finner jeg merkelig. Hele ideen med denne pedalen var at du skulle få alt du trenger i en liten pedal når du skal gjøre spillejobber, spesielt når du må reise lett og så mangler den tuner??? Hmm... Det var faktisk en strek i regninga... 

Skaff deg en 2015 Gibson #casesolved 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå her jeg fått testet litt! Er dere spente? 🤗

Amp lyden. Jeg testet kun med amp lydene som ligger i boksen. Fy faen det låter bra! Den følelsen av digital vreng er ikke der. Det låt jævli bra! Rett og slett. Skummelt nært kemperen!

Det som er litt teit synes jeg er at det ikke er f.eks delay, reverb, tuner eller compressor i boksen. Har glatt betalt en tusen lapp ekstra for boksen om den hadde det og det har nok ikke kostet dem noe serlig å ha det. Da har du hatt absolutt ALT i en boks. Til mitt bruk må jeg nok lage meg ett pedalbrett å sette den i med forankoblet tuner, compressor og kanskje reverb (kan jo gi litt reverb i miksebordet da) og sette inn en delay i effect loopen som kicker når du setter på boost til soloer. Også har den 12V istedet for 9V(som mange pedaler har) og da må du he egen strømforsyning til mooer og egen til pedalene. Har mann alle disse pedalene liggende fra før er det jo forsåvidt ikke ett "problem" men pedaler koster litt. Må du kjøpe pedaler i tillegg så nærmer du deg fort prisen til f.eks Atomic amplifire 6 og lignende.

 

Men for all del. For 4.000,- er dette ett kjempeprodukt! All tommel opp fra meg! Låter helt supert, gode knotter, solig bygget, god og enkel app som gjør det VELDIG enkelt å få god lyd med en gang! Brukte 4 minutter på å få gode clean, crunsj og hihain lyd. Er bluetooth i boksen så du kobler mobilen til. Det var smart! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, tror det blir en sånn på meg og. 

På en måte er det jo helt OK dersom man har effektbrett fra før som man er fornøyd med. Da kan denne monteres rett i brettet, veldig kult at den har FX. Loop. Også har vell de fleste PS både 9V og 12V 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.