Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva synes dere om denne?


Peri

Anbefalte innlegg

Hei

Egentlig var jeg ute etter denne:

http://www.sadowsky.com/pages/pop_up/metro...o_view/rv4.html

Liker bedre finishen, samt at jeg tror rosewood er litt varmere. Men den kommer ikke inn før om ganske lenge, og jeg har lyst på ny bass nå:)  

Har også hørt at det er lettere å få ash/maple varm enn det er å få alder/rosewood crisp.  

Når det gjelder pris, tror jeg du tar feil. Metro-serien er akkurat like bra som new yorkerne - det har jeg hørt veldig mange si. Husk at de bruker samme delene og treverket. Den største forskjellen er at man ikke kan custom-bestille detaljene på metro, samt at de er skrudd sammen i japan.  Men japsene kan skru minst like bra som amerikanerne, så det står ikke på det.  

Har jo bare hørt bra om Tobias, men det er ikke helt meg...Foretrekker jazzbassgreia jeg:)

Rosentre gir en del varmere lyd ja. Har selv lønn hals på MTD bassen min og det gir en ekstra snert lydmessig. Egner seg spesielt bra til å få en god slaplyd. Ikke tilfeldig at Marcus Miller har lønnhals på fenderen sin! :) Som er forresten custommodifisert av Sadowsky. Den blåe sadowsky bassen du henviser til er jo bare enda finere enn den sunburst bassen! Men så er jo blå yndlingsfargen min også! :)

Er enig at du bør absolutt gå for Sadowsky og ikke Fender Deluxe. Har selv en kamerat som har en FMT Deluxe Fender og er ikke imponert over verken spillbarheten eller lyden. Men har du tenkt på Mike Lull bassene?

Har du forresten tenkt å kjøpe snart? Ser at dollarkursen blir stadig sterkere mot kronen. Da jeg kjøpte MTD bassen min i vår låg kursen på 6,2 nå er den nesten oppi 6,6. Så det er vel best å kjøpe snarest i tilfelle dollarkursen styrker seg ytterligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

Egentlig var jeg ute etter denne:

http://www.sadowsky.com/pages/pop_up/metro...o_view/rv4.html

Liker bedre finishen, samt at jeg tror rosewood er litt varmere. Men den kommer ikke inn før om ganske lenge, og jeg har lyst på ny bass nå:)  

Har også hørt at det er lettere å få ash/maple varm enn det er å få alder/rosewood crisp.  

Når det gjelder pris, tror jeg du tar feil. Metro-serien er akkurat like bra som new yorkerne - det har jeg hørt veldig mange si. Husk at de bruker samme delene og treverket. Den største forskjellen er at man ikke kan custom-bestille detaljene på metro, samt at de er skrudd sammen i japan.  Men japsene kan skru minst like bra som amerikanerne, så det står ikke på det.  

Har jo bare hørt bra om Tobias, men det er ikke helt meg...Foretrekker jazzbassgreia jeg:)

Rosentre gir en del varmere lyd ja. Har selv lønn hals på MTD bassen min og det gir en ekstra snert lydmessig. Egner seg spesielt bra til å få en god slaplyd. Ikke tilfeldig at Marcus Miller har lønnhals på fenderen sin! :) Som er forresten custommodifisert av Sadowsky. Den blåe sadowsky bassen du henviser til er jo bare enda finere enn den sunburst bassen! Men så er jo blå yndlingsfargen min også! :)

Er enig at du bør absolutt gå for Sadowsky og ikke Fender Deluxe. Har selv en kamerat som har en FMT Deluxe Fender og er ikke imponert over verken spillbarheten eller lyden. Men har du tenkt på Mike Lull bassene?

Har du forresten tenkt å kjøpe snart? Ser at dollarkursen blir stadig sterkere mot kronen. Da jeg kjøpte MTD bassen min i vår låg kursen på 6,2 nå er den nesten oppi 6,6. Så det er vel best å kjøpe snarest i tilfelle dollarkursen styrker seg ytterligere?

Det er ikke burst -finishen jeg vurderer, men den med trefinish. (Ala Marcus Miller)

Er klar over det med kursen, og vet at jeg bør handle raskt. Har også sett på Lull-bassene, men har vel kommet frem til at Sadowsky er det "safeste."

Når det gjelder lyden, er det bare å skru på David Letterman. Will Lee bruker også som regel Sadowsky. For de som ikke kjenner ham, kan jeg opplyse at han er en av verdens mest brukte bassister. Men i bunn og grunn er det en "jazzbass på steroider." Kvaliteten er mye bedre enn fender - over hele linja. Og lyden er mer moderne, og ikke mist: Man kan variere veldig mye mer. Problemet er jo som vanlig at jeg ikke får prøvd, men tror det skal være mulig å omsette den brukt på markedet her hjemme om den ikke faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadowsky er ingen dum ide.Brukes av mange gode bassister det, blant annet av: Tom Hamilton(Aerosmith), Jason Newstead, Huey "Hugh" McDonald(Bon Jovi, men har spillt med over 200 kjente fra før av).

Skal ha meg en Sadowsky en gang.

Men det kan bli en stund til enda:D

Lykke til.

Håper du anskaffer deg en.

Morty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rar ting' date=' nesten ver eneste 5 og 6 strenger bassene jeg har sett i mitt liv i bruk' date=' altså i konserter og sånt, er helt svarte og uten logo på hodet, hehe,[/quote'']

Da må du sjekke ut bassen til han i Ole Ivars :P

nå ble jeg redd O.o *så får seg en stor bass som spiser småunger mens gamle folk danser* livlig fantasi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.