Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson ES-335


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

Jeg sitter stadig i samme klemma, og vurderer en japaner. Har hatt en Epi tidligere, men solgte den ganske fort. Den var rett og slett ikke særlig god. Har hatt en Greco (eller var det Burny) LP før som jeg var veldig fornøyd med, og regner med det kan overføres til ES-verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel ut som +/-20 er den gjengse bruktprisen de ligger på for tia. Hva de faktisk går for er jo ikke godt å si. Tenker 15-20 er fint mulig å få en til, da pris varierer med årsmodell, finish og specs, så det kommer jo an på hva man vil ha. Ligger en fin en ute til 18 nå f.eks, den har ligget lenge, uten at jeg vet hvorfor. Kan jo være så enkelt at selger ikke ønsker å sende, og det er lite interesse i nærområdet. I kombinasjon med at det sitter langt inn for mange å kjøpe, alle skal bytte :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone funker det. ;) 

E563C763-BF83-4A1F-8155-CA52887D682C.thumb.jpeg.4b0208c362f7e8765e36b32a32970b25.jpeg

En japansk utgave kan være bra det, men man bør kanskje uansett prøve før kjøp. Jeg hadde en Orville by Gibson tidligere som jeg likte godt, men som i retrospekt blekner fullstendig mot den avbildede Epiphone Rivieraen, til tross for at den kunne trengt et båndskifte, rens i elektronikk og lignende. Rett og slett en bra gitar! Hadde det for meg at pickupskifte sikkert ikke hadde vært så ugunstig, men har kommet frem til at de originale humbuckerne låter feiende flott, med akkurat nok mengde ‘omph’ og ‘spænk’. Tipper at enten en Matsumoku- eller FujiGen Gakki-produsert 335-type gitar vil være kurante saker (Rivieraen min er Matsumoku, type 77-modell). Enkelte 90-talls Epi Rivieraer mener jeg også skal ha ganske bra rykte på seg. Har ligget noen ute på Finn.no det siste året som jeg har vært fristende til å sjekke ut. Eneste aberet er at de ofte har litt for tynne halser for min smak.

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Truckstop Chuckie said:

Epiphone funker det. ;) 

E563C763-BF83-4A1F-8155-CA52887D682C.thumb.jpeg.4b0208c362f7e8765e36b32a32970b25.jpeg

Steike den gitaren er fin!

Foregående innlegg var kanskje noe unyansert. Det finnes selvsagt gode Epi´s. Den jeg hadde tidligere var en ES-335 kopi, ikke en gammel Riviera, eller en japansk Epi. Var kanskje litt rask i tastaturet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en '98 Korea-produsert Epi Dot oppgradert med Seymour Duncans for faren min for et par år siden. Måtte bytte stemmeskruer da en var ødelagt. Brua burde også vært byttet da den klirrer i sadlene, men det høres ikke i amp. Kostet summa summarum 3 lapper, og er helt kurant. Har selv en 2013 Gibson Memphis Dot, og den er selvsagt bedre, men hadde listepris på 21 lapper, og den er naturligvis ikke 7 ganger bedre, men dog et instrument i en annen klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til forvirringen ved å nevne full hollowbody, som f.els ES-330. I disse post-100 watt på scenen-tider tror jeg mange vil finne disse instrumentene mye mer anvendelige. Spiller man clean eller med relativt lite vreng synes jeg hollowbodies som regel låter bedre enn semi-løsninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har generelt veldig god erfaring med koreansk Epiphone Les Paul. Jeg har eid en kinesisk Epiphone DOT. Forhandlere kjørte noen gode kampanjer på de, fikk den latterlig billig. Ut med mikkene, inn med P90 fra GFS. Mikkene gjorde opplevelsen bedre, men syns likevel at du får det du betaler for (og kanskje mindre..). De føltes billig, spilte sånn passe OK, låt noe plastikk. 

Mener jeg har spilt på en annen type Epiphone hollowbody som var mye bedre kvaltiet på, husker ikke modellen. Ser de går for 3-4k iblant brukt. 

Har til sammenligning hatt en Hagstrøm Viking som er i en helt annen liga. Her snakker vi meget god kvalitet til riktig pris :) Har en Gibson LP som koster 4x mer enn Hagstrøm, men med Gibson så får du det du betaler, mens med Hagstrøm så får du mye mer på kjøpet. 

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eastman håndbygde gitarer får mye god omtale. Jeg kjenner ikke til noen norske forhandlere, men jazzisten.dk har et godt utvalg. Dersom du får mulighet til å besøke showrommet, er det helt klart verdt turen (en time med tog + 15 minutter taxi fra København). 

Her er en link til gitarer i es335-gata: http://www.jazzisten.dk/produkt-kategori/eastman/eastman-thinline/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også sett en god del Ibanez til salgs. Hadde vært gøy å prøvd et par modeller ? men.. Har man råd, så er det aldri feil med en fin Gibson ES 335. Ligger en I natt svart på finn, meget tiltalende! Det er bare prisen som setter brems.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Troll skrev:

Har også sett en god del Ibanez til salgs. Hadde vært gøy å prøvd et par modeller 1f60a.png men.. Har man råd, så er det aldri feil med en fin Gibson ES 335. Ligger en I natt svart på finn, meget tiltalende! Det er bare prisen som setter brems.. 

Bør kunne prutes ned litt hvertfall :) 
Har samme selv, med en påmontert Towner Bigsby. Kul gitar. Var i utgangspunktet ikke helt fan av matt svart, men finishen har vokst på meg. 
Uansett ikke feil med en rød eller tobacco burst en.. mulig jeg bytter den ut mot en av de etterhvert, helst tobacco for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.