Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

instruksjonsvideoer


Phoncible

Anbefalte innlegg

post de du syntes er bra, og gjerne hvorfor.

Syntes de fleste jeg har sett dekker for mye av det samme, og blir veldig repetative.

Rock discipline er veldig bra på oppvarming og ren teknikk da, men ønsker tips på gode videoer som ikke handler så mye om teknikk.

Victor Wooten sier også masse bra, på bass-greier generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på slikt, og har sett 60-70 stk. Den beste er desidert Scott Henderson - Melodic Phrasing.

Det er så ufattelig mange instruksjonsvideoer hvor en kjent gitarist gir det en del licks eller øvelser. Scott sin er annerledes (og morsom), og den vil antakeligvis gjøre deg mer musikalsk.

Ross Bolton har en veldig bra video for de som ønsker å studere funk rytme. Han forklarer på en veldig oversiktlig måte.

Paul Gilbert sin Terrifying Guitar Trip er også meget bra. Morsom fyr.

John Petrucci's Rock Disipline kan også anbefales for de som vil ha en video som fokuserer først og fremst på teknikk.

Brett Garsed sin nye skal visst være veldig bra, og da tipper jeg den gamle blir for spesiellt interesserte. Garsed har en veldig unik måte å spille på, i og med at han bruker mye legato og hybrid picking. Han har også et interessant "note choice". Må få fingeren ut og få bestilt den nye. :)

Allan Holdsworth sin video anbefales på det sterkeste. De som aldri har hørt spillinga hans, blir nok noe forvirret etter å ha sett den for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg Reb Beach - Cutting Loose er god, sammen med Adrian Belew sin bisarre greie er den et en god "øyeåpner".

Ville kanskje sagt Joe Diori Jazz Guitar, kun for hans "blues"... Må sees, høres, oppleves og prøvespilles til, for de som kan... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Scott Henderson - Melodic Phrasing er veldig veldig bra. Han tar opp solospill på en helt annen måte enn noen andre jeg har sett, og bruker forklaringer som gjør det lett å skjønne og huske. Mannen er jo genial!

Han er jo da lærer på MI da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.