Web Analytics
Jump to content

instruksjonsvideoer

Phoncible
 Share

Recommended Posts

post de du syntes er bra, og gjerne hvorfor.

Syntes de fleste jeg har sett dekker for mye av det samme, og blir veldig repetative.

Rock discipline er veldig bra på oppvarming og ren teknikk da, men ønsker tips på gode videoer som ikke handler så mye om teknikk.

Victor Wooten sier også masse bra, på bass-greier generelt.

Jeg liker disse:

Marty Friedman - Melodic Controll(tror det er det den heter), simpelten fordi han dreper mange myter i denne filmen, og jeg fikk et helt nytt syn på hvordan jeg lager soloer etter å ha sett den.

Jeg samler på slikt, og har sett 60-70 stk. Den beste er desidert Scott Henderson - Melodic Phrasing.

Det er så ufattelig mange instruksjonsvideoer hvor en kjent gitarist gir det en del licks eller øvelser. Scott sin er annerledes (og morsom), og den vil antakeligvis gjøre deg mer musikalsk.

Ross Bolton har en veldig bra video for de som ønsker å studere funk rytme. Han forklarer på en veldig oversiktlig måte.

Paul Gilbert sin Terrifying Guitar Trip er også meget bra. Morsom fyr.

John Petrucci's Rock Disipline kan også anbefales for de som vil ha en video som fokuserer først og fremst på teknikk.

Brett Garsed sin nye skal visst være veldig bra, og da tipper jeg den gamle blir for spesiellt interesserte. Garsed har en veldig unik måte å spille på, i og med at han bruker mye legato og hybrid picking. Han har også et interessant "note choice". Må få fingeren ut og få bestilt den nye. :)

Allan Holdsworth sin video anbefales på det sterkeste. De som aldri har hørt spillinga hans, blir nok noe forvirret etter å ha sett den for første gang.

Jeg liker John Abercrombies, fordi han fokuserer mer på frasering og solo-utvikling fremfor teknikk og hvilken skala man kan lime på hvilken akkord.

høres ut som akkurat det jeg er på utkikk etter, skal se om jeg finner tak i den :D

Selv synes jeg Reb Beach - Cutting Loose er god, sammen med Adrian Belew sin bisarre greie er den et en god "øyeåpner".

Ville kanskje sagt Joe Diori Jazz Guitar, kun for hans "blues"... Må sees, høres, oppleves og prøvespilles til, for de som kan... :D

Scott Henderson - Melodic Phrasing er veldig veldig bra. Han tar opp solospill på en helt annen måte enn noen andre jeg har sett, og bruker forklaringer som gjør det lett å skjønne og huske. Mannen er jo genial!

• 1 month later...
Scott Henderson - Melodic Phrasing er veldig veldig bra. Han tar opp solospill på en helt annen måte enn noen andre jeg har sett, og bruker forklaringer som gjør det lett å skjønne og huske. Mannen er jo genial!

Han er jo da lærer på MI da :P