Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss Katana 100


sarge

Anbefalte innlegg

Dårlig ordlagt. Vet om det. Prøvde 50w comboen og ble underveldet, men alle skryter jo sånn av den... Og alle som skryter har vel 100w. Tror jeg? 

Den virker fantastisk på papiret, og jeg stoler ikke alltid helt på mitt eget førsteinntrykk, så jeg undrer dermed på om andre har merket stor forskjell på 50w og 100w comboene (og om dette da kanskje overføres til 100w toppen)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katana er ikke perfekt (jeg har Katana 100 1x12 combo). Den kan ikke gjenskape bortimot eksakt lyden av andre forsterkere, slik for eksempel Kemper og Axe FX kan. 

Men den har mange muligheter og er samtidig like lett å bruke som en vanlig ikke-simulerende amp.  Det siste er viktig for meg.  Det er også ganske lett å stille god lyd.  Jeg synes den i utgangspunktet har litt spiss lyd og har dempet åpningen på baksiden med skumplast og skrur litt ned på diskanten i EQ.  Da blir det sånn jeg vil ha det.

Når man har funnet ut av hvordan den fungerer er det bare å sette i gang. Det er som sagt enkelt å skru lyden, og man kan fokusere på å spille.  Den låter som en god rørforsterker, og ikke minst er den kraftig.  Solid state får ofte kritikk for å ikke kunne spille så høyt fordi de låter stygt når de presses, mens rørforsterkere låter på sitt beste når de presses. Boss har gjort noe med Katana slik at den låter bra uansett hvor høyt man spiller og den kan som sagt spille HØYT.  

Jeg synes den er en helt rå pakke når man kombinerer prisen, fleksibiliteten, lydkvaliteten og kraften.  

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å selge min 100 kombo og kjøpe en topp i stedet, da jeg har et knall 1x12" stående.

Skulle ønske komboen ikke var så veldig åpen bak. Hadde jeg vært litt mer snekker hadde jeg laget bakplate for å nesten lukke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blix skrev:

Jeg vurderer å selge min 100 kombo og kjøpe en topp i stedet, da jeg har et knall 1x12" stående.

Skulle ønske komboen ikke var så veldig åpen bak. Hadde jeg vært litt mer snekker hadde jeg laget bakplate for å nesten lukke den.

Hmmmm. Hva selger du for? ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lokmund said:

Hmmmm. Hva selger du for? 1f602.png?1f913.png1f44d.png

1500,- er vel brukbar forumkompispris. Problemet er at å sende er ikke så veldig aktuelt. Original emballasje er forlengst kastet og etter at de la ned lokal post i butikk, er det et svare strev å komme seg til posten med store ting når man ikke kjører bil. .. :)

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Blix said:

Jeg vurderer å selge min 100 kombo og kjøpe en topp i stedet, da jeg har et knall 1x12" stående.

Skulle ønske komboen ikke var så veldig åpen bak. Hadde jeg vært litt mer snekker hadde jeg laget bakplate for å nesten lukke den.

Toppen er helt rå, men også dyrere. 

Jeg skar ut et rektangulært stykke 5-6 cm tykk skumplast som dekker baksiden og holdes på plass ved friksjon/press i materialet. Det bedret etter etter min mening lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13/11/2017 at 8:54 PM, lokmund said:

Men en phones jack bør da ha emulert kabinett? Ellers er vel hele poenget med den vekk.

Enig. Og i v2-oppdateringen er det kommet flere valgmuligheter for å styre dette. Med den oppdateringen låter det innafor, synes jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.