Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste forsterker for TV-volum / leilighetsvolum


Anbefalte innlegg

Den 28.4.2017 at 18.15, OsamaFetLaden skrev:

Hvor høyt kan du spille hjemme? 

TV-Volum +. Hadde en Orange TH30, men ble ALTFOR høyt når jeg skulle cranke. Selv med watt på laveste. 

Lener meg mot en Yamaha THR10. Har søkeordet lagret på finn alt. Håper på treff snart. 

Takk for alle svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, StonerWolf skrev:

TV-Volum +. Hadde en Orange TH30, men ble ALTFOR høyt når jeg skulle cranke. Selv med watt på laveste. 

Lener meg mot en Yamaha THR10. Har søkeordet lagret på finn alt. Håper på treff snart. 

Takk for alle svar. 

Jeg har både en THR 10C og en Laney TI15 som kan kjøres på <1W og 15W. Laneyen vinner 11 av 10 ganger, om jeg er ute etter vreng på lavt volum. 

Skal selge begge, men Yamaha-en går ikke før jeg finner meg et par høvelig monitorer til PC-en. Send PM hvis du er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Jeg har både en THR 10C og en Laney TI15 som kan kjøres på <1W og 15W. Laneyen vinner 11 av 10 ganger, om jeg er ute etter vreng på lavt volum.

THR10C har vel mindre gain en standardmodellen THR10? Og selvfølgelig enda mindre enn THR10X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Yamaha THR5 som jeg bruker på hytta og slikt, og selv om den er veldig kul så kan den ikke sammenliknes med en "ordentlig" amp. Prøvde også THR10 som riktignok er litt bedre, men jeg mener at feks en Blues JR eller en Super Champ XD er milevis bedre. Er sikkert noe med dimensjon på høytaler å gjøre, men Yamaha'n blir veldig mye spinklere syntes jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Noen av modellene har gain i massevis---er ikke derfor den taper.

Jepp. For min del så blir det litt som å sammenlikne lyden fra en iPhone i en skål (sommernachspieltriks#1) med et godt stereoanlegg. Gjør nytten sin og er genialt til sitt bruk, men ikke til sammenlikning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et tett rekkehus-felt oppi skråning. Mange leiligheter. Fikk naboklager ved bruk av en Orange Crush 20 solidstate, for over et år siden. Skal sies at vinduet var åpent og det var fint vær. Men vet at det generelt er lytt. 

Vet ikke hvorfor jeg trodde TH30 skulle løse det problemet, men den er nå flyttet til øvingslokalet. Jeg ville vel egentlig bare prøve en Rør-amp..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Men det er forskjell på øving og tøving----det er ikke nødvendigvis bare for å øve man spiller hjemme.

Selv har jeg en rekke muligheter tilgjengelig i stua men ender stort sett opp med å plugge et pedalbrett rett i en Rock Bug (som visstnok simulerer en JC120) til en miksepult (med reverb) til en Opera DB 405 fulltonekasse. På den måten får jeg testet ut pedalkombinasjoner som til en viss grad også vil fungere på en nogenlunde clean oppmikket Fender amp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.