Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste forsterker for TV-volum / leilighetsvolum


Anbefalte innlegg

7 minutter siden, ErikKlæptn skrev:

Er jeg den eneste i verden som øver med headset?:P

Nei. Men man blir litt sliten i ørene over tid. Jeg har øvet mye med headset før. Og forsåvidt har jeg også spilt mye elektrisk gitar uten å plugge inn. Da venner man seg i det minste til å spille uavhengig av effekter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg investerte i en sånn Fryette PS-2 Kosta litt, men da får jeg mulighet til å spille mer med den "store" rørforsterkeren min. Har en Blackstar HT-1R som også er artig og mye amp for pengene, men det blir liksom ikke det samme. Øver også noen ganger med iRig, iPad og hodetelefoner, men det blir klamt:-) Jåleri, ja, kanskje, men nå spiller jeg mye mer enn jeg gjorde før fryette´n kom inn i stua. Bruker den først og fremst som attenuator, men den er mye mer allsidig enn det. Har ikke hatt den lenge nok til å ha testet ut alle muligheter, det får jeg gjøre i sommerferien. En liten ting til slutt: utstyret jeg har investert i (noen kaller det faktisk for utgifter), står ikke i stil til mitt talent på gitaren. Poenget er at det skal være moro:-) Kan i hverfall ikke skylde på utstyret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to rørforsterkere med attenuator stående i stuen. Og flere digitale løsninger (ipad, PC, multieffekter). 

Merker at det som har blitt benyttet mest de senere år har vært en enkel amp simulator etter pedalbrett til lite PA anlegg, og lydkort med DSP til studiomonitorer med PC. Samt øving uten å plugge inn gitaren. :-) De to førstnevnte metoder simulerer hovedsakelig en typisk live- og studiosituasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, germaniumkid skrev:

Jeg sier det igjen: Blackstar ID: Core serien. Små amper så låter stort på lavt volum og koster lite. 

 

 

 

 

 

 

Så akkurat hele reviewet og googlet litt. Veldig interessert i denne, også. 

Synd at annonsen OsamaFetLaden lenket, nå er solgt. 

Tusen, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.