Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Chatten er nå stengt - vi benytter Babble


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Som kjent stengte IPS sin Chatservice. Chatbox får ligge som en reserve i ytterste nød.

Jeg installerte nå Babble igjen - og endret menynavnet til Praten.

Dette er en trialservice levert av en kar i midtvesten. Det kan forekomme lag, men jeg syns det ikke er noe spesielt problem. Målet er at han skal kjøre en service på Amazon som jeg tror kan bli bra  senere.

Han skulle ha en full service klar innen 1 mai, men ble syk, veldig lenge, men er vel i gang så smått igjen nå. 

Bugs:

Jeg er fullstendig klar over at man ikke kan se når det kommer folk inn i rommet, man kan ikke se når folk forsvinner, tallet for antall påloggede er feil osv osv. Men dette må vi leve med.

Fordeler:

Om man setter innstillingene korrekt kan man følge med i chatten selv om man er på andre nettsider via notifikasjoner. Dette fungerer veldig godt, men ved høy trafikk kan det være litt forstyrrende.

De som er Moderatorer kan endret Topic ved /Topic . Ellers kommandoer finnes ved /help

Man kan redigere sine egne innlegg, og med pil opp kan man enkelt fikse skrivefeil siste innlegg kjapt.

Jeg håper jeg har satt innstillingene noenlunde rett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
På 6/20/2017 den 0.12, CaptainSexy skrev:

Var vel ikke akkurat livat i chatten før byttet, men hjalp at vi hadde en indikator som viste hvor mange som var innlogget på chatten.  

Han fyren som skrev den softwaren har videreutviklet den og den er nå live igjen. Vi gir den et forsøk ut året.

De problemene som var med chatten skal være fikset. 

Om dere setter Notifications til 1, så kan dere følge med på hva som skjer i chatten selv om man er inne på andre nettsider.

image.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.