Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Nebelung


Byljer

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer på om noen her kan dele litt brukererfaringer med Nebelung sine gitarer? Er interessert i erfaringer med alle modelltyper. Kjenner at jeg begynner å få litt GAS for Riffmeister med både P90 og HB, spesielt Tobacco Burst utgaven. Deja Vu frister også, mye pga den "rare" men spennende kroppsformen. Kort sagt, er de så gode som de ser ut? Hvilken følelse får du når du plukker opp en Nebelung, "kinaepiphone med hardplastlakk", eller føles de litt som dyrere gitarer?

Setter pris på alle tilbakemeldinger/ reviews?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk låne med en Riffmeister fra første produksjonsserie på en spillejobb, sammen med en Gibson Les Paul Studio, fordi jeg trengte en humbuckergitar på noen få låter. (Ville egentlig ha LP'n fordi det var et "trygt" valg, hadde aldri hørt om Nebelung før, men fikk beskjed om å ta med begge)
Endte opp med å spille på Riffmeisteren omtrent hele kvelden. Digg å spille på, og låt konge. LP Studioen føltes som en kina-epi i forhold.

Har vel ellers også bare hørt lovord om Nebelung, og GAS'er vanvittig på en med P90 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig eg har spurt om det før, men @Duckling , hugsar du korleis halsprofilen var i forhold til Studioen? Eg har fryktelig lyst på ein Riffmeister med P90, men har ikkje heilt turt å slå til enda. Synest LP studio har litt for feit hals, men har hatt fleire Studioer, så hvis du erindrer ett eller annet sammenligningsgrunnlag mellom Studio og Riffmeister så er eg takksam :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@McJosteinSkal ikke uttale meg om profiler, radius og slikt, men halsen var tynnere på Riffmeisteren. Det har vel muligens vært noe variasjon i halsprofil på ulike modeller/årganger av studio? Denne jeg lånte sammen med Riffmeisteren var veldig feit (og i tillegg hvitlakkert og sticky, så den ble veldig tungspilt), men hadde tidligere en LP Studio Faded som jeg er overbevist om at må ha hatt merkbart tynnere hals enn den jeg lånte, for den husker jeg som meget god. Hvordan den evt var i forhold til Riffmeisterhalsen skal jeg ikke uttale meg om, for det er noen år siden jeg spilte på Riffmeisteren nå, og tilsvarende mange år tidligere som jeg hadde Faded'en, men jeg tror vel at Riffmeister kan funke bra for deg om du synes Studioen er litt for feit.

Det skal sies at jeg er veldig lite kravstor på hals, Så lenge den ikke er syltynn, og ikke altfor feit, så klarer jeg å tilpasse meg det meste, men liker meg bedre i den tykkere enden av skalaen enn den tynne stort sett, og jeg husker jeg ble overrasket over hvor fantastisk godt Riffmeister-halsen lå i hånda mi.

Dette ble antakeligvis ny rekord i hvor mange ganger man kan skrive "Riffmeister" i samme innlegg, men håper du hvertfall ble litt klokere om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.