Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Må bygge. Tar opp hobbyen. 50's strat - prosjekt.


Anbefalte innlegg

Jeg tar et års pause med LEGO nå. Jeg må bygge en gitar til. Det er så gøy og jeg fikk byggeabstinens etter en tid nå som jeg "smakte på det" igjen. Jeg har bestillt en ny sunburst body som skal bli 50-60 tallsgitar med Fender CS 54pickups. Litt leveringstid men den er bestillt. Så lurte jeg litt. Hvordan er kvaliteten på aged deler? Hvis de er bra så tenkte skal jeg kjøpe det og jeg må matte ned lakken i bodien litt også for å elde den - en aged body. (Men den skal så ekte 50's Fenderlogo fra oldfret. (Men det er min sak.) Jeg suderer bilder av 50's gitarer og skal få håndlaget hals med preCBS og 8mm hull i vintagegul. Jeg valgte sunburst for det er en typisk gammel farge.

Så når jeg får bodien så tenkte jeg å matte ned bodien litt uten å ødelegge finishen. Kan jeg bruke stålull da?

Endret av Rottenikken
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvs jeg kjøper blanke deler da får jeg bedre kvalitet og mer å velge i??? I alle fall mer å velge i. Jeg tenkte Kluson tremolo, 10.8mm. Jeg får denne bodien snart og resten av pengene går til å gjøre ferdig og sette opp min hvite strat med sort plekterbrett. men å matte ned god blank hardware som er chrome med stålull går fint. Noen forslag til hvordan matte ned bodien og få den til å se gammel ut uten å ødelegge lakken? Det ser veldig dumt ut med speilblank body og aged hardware...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, arneK skrev:

der er masse tutorials om hvordan man får ting til å se gammelt og brukt ut på youtuben. Lykke til med prosjektet , det ante meg at du kom "tilbake" etter hvert.1f60a.png

Hva skal jeg skrive i søkefeltet på youtube?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en som hadde cola på gitarkroppen. Jeg har hatt et tynt lag med ketchup på bodien siden den ikke renner og skal se i morgen. Ketchup er sterke saker det også, men i motsetning til cola så renner det ikke ned sidekantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk barbecuesaus, så får du "the look of a guitar that has played thousands of gigs in smoky clubs" ?

Tror du vil ha mer hell med å få nikkelbelagte deler til å se gamle og slitt ut enn hva du får til med krom. 

Men Fenderlogo altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sletter jeg ordren. Jeg tørr ikke matte ned. Da er dette prosjektet dødfødt og moderator er fri til å låse tråden. Jeg tenkte det skulle bli finere men... Nå så jeg selv og likte det ikke.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.