Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bridge cover til Fender Telecaster?


Sorg

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det finnes bridge cover til Telecastere? Har sett slike store ("askebeger"), men da må bridgen på gitaren ha høy kant slik at dette dekselet får feste. Lurer på om det også finnes andre varianter? Er vant til flat PRS bridge og liker ikke hvile hånden på bridgen på Telecasteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sorg skrev:

Hva ligger dette på i pris i Norge og er det lett i innstallere selv?

Aner ikke pris. Let på eBay. 

Bare å skru fast med fire monteringsskruer. Men du må sjekke hva som er montert i gitaren din fra før, det er to typer stolfeste for telecaster, enten er det tre eller fire skruer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Sorg skrev:

Sorry, mulig jeg var uklar. Mener et cover som kun dekker bridge, altså ikke også strengene. Jeg ønsker fortsatt muligheten til å kunne palm mute. 

Skjønner ikke helt hvilken bro du har da. Legger du et cover over sadlene, vil du uansett dekke strengene. Et bilde av "problemet" vil si mye ifht. hjelp med å finne en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolker @Sorg sitt innlegg sier han at for å bruke et slikt "askebeger", må brua ha høye kanter. Noe han da ikke har, og derfor lurer på hvilke løsninger han kan bruke? Men ja, kan være enig i at vintage type Telebro kan være litt annerledes enn mange andre, men jeg vil ikke si ubehagelig så lenge ikke høydejusteringskruene stikker mye opp over sadlene.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.