Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lefthand Explorer


Anbefalte innlegg

Etter en lang jakt etter en Lefty Explorer fant jeg ut at jeg kunne prøve meg på et DIY kit selv. 

Etter en del googling kom jeg frem til Pitbull i Australia http://www.pitbullguitars.com/ sin side som også leverer de fleste kittene i lefty utførsel og du kan også custom bestille sett i det materialet du måtte ønske, men jeg gikk for et standar sett (basswood) i første omgang for og teste ut.

har satt i sammen flere stratter og tele med bolt on neck tidligere men ikke prøvd meg på set neck tidligere så var litt skeptisk til det.

Så etter enda mer googling gikk jeg til innkjøp av en 1meter alu linjal og snekker tvinger fra Biltema.

limen jeg bruke var rød titebond som jeg har god erfaring med fra tidligere, så etter div. måling limet jeg fast halsen og satt den i spenn i 24 timer.

pusset deretter ned kropp og hals med 240 sandpapir og tok fin pussen med 640 papir.

Kjøpte inn antikk hvit acryl lakk hos en lokal bil lakk forhandler, etter noen strøk lakk og venting på tørk "måtte" jeg være med kona å kikke på ny tapet til stua det var der jeg fikk øye på store vinyl klistre med forskjellige figurer for barnerom og som den tegneserie nerden jeg er måtte jeg ha et slikt?

Vannslipte først gitaren med 1200 våtslipe papir som hadde ligget i bløt i 24 timer så la jeg på klisteret og hadde på noen gode lag med klarlakk, lot så dette tørke i 24 timer og slipte igjen med våt papir og deretter rubbet jeg gitaren med rubbing fra Biltema.

av elektronikk har jeg satt inn en dimarzio super distortion i bridge og en bill lawerence blues i neck som jeg synes matcher godt i sammen.

av hardware og resten av elektroniken brukte jeg det som følget med og tenkte å oppgradere etter hvert.

Etter inntonering og justering av hals er jeg godt fornøyd, men merker at stemmeskruene må skiftes ut og går nok for et tone lock sett, kan vel ikke vente helt super kvalitet på hardware når hele gitar kittet koster 229 au dollar heller?

(PS beklager skrive leifer ol. da det ikke er min sterkeste side?)

 

IMG_2778.JPG

IMG_2751.JPG

IMG_2753.JPG

IMG_2754.JPG

IMG_2755.JPG

IMG_2777.JPG

Endret av svenni
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.